Forum Brzeg
Forum miasta Brzeg. (ISSN 1869-609X)

Aktualności Brzeg - Skrzyżowanie Piastowskiej i Jana Pawła

robson - 2009-10-15, 15:01
Temat postu: Skrzyżowanie Piastowskiej i Jana Pawła
Wyjechać z Jana Pawła na Piastowską w kierunku Trzech Kotwic to tragedia. Przydałyby się światła.
DuLi - 2009-10-15, 15:23

albo rondo xD
iero10 - 2009-10-15, 15:24

praktycznie cały brzeg jest zakorkowany między 14 a 16 i światła wcale nie są takie pomocne w organizacji ruchu, wystarczy, że ktoś zaśpi, komuś zgaśnie auto i już dalej sznurek stoi kolejnych parę minut przed skrzyżowaniem.
dodatkowo pogada jaka jest każdy widzi i na drogach jest więcej samochodów a to za sprawą "niedzielnych" kierowców.



a tak swoją drogą, czy te problemy z wyjazdem z ul. Jana Pawła II na ul.Piastowską musiały mieć swój osobny wątek?? tyle jest tematów o drogowej sytuacji brzegu

kwm - 2009-10-15, 22:30

Juz dawno temu pisalem o tym na forum i uwazam podobnie jak DuLi, ze rondo (male rondko) rozwiazaloby problem. Nie ma tam zbyt wiele miejsca na duza wysepke, wiec wg mnie swietnie sprawdzilo by sie rondo na wzor z innych krajow, tzn. zamiast budowac solidna wysepke, wystarczy namalowac na jezdni niewielki okrag. Do tego oznaczyc odpowiednio skrzyzowanie i problem z glowy (i zaoszczedzone pieniadze i nerwy kierowcow). W Niemczech czy Wielkiej Brytanii takie rondka swietnie spelniaja swoja role na malych uliczkach osiedlowych. To na pewno rozladowaloby korki na JPII.
pozdrawiam

iero10 - 2009-10-16, 10:16

kwm, tylko nie wiem czy zauważyłeś, że ul Piastowska i Jana Pawła II nie są "małymi uliczkami osiedlowymi".
poza tym rondo masz z drugiej strony Jana Pawła i najczęściej jest ono zakorkowane, bo kierowcy zapominają że na rondzie jak i na innego typu skrzyżowaniach nie można się zatrzymywać.
rondo ma ten plus że łatwiej jest zmienić kierunek jazdy, no ale po co, skoro można stanąć na rondzie i blokować innym wyjazd.
także rondo, a tym bardziej "namalowane" nie rozwiąże problemu.

blaster - 2009-10-16, 10:23

namalowane bedzie scinane zreszta male rondo z wysepka bedzie blokada dla tirów
Brzeski - 2009-10-16, 11:43

iero10 napisał/a:
także rondo, a tym bardziej "namalowane" nie rozwiąże problemu.


Tzn. czyjego problemu nie rozwiąże?
- Problemu generalnego korków w mieście nie rozwiąże na pewno.
- I nie ułatwi pędzenia po mieście małolatom.

Ale rondo ma inne zadania. Po pierwsze mocno uspokoi ruch na ulicy Piastowskiej.
Po drugie upłynni ruch na skrzyżowaniu. Po trzecie zminimalizuje ryzyko stłuczki.


Tak jak wspomniał kwm takie rozwiązania są coraz powszechniejsze w Europie, ale i w Polsce nie brakuje dobrych przykładów mikrorond. Na tym skrzyżowaniu sprawdziłoby się mikrorondo z wysokimi krawężnikami - na tyle wysokimi, by samochody osobowe nie zdołały pokonać, a w razie konieczności tir mógłby najechać. Ciężarówki na tym skrzyżowaniu jeżdżą rzadko, więc nie byłby to istotny problem. Koszt takiego mikroronda spokojnie zmieściłby się w budżecie miasta, bo w zasadzie starczyłyby dwie-trzy wysepki, które każda lokalna firma potrafi zrobić.

Takie różne formy uspokajania ruchu w centrach małych miast to norma w najbogatszych krajach. Ale nie tylko, bo w Puławach realizowany jest projekt holenderskiego miasteczka, w którym co rusz są takie lub podobne elementy, które maja za zadanie uspokoić ruch.
No ale tam społeczeństwo już dojrzało do tego, by budować sobie miasta przyjazne dla ludzi a u nas dalej pokutuje przekonanie, że trzeba pędzić ulicą główną ile fabryka dała. I pędzą dzieci w bmw a potem... i tak stoją w korku przed światłami :-)



Tu jest artykuł o innych mikrorondach w Polsce:

