Forum Brzeg
Forum miasta Brzeg. (ISSN 1869-609X)

Było - Minęło - [08.09.2006r.] Sesja Rady Miejskiej

Inez - 2006-09-01, 11:57
Temat postu: [08.09.2006r.] Sesja Rady Miejskiej
OGŁOSZENIE

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 8.09.2006 r. o godzinie 9.00 w Ratuszu odbędzie się Sesja Rady Miejskiej w Brzegu z następującym porządkiem obrad:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Wnioski do porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Miejskiej z dnia 30.06.2006 r.
4. Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności.
5. Interpelacje i wnioski radnych.
6. Informacja o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2006 roku
7. Wytyczne do projektu budżetu na rok 2007 rok, w tym zasady polityki podatkowej.
8. Przyjęcie uchwał w sprawie:
a) zabezpieczenia wekslem in blanco prawidłowego wydatkowania środków (druk nr 1, 2);
b) zmian w budżecie miasta na 2006 rok (druk nr 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10);
c) zwolnienia z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis dla przedsiębiorców tworzących nowe miejsca pracy na terenie miasta Brzegu (druk nr 11);
d) opinii dotyczącej przydziału lokalu mieszkalnego (druk nr 12).
9. Dyskusja na temat funkcjonowania miejskich spółek prawa handlowego.
10. Podjęcie decyzji w sprawie usunięcia naruszenia trybu postępowania i podjęcia uchwały przez Radę Miejską w Brzegu.
11. Odpowiedzi na interpelacje radnych.
12. Wolne wnioski i informacje.
13. Zamknięcie obrad sesji.

Serdecznie zapraszam mieszkańców miasta do wzięcia udziału

Przewodniczący Rady Miejskiej w Brzegu
Janusz Gil


Tylko dlaczego o takiej godzinie :?: :cry: Większość z nas będzie wtedy w pracy lub w szkole :/

Devon - 2006-09-01, 12:30

Inez napisał/a:
Tylko dlaczego o takiej godzinie Większość z nas będzie wtedy w pracy lub w szkole


Specjalnie :)
Po drugie oni pracują też jak widzisz juz od 9:00 :P

ps. postaram się tam pójsc

sedzia DRED - 2006-09-01, 13:20

Inez napisał/a:
Tylko dlaczego o takiej godzinie
- po prostu "zwykły zjadacz chleba" powinien specjalnie na tę okazję poprosić o urlop na żądanie-hehe... :evil: :wink: :evil:
Inez - 2006-09-07, 09:51

Devon napisał/a:
ps. postaram się tam pójsc

Devon, czy uda Ci się wybrać na tą sesję :?: Bardzo zależy mi na relacji z jej przebiegu :)

Cyborg - 2006-09-07, 10:13

Być może i ja się wybiorę na tą sesję bo jeszcze jestem na urlopie. Ciekawy jestem jak tam nastroje przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi. Tylko dlaczego to tak wczeście???
Inez - 2006-09-07, 14:31

Cyborg napisał/a:
Być może i ja się wybiorę na tą sesję bo jeszcze jestem na urlopie. Ciekawy jestem jak tam nastroje przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi.

W takim razie czekam na 'gorącą' relację prawie prosto z sali Ratusza :D

Cyborg napisał/a:
Tylko dlaczego to tak wczeście???

