Forum Brzeg
Forum miasta Brzeg. (ISSN 1869-609X)

Miasto - problemy i pytania - Zadaj pytanie Urzędom w powiecie

yasiu - 2010-05-29, 09:52
Temat postu: Zadaj pytanie Urzędom w powiecie
Raz w tygodniu będziemy zbierać pytania forumowiczów do instytucji miejskich jak i powiatowych.

Pytania takie możemy zadawać w dziale Miasto - problemy i pytania. Jeżeli ktoś chce zachować anonimowość proszę o przesłanie pytania na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl .


Czas zacząć zadawać pytania na które otrzymamy odpowiedź. Czas na odpowiedź urzędów to 30 dni. Pytania będą kierowane na piśmie i takowa będzie również odpowiedź.

Bartek T. - 2010-05-30, 21:37

Widzę, że rośnie mi "konkurencja" :P I dobrze. Kto pyta nie błądzi.
Machina urzędnicza jest czasami bezduszna i niefrasobliwa, ale myślę, że to może wypalić. Jakby jednak z jakiś powodów nie zaskoczyło, to służę pomocą. Mogę użyć mocy jak ujął to kiedyś Franek :) Zgodnie ze Statutem Brzegu radnemu miasta odpowiada się w terminie 2 tyg. Przynajmniej jeśli chodzi o Urząd Miasta. Jak doniosły mi kiedyś zaprzyjaźnione wiewiórki pytania zadane przez radnych traktowane są z większym pietyzmem. Radny może po prostu upomnieć się na sesji o to, że nie dostał odpowiedzi.

No nic - trzymam kciuki :)

ptak82 - 2010-06-02, 20:37

Tutaj też chyba można je wypisać? :evil:

1. Czy miasto (właściciel) może "uwolnić" domenę brzeg.pl -> a konkretnie udostępnienie w niej możliwości rejestracji subdomen. Bo z punktu widzenia prawnego tylko miasto, może podjąć taką decyzję.

2. Czy planowane są jakieś działania (jakiekolwiek) w stosunku do parkingu (tzn na garbach) na ulicy Piastowskiej 21?
- parking jest w tak tragicznym stanie, że można koła pourywać. Już nie wspomnę o zimie, gdzie zapomniano chyba, że taki parking istnieje i w ogóle go nie odśnieżano, co się równało z tym, że aby wjechać tam trzeba było jeździć z łopatą.

3. Dlaczego 95% stron internetowych należących do miasta czy im podległych spółek miejskich nie ma lub jak już ma stronę internetową to jest ona w tak strasznym stanie (kod, wygląd, aktualizacja), że lepiej w Paincie można by je wykonać i jako rysunek wstawić! Nie wspominając już o stronie PWiK, która jeszcze kilka dni temu - przez okres ponad 2 miesięcy - po wejściu zarażała nas trojanami i innym "robactwem".

Na tą chwilę z mojej strony to tyle pytań, ciekaw jestem odpowiedzi - o ile one w ogóle będą.

smooth - 2010-06-02, 22:55

4. Ja swego czasu podpytywałem o ulice. Nie wiem czy ul. Orla należy do dyspozycji miasta, ale również ona jest w opłakanym stanie....dziura za dziurą (i to głębokie dziury).
Czy miasto może coś w tej kwestii zrobić?

yasiu - 2010-06-02, 23:00

Pismo wyślę w poniedziałek, także do tego czasu czekam na kolejne pytania.
mulder - 2010-06-03, 07:03

Chciałbym poznać zdanie władz miejskich nt. opisywanego w innym miejscu Pomnika Wspólnej Pamięci.
Proszę również o odpowiedź w sprawie ulic Wrocławskiej i Makarskiego. Czy planowane są ich remonty? Jadąc rowerem tymi ulicami można urwać koło lub , omijając dziurę czy nierówność, wpaść pod samochód.No i , te nudne już pojemniki na psie odchody i uzupełnianie dystrybutorów.Ponadto, to już pytanie do władz powiatowych, co z remontem drogi nr 401 prowadzącej przez Żłobiznę do Krzyżowic. Od krzyżówki z obwodnicą jest w opłakanym stanie, szczególnie przy wylotowych odcinkach ze Żłobizny.Podobnie rzecz się ma z dalszym przebiegiem tej trasy w kierunku Przylesia. Jest to alternatywna droga do A 4, którą przejeżdża wielu gości krajowych, a także zagranicznych i nie świadczy najlepiej o jej zarządcy.