Artykuł

i amatorskie wizualizacje

jpeg - 2009-10-16, 11:52

zdecydowanie popieram. takie małe rondo byloby na pewno bardzo dobrym rozwiazaniem. ale.. my tu gadu gadu a TAM i tak nikt sobie nic z tego nie robi :P
Jamps - 2009-10-16, 11:59

mocno polecam ten artykuł, do którego link umieścił brzeski

podobne rondo (jeśli się nie mylę, to nawet dwa) jest już w Namysłowie

Necia - 2009-10-16, 12:52

dziwne ze w innych krajach Europy takie zastosowania sprawdzają się 100% we Francji jest w 1 mieście więcej rond niż w całej Polsce :) fakt faktem z są czasem wnerwiające ale za to ludzie jeżdżą kulturalnie i spokojnie a o to chyba nam chodzi prawda?/

Moim zdaniem władze powinny się zastanowić nad pomysłem Brzeskiego bo jest on bardzo trafny!
A co do tirów wyznaczyć tranzyt przez duże rondo i spokój co ;)

kwm - 2009-10-16, 14:29

iero10 napisał/a:
kwm, tylko nie wiem czy zauważyłeś, że ul Piastowska i Jana Pawła II nie są "małymi uliczkami osiedlowymi".

Dzieki za info. Wyobraz sobie zauwazylem. I w przeciwienstwie do Ciebie uwazam nadal, ze byloby to w tamtym miejscu najpraktyczniejsze rozwiazanie. Apropos Ronda Solidarnosci to przypomnij sobie jakie wczesniej byly korki, kiedy tego ronda nie bylo. W godzinach popoludniowych bylo czasami niemozliwe skrecenie w lewo z ulic podporzadkowanych.
Nie napisalem nigdzie, ze takie mikro rondka stosowane sa tylko i wylacznie na "malych uliczkach osiedlowych". Sa tam bardzo popularne i praktyczne na ulicach rownorzednych. Widzialem jednak miejsca, gdzie takie wlasnie mini ronda laczyly ulice (nieraz dwupasmowe) o natezeniach ruchu co najmniej kilkakrotnie wiekszych niz nasze ww brzeskie. To ze potocznie nazywa sie je "mkro rondami" wcale nie znaczy, ze stosuje sie je tylko na mikro uliczkach.
Brzeski, Twoja wizualizacja - majstersztyk. Dokladnie o to mi chodzilo, i tak to sobie wyobrazalem :) Nie trzeba przesuwac chodnikow, trawnikow, zywoplotow itp.
Zgadzam sie, ze po namalowanym okregu mogliby co niektorzy przejezdzac, ale z drugiej str. co z tego? Wszedzie gdzie widzialem takie rozwiazania przejezdzaja, ale i tak musza sie kierowac zasadami ruchu drogowego. Jesli ustapi pierwszenstwa i wjedzie na rondo, to nic sie nie stanie jesli kolem najedzie na namalowana wysepke. Czasami zdarzaja sie okregi (wysepki) uwypuklone (warstwa asfaltu), wtedy juz zaden kierowca osobowki tego nie wezmie miedzy kola.
Pozdrawiam

iero10 - 2009-10-16, 15:53

Brzeski: sam odpowiedziałeś, że rondo nie rozwiąże problemów brzeskich korków.
o trasach którymi pędzą małolaty nie pogadamy, bo nie mam o tym pojęcia.

piszesz, że rondo upłynnia ruch, minimalizuje ryzyko stłuczki, a patrząc na rondo solidarności mam zupełnie inne odczucia.
ciągle jest zastawione przez "mistrzów" kierownicy, a zjazd do skrętu w prawo przede wszystkim z ulicy Jana Pawła jest też niefortunnym rozwiązaniem, bo większość kierowców zamiast jechać do końca pasa, to próbuje zaraz za wysepką "wbić się" na główny pas, przez co ryzyko stłuczki wcale nie jest mniejsze.

kwm: tak, przed powstaniem ronda były korki, ale teraz też są, a dodatkowo rondo bywa zablokowane, więc ja nie widzę większej poprawy.

jaki jest sens malowania czegokolwiek na jezdni skoro później można by było po tym jeździć, dla mnie to strata farby. już jeden taki przykład w Brzegu jest. Podwójna ciągła na ul. Chrobrego. Jest ładnie namalowana, stoi parę znaków, a kierowcy i tak jeżdżą tak jak jeździli.

Jeśli już chodzi o budżet miasta, to lepiej by było, gdyby brzeskie władze załatwiły w końcu zgodę i pieniądze na drugą przeprawę mostową, która pozwoliłaby puścić ruch tirów poza ulicami miasta. oraz pomyślały o zrobieniu dodatkowego oświetlenia w okolicach przejść dla pieszych, jak to ma miejsce na zachodzie.

kwm - 2009-10-16, 16:43

iero10 napisał/a:
jaki jest sens malowania czegokolwiek na jezdni skoro później można by było po tym jeździć, dla mnie to strata farby. już jeden taki przykład w Brzegu jest. Podwójna ciągła na ul. Chrobrego. Jest ładnie namalowana, stoi parę znaków, a kierowcy i tak jeżdżą tak jak jeździli.