Oto odpowiedź na Twoje pytanie :)
Cytat:
Jest kilka powodów, a mianowicie :
1/ w sesji biorą udział nie tylko Radni, ale również przedstawiciele wielu instytucji i pracownicy urzędu - sesje popołudniowe to dla nich dodatkowe godziny pracy (powstanie więc sprawa ich wynagrodzeń, czasu pracy itd.)
2/ przeciętna długość sesji to 6 godzin
3/ chcąc je odbywać po południu to byłyby godziny 16,00 do 22,00 (a nie raz 24,00) - czy wyobraża Pani sobie efekty takich sesji ?
4/ termin popołudniowy nie gwarantuje obecności wielu mieszkańców miasta na czy nam Radnym na pewno zależy.
Mogę Pani służyć przykładami sesji np. w wolne soboty i frekwencją mieszkańców bardzo mierną mimo bardzo ważnych dla nich tematów (np. reforma oświaty).
5/ sprawy te "ćwiczyło" wiele Rad (jest to temat często podnoszony przed wyborami) i nie znaleziono idealnego rozwiązania.
Myślę, że nadszedł czas poszukania inych rozwiązań, które dawałyby mieszkańcom pełną informację o przebiegu sesji.
Można zastanowić się na przykład nad transmisją internetową. Ponieważ są to przynajmniej na początku spore koszty, należałoby skonsultować z mieszkańcami czy byłoby odpowiednie zainteresowanie.
Zwracam uwagę, że ponieważ w trakcie sesji mieszkańcy nie mają prawa głosu to ich zainteresowanie prawdopodobnie zawsze będzie umiarkowane.
Nie ma natomiast obecnie problemu z dotarciem do materiałów po sesji.
Uchwały są drukowane na BIP-ie po 7 dniach, protokoły z sesji po zatwierdzeniu na następnej sesji.
Myślę, że można by też rozważyć wykorzystanie Forum Brzeskiego, jeżeli by była taka Wasza chęć, do prezentacji tamatów sesyjnych.

Janusz GIL
Przewodniczący Rady Miejskiej w Brzegu


Odpowiedź udostępniona za zgodą autora :)

Devon - 2006-09-07, 15:57

Inez napisał/a:
Devon, czy uda Ci się wybrać na tą sesję Bardzo zależy mi na relacji z jej przebiegu


hmm wezme dyktafon i moge nagrac cały przebieg dyskusji i ew. zrobić pare zdjęc. Tylko nie wiem czy można bo nie jestem z prasy :( wiec wiesz, jutro mam na 10 i mam 2 religie wiec moge pójsc tam :) kto idzie jeszcze :)

qiero - 2006-09-07, 16:07

Devon napisał/a:
Inez napisał/a:
Devon, czy uda Ci się wybrać na tą sesję Bardzo zależy mi na relacji z jej przebiegu


hmm wezme dyktafon i moge nagrac cały przebieg dyskusji i ew. zrobić pare zdjęc. Tylko nie wiem czy można bo nie jestem z prasy :( wiec wiesz, jutro mam na 10 i mam 2 religie wiec moge pójsc tam :) kto idzie jeszcze :)

proponuję identyfikatory dla admina i moderatorów, wtedy "w razie czego" nikt się nie przyczepi

Jamps - 2006-09-07, 17:47

Devon napisał/a:
hmm wezme dyktafon i moge nagrac cały przebieg dyskusji i ew. zrobić pare zdjęc. Tylko nie wiem czy można bo nie jestem z prasy


mozesz śmiało wejść i nagrywać - jak trochę posiedzisz, to zorientujesz się, że nikogo nie interesuje kto siedzi wśród publiczności
można wychodzić i wchodzić, rozmawiać (z grzeczności sciszonym głosem), bo sala stropowa jest bardzo duża i korzystać z napojów (woda mineralna i oranżada)

co do nagrywania - wystarczy postawić dyktafon koło któregoś głośnika, które zwykle stoją na szerokich parapetach okien,
można też nagrywać nie wstając od stolika dla publiczności - jakość powinna być wystarczająca - wszyscy mówią przez mikrofon, bo pracownice biura rady też nagrywają i wszyscy się tego pilnują

Jamps - 2006-09-07, 17:57

Inez napisał/a:
Bardzo zależy mi na relacji z jej przebiegu

żeby relacja miała sens, to najpierw ktoś musiałby wydrukować sobie projekty uchwał (są w BIPie urzędu), trochę poczytać i śledzić dyskusję właśnie mając te dokumenty w ręce
inaczej trudno będzie wyłapać sens dyskusji, szczególnie, że jutro większość uchwał dotyczyć będzie przesunieć w budżecie; wygląda to tak, że skarbnik albo burmistrz wymienia paragrafy i tak naprawdę zrozumiałe dla publiczności mogą być tylko uzasadnienia do tych uchwał