Jacek Jastrzębski - 2010-06-03, 07:11

Mulder, zamień rower na samochód terenowy i po kłopocie. Jeśli chcesz polecę Cię we wrocławskim salonie Land Rovera. :)
yasiu - 2010-06-03, 10:47

Pytania zostały dopisane do odpowiednich papierów.
blaster - 2010-06-03, 10:52

Pytanko o ul. Ofiar Katynia została połatana w połowie czytaj od początku styku z kamienna do browaru a co dalej ?

Jacek Jastrzębski, zamien sobie mózg z kurczakiem :? aha i zycze ci przejezdzki na masce jakiegos samochodu jedną z ulic wymienionych przez Muldera moze byc a Land Roverze

ptak82 - 2010-06-03, 12:49

O przypomniało mi się jeszcze coś co mnie interesuje:

- Amfiteatr, gdzieś wiem, że było już o tym pisane. A więc czy zostanie on wyremontowany w ogóle? Jeśli tak to kto będzie to finansował? UM czy prywatny inwestor?

- nie szukając dalej, chciałem zapytać co z hotelem wraz z galerią, jakie miały powstać obok amfiteatru?

Krakonoš - 2010-06-03, 18:25

To może ja podepnę się do pytania zadanego przez ptak82, dotyczącego hotelu koło zamku.

Jakie działania planuje podjąć miasto w momencie niezrealizowania inwestycji w wyznaczonym umową terminie?
Ile wyniesie należna kara oraz jaki jest tryb oraz czasokres wpłynięcia należnych pieniędzy?
Czy możliwe jest odebranie terenu w ramach niezrealizowania inwestycji?
Jeżeli nie, czy miasto zamierza zablokować przeznaczenie działki na inne cele niż hotel?

Jacek Jastrzębski - 2010-06-03, 18:51

Blaster, bez komentarza. Nie będę się kopał z koniem
ptak82 - 2010-06-03, 18:55

Krakonos, bardzo dobrze uzupełniłeś moje pytanie :)

Napisze kolejne, dość mało realistyczne. Ale wybory będą niedługo to i chęci może będą podwójne do realizacji przedsięwzięcia.

- Czy ostatnie wydarzenia związane z bardzo wysokim stanem wody w Odrze, zalaniu jedynego dostępu do miasta, nie warto po drążyć po raz setny drugą przeprawę przez Odrę?

- Czy nie warto użyć argumentów do realizacji tej przeprawy, że jeden brzeg rzeki od drugiego na przestrzeni w jedną i w drugą stronę (po ponad 50 km) nie był możliwy do przejazdu?

- Kiedyś widziałem, nie tylko ja plany budowy przystani na Odrze. Czy to tylko tak sobie stworzono? Bo plany planami, Euro wielkimi krokami się zbliża, a w Brzegu przystani raczej nie będzie?

blaster - 2010-06-03, 19:27

Jacek Jastrzębski dokładnie ja z osłem również
derdy - 2010-06-03, 21:04

Czy budowa fontanny w mieście zadłużonym budową stadionu, za kwotę 300.000,00 złotych nie jest działaniem zbędnym? " A co za tym idzie, czy nie lepiej przeznaczyć ów pieniądze na promocję miasta w inny sposób??
burozo2 - 2010-06-03, 21:20

Czy władze Powiatowe popierają inicjatywę wójta Pulita dotyczacą budowy Zakładów utylizacji odpadów niebezpiecznych?
Czy ktoś z tych decydentów wie, gdzie w Polsce takie zakłady -tej firmy powstały - jeżeli tak to gdzie i jakie są opinie mieszkańców ?
Czy władze Powiatowe liczą się z wielokrotnie większym ruchem samochodów przez jedyny w Brzegu most i oczywiście przez miasto!

mulder - 2010-06-04, 06:56

Krakonos napisał/a:
To może ja podepnę się do pytania zadanego przez ptak82, dotyczącego hotelu koło zamku.