No tak, ale pisalem wczesniej, ze najechanie na namalowana wysepke na rondzie nikomu nie szkodzi, ani nie jest wbrew przepisom. Jesli ustapilem komus pierwszenstwa i przepisowo wjechalem na rondo, to teoretycznie probujacy sie wlaczyc do ruchu powinni ustapic mi, niezaleznie od tego czy przejezdzam wysepke, czy nie. Ta "wysepka" ma byc takim symbolicznym punktem odniesienia, wokol ktorego powinien odbywac sie ruch.
Co innego przyklad podany przez Ciebie. To jest ewidentne lamanie przepisow ruchu drogowego, ktore stanowi zagrozenie dla innych uzytkownikow. W tym przypadku, jak i w przypadku blokowania ronda (o czym pisales) pozostaje pytanie: gdzie jest policja? Postawic tam policjanta na 2-3dni, wlepi pare mandatow i ludzie naucza sie korzystac z ronda.
Mimo wszystko uwazam, ze rondo solidarnosci bardzo ulatwilo wjazd z podporzadkowanych ulic. Na pewno tez na sytuacje, o ktorej pisales ma wplyw remont mostu na Odrze.
Samo rondo (zwlaszcza te jedno) nie rozwiaze problemu korkow w 40 tysiecznym miescie. Rondo na pewno spowolni ruch (Piastowska), ale tez uplynni (JPII), wiec lepiej przejechac wolniej, ale przejechac, niz stac w korkach i czekac na zbawianie. Z drugiej strony nie oszukujmy sie, cudow nie ma, kiedy spotykaja sie ulice o jakims tam natezeniu ruchu w jednym punkcie, to sila rzeczy musi sie tam ruch spowolnic (auta musza sie gdzies podziac), czasem zatrzymac, ale nie trzeba liczyc na czyjas uprzejmosc (z czym w Polsce niestety jest ciezko)
pozdrawiam

iero10 - 2009-10-16, 17:07

kwm napisał/a:
Rondo na pewno spowolni ruch (Piastowska), ale tez uplynni (JPII), wiec lepiej przejechac wolniej, ale przejechac, niz stac w korkach i czekac na zbawianie. Z drugiej strony nie oszukujmy sie, cudow nie ma, kiedy spotykaja sie ulice o jakims tam natezeniu ruchu w jednym punkcie, to sila rzeczy musi sie tam ruch spowolnic (auta musza sie gdzies podziac), czasem zatrzymac, ale nie trzeba liczyc na czyjas uprzejmosc (z czym w Polsce niestety jest ciezko)
pozdrawiam


nie wiem, czy spowolnienie ruchu na piastowskiej w kolejnym punkcie jest dobrym rozwiązaniem. zobacz ile czasu stoi się na światłach w okolicach poczty, zwłaszcza jak chcesz jechać prosto, a wszyscy z przodu skręcają w łokietka. pas w lewo jest zbyt krótki, dodając do tego brak wyobraźni kierowców, którzy zamiast mocniej skręcić i zmieścić się na pasie to stoją tak jak im wygodniej, przez co blokują pas do jazdy prosto.

jeśli już mówimy o tym skrzyżowaniu z JPII, to gdyby jednak coś się zaczęło dziać na tym skrzyżowaniu, to trzeba by też poprawić organizację ruchu na wyjazdach z placu dworcowego. tak, żeby poruszający się drogą w kierunku piastowskiej, na wysokości sklepu (dawna anna, co teraz tam jest nie pamiętam), miał możliwość skręcić tylko w prawo, a nie próbował przebijać się w lewo stwarzając zagrożenie.
to samo dotyczy drugiego wyjazdu z placu, w kierunku ul towarowej lub wiaduktu.
wyjazd powinien być szerszy, a na ul. piastowskiej powinien pojawić się dodatkowy pas dla skręcających w stronę dworca.

zapewne jest więcej skrzyżowań do poprawek, no ale pozostaje nam, zwykłym użytkownikom dróg poczekać, aż władza zauważy któryś z drogowych problemów.

GTX - 2009-10-16, 20:07

Necia
Bylem we Francji na urlopie samochodem. OK rond to tam jest w diabły ale zauważyłem że są one takie niskie jakby proforma. Chodzi o to żeby ciężarówki mogły swobodnie skręcić. Samochodom osobowym nie wolno najechać na środek ronda.
A co do kultury na drogach ..... To myślę że powinniśmy się od nich uczyć.
Nawet jak człowiek pobłądził, to NIKT nawet na mnie nie zatrąbił. Po prostu ręka podniesiona, uśmiech i wszystko OK.
No u nas to nie do pomyślenia.

Lukasz10_2004 - 2009-10-16, 20:36

To jest oczywiste że owe rondo jeśli nawet było by planowane to by nie powstało ponieważ niebyło by na nie kasy :) byłaby powtórka z rozrywki z rondem które ma się "znajdować" w najbliższej przyszłości na Włościańska-Skarbimierz :wink: inwestycja nie zostanie wykonana bo niebedzie na nią odpowiedniej ilości kasy :)
mulder - 2009-10-16, 20:51

blaster napisał/a:
namalowane bedzie scinane zreszta male rondo z wysepka bedzie blokada dla tirów

A co tiry robią w centrum miasta ? Mają przecież jeżdzić przez Wrocławską.Warszawka i tak nie da kasy, przecież " uwaliła" dziś wzorcowy , działający najlepiej w kraju opolski NFZ.

Jamps - 2009-10-17, 21:27

iero10 napisał/a:
Brzeski: sam odpowiedziałeś, że rondo nie rozwiąże problemów brzeskich korków.

wyciągnąłeś coś brzeskiemu z kontekstu i wmawiasz mu, że sobie sam odpowiedział :)
a on przecież napisał:
Brzeski napisał/a:
Ale rondo ma inne zadania. Po pierwsze mocno uspokoi ruch na ulicy Piastowskiej. Po drugie upłynni ruch na skrzyżowaniu. Po trzecie zminimalizuje ryzyko stłuczki.



a co do tego:
iero10 napisał/a:
[...] piszesz, że rondo upłynnia ruch, minimalizuje ryzyko stłuczki, a patrząc na rondo solidarności mam zupełnie inne odczucia.
ciągle jest zastawione przez "mistrzów" kierownicy


to mamy inne odczucia: jedyne brzeskie rondo zastawione jest nie "ciągle" a sumie jakąś godzinę na dobę, czyli przez 23 godziny jest przejezdne
a wystarczy sobie przypomnieć, jak trudno było przejechać je w poprzek (czyli z JP II na Wyszyńskiego), o skręcaniu w lewo nie mówiąc, jeszcze kilka lat temu

zresztą te korki o których piszesz występują dziś (po całkowitym otwarciu mostu) jeszcze krócej (wspominał o tym kvm),
za to gdyby nie było ronda, to... trudno to sobie wyobrazić :)

co do przejeżdżania przez "malowane" rondo: jeszcze raz polecam tekst z linku umieszczonego przez brzeskiego - piszą go fachowcy, zrobili badania, wiedzą co mówią
może wtedy rzadziej będziemy używali okólników typu "większość", "ciągle", "wszyscy" itp.

tym bardziej, że taka już natura ludzka: każde złe zachowanie wyolbrzymiamy i mamy skłonność traktować je jak regułę
a masy prawidłowo zachowujących się kierowców po prostu (słusznie) nie zauważamy
stąd potem wydaje nam się, że "większość" zastawia skrzyżowanie, albo "większość" nie potrafi włączyć się do ruchu

Brzeski - 2009-10-18, 12:12

Mamy w tej dyskusji dwa dosyć rozbieżne poglądy.
Jeden głosi, że im szybciej przez miasto tym lepiej. Drugi zakłada, że powolutku, ale do celu. Tak czy inaczej, centrum zostanie zakorkowane, bo jest tylu chętnych do używania dróg w centrum, że nie ma szans ich wszystkich pomieścić. Każde miasto (i małe i wielkie) stawiające na indywidualna komunikację samochodową jest z góry skazane na korki.
Zwolennicy pierwszej opcji wierzą, że poszerzenie ulic, prawoskręty, lewoskręty, obwodnice śródmiejskie, wielkie parkingi, wielopoziomowe skrzyżowania, światła akomodacyjne, ronda - to wszystko ułatwi ruch. To się sprawdza, ale tylko na autostradach, w mieście przeciwnie. Paradoks. Efekt jest taki, że wszystkie te zabiegi zachęcają kolejnych kierowców do przyjazdu, i samochodów jest w śródmieści coraz więcej. Paradoks, ale sprawdził się lata temu w Niemczech, a teraz triumfuje w Polsce.

Jeśli chodzi o pieniądze, to koszt ronda Solidarności wyniósł ok. 3 mln zł, na obwodnicy ma kosztować bodajże 8 mln, w Namysłowie na powiatówce ponoć 0,8 mln, w Grodkowie ponoć 0,9 mln, ale we wszystkich przypadkach łączyło się to z przebudową nie nawierzchni, ale podłoża. Natomiast to na Piastowskiej mogłoby kosztować kilkanaście tysięcy, jeśli ograniczyć się tylko do koniecznych niewielkich wysepek - azyli.