Jakie działania planuje podjąć miasto w momencie niezrealizowania inwestycji w wyznaczonym umową terminie?
Ile wyniesie należna kara oraz jaki jest tryb oraz czasokres wpłynięcia należnych pieniędzy?
Czy możliwe jest odebranie terenu w ramach niezrealizowania inwestycji?
Jeżeli nie, czy miasto zamierza zablokować przeznaczenie działki na inne cele niż hotel?


Podpisuję się pod tym pytaniem i dodam jeszcze podobne.Co w sprawie pałacu przy ul. Chrobrego?

yasiu - 2010-06-11, 16:29

Wszystkie pytania zostały dzisiaj wysłane (przepraszam za zwłokę ale po prostu nie miałem kiedy wyjść na pocztę).

Wysłano priorytetem więc chyba na jutro dojdzie? :lol:

Od jutro czas start 30 dni.

Bartek T. - 2010-06-11, 21:24

Nie od jutra tylko od daty otrzymania :)
Taniej byłoby i szybciej zanieść do okienka podawczego i na kopii poprosić o pieczątkę "wpłynęło".

KtOŚ - 2010-06-11, 22:26

yasiu napisał/a:
Wysłano priorytetem więc chyba na jutro dojdzie? :lol:


z potwierdzeniem odbioru?:D

yasiu - 2010-06-12, 10:45

Poleconym :)
yasiu - 2010-07-07, 00:45

Dotarł już do mnie list z odpowiedzią od zarządu dróg powiatowych, skan wrzucę jutro. Z czego się orientuję na pytania do Urzędu miasta zbierane są odpowiedzi.
Krakonoš - 2010-08-12, 20:33

yasiu napisał/a:
Z czego się orientuję na pytania do Urzędu miasta zbierane są odpowiedzi.
Odpowiedzi się pojawiły czyż UM sprawę zlekceważył? Miesiąc już chyba dawno minął?
yasiu - 2010-08-12, 21:12

Odpowiedzi UM nie było. Starostwo i ZDP odpowiedzieli.
blaster - 2010-08-12, 22:20

UM nas olal moczem :P ciepłym do tego :D
Krakonoš - 2010-08-12, 22:36

Za KPA:
Cytat:
Rozdział 7

Załatwianie spraw

Art. 35.§ 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.

§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.

§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

§ 4. Organy wyższego stopnia mogą określać rodzaje spraw, które załatwiane są w terminach krótszych niż określone w § 3.

§ 5. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Art. 36. § 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji publicznej obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

§ 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu.

Art. 37. § 1. Na niezałatwienie sprawy w terminie określonym w art. 35 lub ustalonym w myśl art. 36 stronie służy zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia.

§ 2. Organ wymieniony w § 1, uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie, a w razie potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłości.

Art. 38. Pracownik organu administracji publicznej, który z nieuzasadnionych przyczyn nie załatwił sprawy w terminie lub nie dopełnił obowiązku wynikającego z art. 36 albo nie załatwił sprawy w dodatkowym terminie ustalonym w myśl art. 37 § 2, podlega odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.