Malowane rondo też jest wyjściem, ale znając młodych niepokornych, a to oni stwarzają największe zagrożenie, więc sądzę, że w tym miejscu wykonanie niskich wysepek jest nieodzowne. Mimo wszystko są to niewielkie pieniądze, niewielkie w porównaniu budżetu miasta przeznaczonego na drogi w tym roku.

iero10 - 2009-10-18, 22:11

Jamps co niby wyciągnąłem z kontekstu, skoro Brzeski napisał:
Brzeski napisał/a:

- Problemu generalnego korków w mieście nie rozwiąże na pewno.



co do przejezdności przez rondo, to w zasadzie między 13.30 a 17.00 różnie to z nią bywa. poza tym zawsze wydawało mi się, że skuteczność czegokolwiek określa się na podstawie testów w ekstremalnych warunkach. a w tych rondo nie wypada najlepiej.
ale jak to mówią można widzieć szklankę do połowy pełną albo pustą.



a co do wyolbrzymiania i reguł....
nie wiem czy to wyolbrzymianie, ale wydaje mi się że każde złe zachowanie powinno być tępione.
a co do tego, że pewne opinie są uogólniane to masz rację. ale tak to już jest, że łatwiej jest popsuć wizerunek czy to swój czy pewnej grupy osób, niż go polepszyć.

a co do "większości", parę razy stojąc w korku przed rondem spotkałem się z taką sytuacją, że oczekujący na wjazd na rondo (od str. ul chocimskiej)kierowcy, tylko po tym, gdy zobaczyli że "z lewej" nic nie jedzie "pakowali się" na skrzyżowanie i stali na nim blokując wyjazd z Jana Pawła i nie widzieli w tym nic złego. i gdy w zasięgu wzroku widziałem 6 aut oczekujących na wjazd od str. chocimskiej, z czego później 4 stały na tym rondzie to jest to dla mnie większość. choć i zdarzały się przypadki, że np. tir potrafił zawrócić i wybrać inną trasę.

Jamps - 2009-10-20, 18:57

iero10 napisał/a:
Jamps co niby wyciągnąłem z kontekstu, skoro Brzeski napisał:
Brzeski napisał/a:

- Problemu generalnego korków w mieście nie rozwiąże na pewno.


To co robisz: cytowanie jednego zdania, i wyciąganie na podstawie tego jednego zdania wniosków, bez zwracania uwagi na pozostałą część obszernej wypowiedzi, to jest właśnie wyciąganie z kontekstu :)
ale to już temat do działu o języku polskim, więc można śmiało mój post tam przenieść

iero10 - 2009-10-20, 19:31

Jamps, a Ty niby nie wyciągnąłeś mojego jego zdania z całej wypowiedzi i nie odnosisz się tylko do niego???

Przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź, w której napisałem że Brzeski sam odpowiedział na pytanie.

Zaraz po tym, odnoszę się do zadań jakie ma spełniać rondo, wg Brzeskiego.
Także szybciej Twoje wypowiedzi są wyciągnięte z kontekstu niż moje.

No ale tego ten temat nie dotyczy. A korki jak były, tak są i będą.

kwm - 2017-05-26, 12:38

Odwieze temat, bo wydaje mi sie ze powinien byc bardzo aktualny. Az dziw bierze, ze do tej pory nikt nie postawil tam ronda, a w miedzyczasie doszlo na tym skrzyzowaniu do kilku stluczek.
Przeciez to jest idealne miejsce na minirondo. Nie trzeba niczego przebudowywac. Wystaczy troche bialej farby i kilka znakow.
Do doskonalej wizualizacji Brzeskiego, dorzuce swoja, ktora uwzglednia pasy ruchu do skretu w ulice Jana Pawla 2. Taki pomysl podpatrzylem w kilku krajach, sprawdza sie znakomicie.

Bizon - 2017-05-26, 16:54

Dobry pomysł, podobne rondo powinno być na skrzyżowaniu Poprzeczna, Chocimska i Włościańska, bo wyjechać z Poprzeczenej to jakaś tragedia, podobnie zresztą jak z Jana Pawła II.
Radni i burmistrz widocznie mają ważniejsze sprawy na głowie jak bezpieczeństwo mieszkańców miasta i szukanie pieniędzy na to żeby usprawnić ruch na brzeskich ulicach, a szkoda...

kwm - 2017-05-26, 17:28

Bizon, zgadzam sie z Toba w 100%. Niestety ze zdziwieniem i smutkiem slysze coraz czesciej o swiatlach na skrzyzowaniu Poprzeczna - Chocimska, do tego dorzucmy swiatla na obwodnicy kolo Zlobizny, z kotrych ponoc mamy byc zadowoleni, i traktowac to jako sukces.

Moim zdaniem takie mini ronda oprocz skrzyzowania JPII- Piastowska, powinny powstac tak jak pisales na srzyzowaniu Poprzeczna - Chocimska, ale rowniez swiatla na skrzyzowaniu Poprzeczna- Makarskiego powinny zostac zlikwidowane w imie mikroronda. W obu przypadkach zaoszczedzimy na energii elektrycznej, usprawnimy ruch za kilka litrow bialej farby i postawienie kilku znakow.

Podobnie skrzyzowanie kolo sadu, gdzie swiatla sa glowna przyczyna korkow w miescie. Tam powinne powstac 2 mikroronda, na szkrzyowaniu Chrobrego - AK, i drugie na skrzyzowaniu Chrobrego - 3 Maja (Jagielly).
Az dziw bierze, ze nikt tego nie zauwaza, przeciez wladze na pewno tez korzystaja z brzeskich drog i widza co sie dzieje.
Raciborz posiada 40 (!!!) rond. Zalcam przesledzenie internetu w celu znalezienia informacji o tym jak to swiatla powoduja ogromne korki w miescie. Tworza sie korki tak ogromne, ze nawet nowo oddane do uzytku swiatla zostaja wylaczane, aby usprawnic ruch. Ludzie odpowiedzialni za organizacje ruchu w Brzegu, ronda, ronda i jeszcze raz ronda. Spowalniaja ruch, ale go nie tamuja, oszczednosc na instalacji swiatlnej i energii elektrycznej.

kwm - 2017-06-08, 18:53

Inna propozycja.
Bizon - 2018-02-21, 22:39

Ciekawe czy któraś z propozycji będzie brana na poważnie pod uwagę:
http://brzeg24.pl/aktualn...-jana-pawla-ii/
Mam nadzieję że pojawi się wreszcie w tym miejscu rondo i że będzie to jedna z propozycji podanych w tym poście.

kwm - 2018-02-22, 11:40

Trzymajmy kciuki. Tez mam taka nadzieje, dodatkowo wprowadzenie tego typu rozwiazania, byc moze przekona decydentow do budowy nowych rond na terenie miasta, zwlaszcza w miejscach, w ktorych tworza sie sztuczne zatory.
butter - 2018-03-01, 18:50

Wystarczy łamane pierwszeństwo: piastowska/JP2 i korki nikną. pozostaje tylko kwestia licznych kolizji :) czyli od poczty w prawo w JP2 główna :)

Ale w/w grafika z namalowanym rondem wygra, jakas donica na środek jak w Nysie i będzie grało...

Brzeski - 2018-03-01, 20:09

butter napisał/a:
Ale w/w grafika z namalowanym rondem wygra, jakas donica na środek jak w Nysie i będzie grało.

Sama donica nie zlikwiduje zagrożenia kolizjami, bo w ralacji z dworca na pocztę, będą pędzić po prostej jak szaleni. Ale ogólnie ok.

Boję się, że jednak ta propozycja jest za tania. Urzędnicy lubiom wydawać miliony, a propozycja Kwm jest za prosta i za łatwa w realizacji.

kwm - 2018-03-04, 18:20

W Tomaszowie Lubelskim na jednym ze skrzyzowan, wprowadzono takie wlasnie rozwiazanie, ktore tutaj prezentujemy. Poniewaz koszt wyniosl jedynie kilka tysiecy zl, rozwazane jest wprowadzenie tego typu rozwiazan na innych skrzyzowaniach link

Jesli chodzi o ew. problem, o ktorym pisze Brzeski, czyli auta pedzace wzdluz ul. Piastowskiej i ignorujace rondo, to czasami spotykalem sie z takimi rozwiazaniami jak np. odpowiednie wyprofilowanie wjazdow na rondo ( poprzez np. wyprofilowanie kraweznikow) w ten sposob, aby pojazd wjezdzajacy znajdowal sie dokladnie na wprost wysepki. Takie rozwiazanie wymusza redukcje predkosci... Postaram sie znalezc ilustracje takiego rozwiazania.

GNOM - 2018-03-04, 18:50

Podobne rondo jest w Łambinowicach na styku dróg: Kolejowej, Obozowej i Gen. Zawadzkiego. Kierowcy osobówek się stosują, a duże auta nie mają problemu z ciasnym skrętem na prawie płaskim rondzie.
kwm - 2018-12-12, 09:12

Wczoraj na oficjalnej stronie przedstawiono wizualicacje ronda na omawianym skrzyzowaniu. Trzeba przyznac, ze wyglada to bardzo obiecujaco. Probowano rowniez przedstawic 2 warianty przebudowy ul. Jana Pawla II, ale chyba przez pomylke, zarowno po wyborze wariantu 1 jak i 2, wyswietlaja sie te same obrazki. Plany zakladaja budowe miejsc parkingowych oraz drog rowerowych (ulokowanych w roznych miejscach w zaleznosci od wariantu), oraz (o dziwo) progow zwlaniajacych.