Yasiu, jeżeli masz siły możesz dalej sprawę pociągnąć. Choćby dla udowodnienia, że masz prawo do informacji od urzędników opłacanych w swoich podatkach.

mulder - 2010-08-13, 07:45

Będę monotematyczny. Co z drugą przeprawą i zach.obwodnicą miasta ? Przecież bez zrealizowania tej inwestycji wszelkie remonty dróg w mieście , renowacje kamienic przylegających do trasy przejazdu ciężarówek są bezcelowe. Dolny Śląsk : do 2012 r. planowane są realizacje obwodnic Kłodzka, Świdnicy, Wałbrzycha, Jeleniej Góry, a już w grudniu można będzie przejechać Autostradową Obwodnicą Wrocławia od A 4 do lotniska ( jest to I część inwestycji, która w całości zostanie oddana za rok ). Czy nie można czegoś ugrać przed wyborami, przecież te kolosy rozjadą wkrótce miasto i wszystko , co stanie im na drodze.
warlike - 2010-08-13, 09:20

A ja mam pytanie odnośnie rynku. Czy ktoś ma zamiar zrobić coś z ruchem w rynku :?: Ostatnio jak tam byłem to miałem problem z przejściem, tam już odbywa się zwykły ruch jak na każdej innej drodze a pół rynku to już parking...To już chyba lekka przesada.
Bartek T. - 2010-08-13, 09:54

mulder napisał/a:
Będę monotematyczny. Co z drugą przeprawą i zach.obwodnicą miasta ?


Bardzo dobre pytanie! Tyle, że źle skierowane bo taka przeprawa to inwestycja krajowa. Niestety, czynniki rządowe nie widza potrzeby takiej drugiej przeprawy. Wg. "ekspertów" ruch jest mały, a w większości generowany przez miejscowych. To ja bym zaapelował do Brzeżan i mieszkańców naszego powiatu - przestańcie jeździć tirami! Przesiądźcie się do mniejszych aut!

warlike napisał/a:
A ja mam pytanie odnośnie rynku. Czy ktoś ma zamiar zrobić coś z ruchem w rynku :?: Ostatnio jak tam byłem to miałem problem z przejściem, tam już odbywa się zwykły ruch jak na każdej innej drodze a pół rynku to już parking...To już chyba lekka przesada.


Takie są skutki niekonsekwencji - plac można albo zamknąć całkowicie, albo wcale. Nie można - jak widać trochę. Niby jest monitoring, niby na Rynek nie można wjeżdżać, ale większość ma to w głębokim poważaniu. I obawiam się, że dopóki nie staną tam donice z kwiatami, tak żeby już na pewno nikt tam nie wjeżdżał dopóty na Rynku będzie odbywał się regularny ruch samochodowy.

mulder - 2010-08-13, 16:35

W sprawie II przeprawy proponuję akcję jak pod Pałacem Prezydenckim. :D
KtOŚ - 2010-08-13, 19:27

Bartek T. napisał/a:
plac można albo zamknąć całkowicie, albo wcale



można też do połowy :D ....tzn zrobić pas reja w stronę zamkowej otwarty dla autobusów, a zaraz od tego odgrodzić i górę zrobić zamkniętą i tylko dla pieszych (taksówki by stały wtedy w pasie autobusowym)

Krakonoš - 2010-08-13, 23:18

Jest to jakiś pomysł, tymczasowy, ale jest.
Przy czym należałoby wyrzucić całkowicie parking sprzed Ratusza na stałe uniemożliwiając wjazd do zamkniętej strefy. Od Reja postawić całkowity zakaz wjazdu poza autobusami (tym z południa zmienić trasę na ulicę Chrobrego) i taxi (choć w tym przypadku tez bym pomyślał o jakiejś bocznej uliczce). Żadnych dostaw, abonamentów czy zwolnień. Postawić przed wjazdem strażnika miejskiego (może któregoś z dwóch, których miast zamierza zatrudnić) i egzekwować zakaz.
Po kilku latach zamknąć całkowicie ruch na Rynku.