Temat dotyczy jednak skrzyzowania, i na nim chcialem sie skupic. Rondo przypomina rozwiazania proponowane tutaj na forum, i naprawde wyglada to swietnie. Tak jak wczesniej wspominalem skorzystano z wariantu takiego wyprofilowania wjazdow na rondo, aby zminimalizowac mozliwosc przejazdu "na wprost".
Ciekawe tylko na kiedy planowana jest ta inwestycja.

Emill - 2018-12-13, 01:24

kwm napisał/a:
Trzeba przyznac, ze wyglada to bardzo obiecujaco.

Jak wszystkie pokazywane nam wizualizacje. Szkoda tylko, że gotowe inwestycje tak daleko od nich odbiegają..

kwm - 2018-12-13, 08:10

Jasne, ze tak. Kazda wizualizacja przedstawia idealny swiat: nibieskie niebo, sloneczny dzien, usmiechnietych ludzi, duzo zieleni itd.
Najwazniejszy jednak jest fakt, ze powstanie tam rondo.

Gaderep - 2018-12-13, 09:35

Wizualizacja nie jest rzeczywistym obrazem planowanej inwestycji, a jedynie jej przedstawieniem symbolicznym, podobnie jak mapa terenu nie jest obrazem terenu czy jak rysunek techniczny przedmiotu nie jet obrazem przedmiotu. Jeśli ktoś oczekuje, że przedmiot będzie wyglądał tak samo jak rysunek techniczny, to faktycznie, może się czuć zawiedziony, ale Emil w pewnym sensie ma rację - cukierkowe przedstawienia w wizualizacjach spełniają też rolę kolorowych opakowań towarów i mogą powodować pewien niedosyt, ale to jest już problem całego kapitalizmu, który jest na tyle zacofany, że do tego czasu nie wynalazł tak prostego rozwiązania, jak etykieta zastępcza, dzięki której cokolwiek, co tylko nabyć się udało, było piękniejsze od tej etykiety, nawet wyrób czekoladopodobny. I to było mądre - człowiek nie robił sobie złudnych nadziei. Wracając do tej narodowej tradycji przygotowałem dla osób potrzebujących "wizualizację zastępczą". Teraz lepiej?
kwm - 2018-12-13, 12:20

Szkoda, ze nie pokuszono sie o wizualizacje w stylu, w jakim zrobil to Brzeski na swojej prozycji, czyli naniesienie proponowanych zmian na realna fotke skrzyzowania (chyba niektore wizualizacje rynny na skarpie, pod plotem, majacej rzekomo pelnic funkcje basenu, byly zrobione w ten sposob).
Gaderep - 2018-12-13, 12:33

Oczywiście, że można nanieść wizualizowany projekt na obraz istniejącej infrastruktury, ale koszt będzie większy, więc rodzi się pytanie o sensowność takiej operacji.
kwm - 2018-12-13, 13:06

Jak pisal Gaderep, chodzi o ladne opakowanie produktu, ale tez, jak wspominalem wyzej, najwazniejsze jest to, co ten projekt przedstawia. Niestety w przypadku Brzegu, efekty koncowe w wielu przypadkach byly znacznie ubozsze niz przedstawione na wizualizacjach (dyskutowalismy o tym w innym watku).
Gaderep - 2018-12-13, 13:38

Zawsze tak jest i na to trzeba brać poprawkę. Jak pójdę do dobrego fotografa to też wyglądam ładniej, niż w rzeczywistości, ale to nie powód, by się tym przejmować. Mamy dość szpetne miasteczko, to niech przynajmniej wizualizacje oko nacieszą, no i stare fotografie, na których i miasto, i my sami wyglądamy piękniej :D
adagre - 2018-12-20, 07:23

Gaderep napisał/a:
Zawsze tak jest i na to trzeba brać poprawkę. Jak pójdę do dobrego fotografa to też wyglądam ładniej, niż w rzeczywistości, ale to nie powód, by się tym przejmować. Mamy dość szpetne miasteczko, to niech przynajmniej wizualizacje oko nacieszą, no i stare fotografie, na których i miasto, i my sami wyglądamy piękniej :D


zawsze mogli dodać więcej...(ja chcę palmę ;) zatem nie ma co narzekać bo zabiorą (om)

Gaderep - 2018-12-20, 09:03

O, palma jest OK, klimat mamy nawet bardziej południowy, niż Warszawa, a we Warszawie jest palma i ma się całkiem dobrze - ani nie butwieje, ani nie próchnieje, ani nie rdzewieje. Ja jestem za palmą. A pod palmą Gajosa z Szarikiem, że niby w Afrikakorps - taki ukłon w stronę "dawnych mieszkańców tych ziem".
adagre - 2018-12-20, 09:30

Gaderep napisał/a:
O, palma jest OK, klimat mamy nawet bardziej południowy, niż Warszawa, a we Warszawie jest palma i ma się całkiem dobrze - ani nie butwieje, ani nie próchnieje, ani nie rdzewieje. Ja jestem za palmą. A pod palmą Gajosa z Szarikiem, że niby w Afrikakorps - taki ukłon w stronę "dawnych mieszkańców tych ziem".



mówisz i masz ;) bez Gajosa i Szarika ale za to z RUDYM

GNOM - 2018-12-20, 13:46

Chola chola Panowie.