zola - 2010-12-06, 11:38

Nie wiem, czy piszę w odpowiednim miejscu ale chciałabym się podzielić przemyśleniami na temat Punktu Pomocy Kryzysowej znajdującego się przy ul. Piastowskiej za Domem Pomocy społecznej. Jest to miejsce gdzie teoretycznie można otrzymać pomoc. Teoretycznie. Moja mama wiele lat zwlekała by poprosić o pomoc w związku z przemocą jaka ma miejsce w naszym domu. W końcu odwarzyła się i przyszła do tego miejsca. Niestety została obsłużona przez panią która nawet nie wyłączyła telewizora i jedyne co powiedziała to to że będzie dobrze i że musi natychmiast zostawić ojca bo tak to ona nic nie poradzi. Szok, totalny brak profesjonalizmu, jakaś dziecinada po prostu. Ciekawe czy wszyscy pracownicy są tak dobrzy w swoim fachu. Czy kogoś z Was spotkało coś podobnego? Pytanie do pracowników UM: czy macie Państwo wiedzę na temat tego jak "fachowo" obsługiwani sa klienci punktu? Czy ktoś kontroluje jakość usług? bo w końcu pracownicy opłacani sa za pieniądze masta.
sabina2 - 2010-12-06, 13:12

Jestem pracownikiem socjalnym i z przerażeniem przeczytałam to co napisałaś. Nie pracuje jednak w Brzegu, ale kilkakrotnie miałam okazję doświadczyć owego profesjonalizmu pracowników zajmujących się pomaganiem w Brzegu. Jakoś tego kontaktu pozostawia wiele do życzenia. Zastanawiam się czy były to osoby zupełnie nie mające pojęcia o charakterze swojej pracy, profesji i tego do kogo jest i powinna być ona skierowana. Na co dzień stykam się z pracownikami czy to ośrodków pomocy społecznej czy też różnego rodzaju instytucji pomocowych i jak dotąd z największym brakiem empatii i fachowego podejścia do klienta spotkałam się wśród brzeskich pracowników. Punkt Interwencji Kryzysowej podlega chyba pod brzeski MOPS albo pod PCPR i tam zawsze można zgłosić się ze skarga na funkcjonowanie placówki lub tez o pomoc.
mulder - 2011-03-12, 07:35

feldwebel Krzysztof, podzielił się z nami w dziale historycznym smutną informacją dotyczącą bitwy małujowickiej, a dokładniej braku upamiętnienia jej obchodów, a co za tym idzie rezygnacji z promocji miasta i powiatu. Podejrzewam, gdzie przesunięto środki i która z kwietniowych rocznic znalazła uznanie w oczach naszych włodarzy. Szkoda.

Szanowni Państwo, przedstawcie swój pomysł na promocję powiatu i proszę o uzasadnienie wycofania się z obchodów rocznicy bitwy małujowickiej.

yasiu - 2011-06-23, 12:14

Ruszamy ponownie z pytaniami. Proszę je zadawać tu, na PW lub maila yasiu@forumbrzeg.pl

Wiem, że ostatnio dałem ciała i nie podpisałem się na piśmie do Urzędu Miasta dlatego nie otrzymałem odpowiedzi.

blaster - 2011-06-23, 12:53

yasiu, a co z kutym płotem? może warto dociągnąć tą sprawe do końca?
yasiu - 2011-06-23, 12:55

Mam zamiar zapytać o to i Urząd miasta i Starostwo.
Brzeżanka73 - 2011-06-30, 20:25

Nie wiem ,czy już o tym nie rozmawialiście ,ale jeśli nie to...mam takie pytanie:czy NASZE MIASTO przewiduje w niedalekiej przyszłosci pojemniki bądź miejsce na wysypywanie śmieci ogrodowych - trawa,gałęzie,kompost....
strasznie tego brakuje,ludzie wyczyniają takie numery ,żeby się tego pozbyć ,że głowa mała...

Brzeżanka73 - 2011-08-04, 20:14

co z tymi pytaniami?będą jakieś odpowiedzi???

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group