Ulica nazywa się Piastowska więc żaden tam Rudy, Szarik czy inna palma lecz tylko i wyłącznie pomnik Piasta powinien tu stanąć na DUŻYM postumencie odpornym na rozwałkę samochodową. Tylko teraz którego: Mieszka I Jerzego II a może któregoś innego? Propozycje?

Ja osobiście proponuje: Bolesław III ( Szczodry lub Rozrzutny) 1311 - 1352. To mój ulubieniec no i pierwszy władca księstwa Brzeskiego. Jak nic on na pomnik.

Gaderep - 2018-12-20, 14:15

Święta racja - pomnik Piasta musi być.
Dziedzic_Pruski - 2018-12-20, 19:46

Wariant z czołgiem już był. Fajne rondo mają w Otmuchowie. A może wybrać jakieś proste rozwiązanie?
kwm - 2018-12-21, 13:02

Usmialem sie czytajac post Dziedzica, I faktycznie ma racje :) Mielismy tam juz "za Niemca" wersje z "czolgiem" :) Wystarczylo go postawic na srodku skrzyzowania, odpowiednio je oznakowac I mamy rondo jak sie patrzy :)
A tak na serio, to ja wczesniej piszac o rondzie w tamtym miejscu mialem raczej na mysli wersje, ktora zastosowano w przedstawianym przez Dziedzica Otmuchowie. Wychodzi znacznie taniej. Wystarczy troche farby I znaki. Na pewno cenowo wyjdzie to nieporownanie taniej niz prezentowana wersja przez miasto, chociaz musze przyznac, ze I ta wersja bardzo mi sie podoba ( a wiaze sie bezposrednio z przebudowa ulic).
Nic nie zaszkodzi zastosowac wersje z Otmuchowa na skrzyzowaniu kolo sp6, likwidujac tam swiatla, albo na skrzyzowaniu Chocimska-Poprzeczna.

GNOM - 2018-12-22, 00:32

A tak serio to czy przy budowie ronda nie zostaną rozchrzanione dopiero co wyremontowane za ciężką kaske chodniki? bo wychodzi że raczej tak
Gaderep - 2018-12-22, 10:05

Tak, a jak skończą rondo to zabiorą się za kanalizację. I co im zrobisz? :-P
Kala - 2018-12-23, 21:53

Jeśli stanie tam pomnik Piasta (piwo) zawsze można zwalić na robotników że po pijaku robili, nic nowego ;)
Brzeski - 2019-01-16, 23:44

Szanowni przedmówcy, nie raczyli zajrzeć do specyfikacji, podjarali się jak zapałka wizualizacją i snują wizje z palmą... A rondo ma być przejezdne. Nie wiadomo po co, pewnie na wypadek, gdyby czołgi miały powrócić. Czyli ta środkowa plama z wizualizacji, ma być płaska, by można było przejechać przez środek.
GNOM - 2019-01-17, 00:22

Brzeski po co mają wracać od razu go tam ustawmy. Dziedzicu wygrałeś - będzie czołg. :)
Gaderep - 2019-01-17, 09:04

Cytat:


Laos zwrócił Rosji wysłużone T-34, słynne czołgi z okresu II wojny światowej. Socjalistyczna republika nie oddaje jednak złomu - wszystkie czołgi są sprawne, a jeszcze do niedawna korzystała z nich armia. Rosjanie już znaleźli dla T-34 nowe zadania.

Więcej: http://wiadomosci.gazeta....rmii-laosu.html

Może nam jeden odstąpią.

Bizon - 2019-01-17, 10:18

Na stronie UM Brzegu można obejrzeć propozycje architekta oraz dokonać wyboru i przekazać swoją opinię, który z wariantów jest lepszą wersją przebudowy ulicy Jana Pawła II i skrzyżowania tej ulicy z Piastowską.
Zachęcam do zapoznania się z tematem : https://brzeg.pl/aktualnosci/73544-propozycje-przebudowy-ulicy-jana-pawla-ii/?fbclid=IwAR08v-03828sd9kbgOvxu7OhsuMoe0F9u77wy8jC-isEu736pXP5YnFAWM0#1544530606453-300db429-8ae1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group