najciekawsza część sesji to sprawozdanie burmistrza z działalności (na początku) oraz zapytania radnych - a potem odpowiedzi; w większości dotyczą one całkiem przyziemnych i interesujących zwykłych ludzi spraw - typu zepsuta lampa, krzywy znak czy chodnik
niestety, od wielu lat zapytania są na początku, a odpowiedzi na końcu, dlatego jedno i drugie słyszą tylko radni i urzędnicy, którzy muszą siedzieć oraz kilka najwytrwalszych osób

dlatego dużo łatwiej jest przeczytać po prostu protokół z sesji zamieszczony w BIPie, choć oczywistą wadą jest to, że trafia on tam dopiero po miesiącu
tak czy tak warto je czytać, bo można dowiedzieć się znacznie więcej niż z gazet

chyba, że kogoś interesuje jakaś konretna sprawa - wtedy można spróbować trafić na fragment sesji, ale przewidzieć ile czasu zajmą poszczególne punkty naprawdę nie jest łatwo, bo radni czasem marnują mnóstwo czasu na dyskusje o (z całym szacunkiem dla radnych) głupstwach, a z drugiej strony zdarza się, że ważne wydawałoby sie tematy załatwiają w pięć minut (wiele z nich jest szczegółówo omawianych na komisjach i tam toczy się część sporów)

każdemu, kto spróbuje z uwagą wysłuchać jednej całej sesji życzę powodzenia - w sezonie :) 1994-1998 opuściłem tylko kilka i wynudziłem się wtedy za wszystkie czasy (chociaż czasem bywało śmiesznie)

Inez - 2006-09-07, 18:39

Jamps napisał/a:
najciekawsza część sesji to sprawozdanie burmistrza z działalności (na początku) oraz zapytania radnych - a potem odpowiedzi; w większości dotyczą one całkiem przyziemnych i interesujących zwykłych ludzi spraw - typu zepsuta lampa, krzywy znak czy chodnik
niestety, od wielu lat zapytania są na początku, a odpowiedzi na końcu, dlatego jedno i drugie słyszą tylko radni i urzędnicy, którzy muszą siedzieć oraz kilka najwytrwalszych osób

Właśnie to mnie najbardziej interesuje. Szkoda tylko, że tak kiepskawo z tymi odpowiedziami. Powinny być tuż po pytaniach, moim zdaniem miałoby to troszkę większy sens :roll:
Jamps napisał/a:
wynudziłem się wtedy za wszystkie czasy (chociaż czasem bywało śmiesznie)

Poza merytoryką interesuje mnie również wiele innych rzeczy :) Jakoś do tej pory nie było okazji, by wziąć w tym udział, więc ciekawi mnie atmosfera, która tam panuje, sposób załatwiania spraw. Ciekawi mnie czy czasem przypomina to obrady naszego Sejmu, czyli 'głosując naciskamy przycisk swój i na wszelki wypadek także sąsiada', albo te przepychanki itp.
Nie sądziłam, że jestem aż tak ciekawska :shock:

Cyborg - 2006-09-07, 18:40

Devon napisał/a:
kto idzie jeszcze
Ja się wybieram, to spotykamy się o 8:50 przed ratuszem.
blackjack - 2006-09-07, 20:49

JA także będę, chyba , że mnie szefo nie wypuści. I nie koniecznie jest tak jak w "sprawozdaniu" Jamps-a, ale czasem naprawdę jest wesoło patrząc na "naszych" radnych i ludzi zdawałoby się "poważnych" :offtopic:
Devon - 2006-09-07, 22:11

Jamps ok z nagrywaniem :) a czy mozna zdjęcia robić :?:
alferx - 2006-09-07, 22:51

Miasto dołoży do pomnika papieża

Podczas piątkowej sesji radni miejscy będą głosowali nad wydaniem 100 tysięcy złotych na fundament pod pomnikiem papieża. Projekt uchwały w tej sprawie przygotował burmistrz Brzegu.

- Pomnik stanie w miejscu dawnego zbiornika przeciwpożarowego, który przed laty został zasypany. Dlatego potrzebny jest tam solidny fundament. 100 tys. wynika z naszych szacunków, ale ostateczna kwota będzie znana dopiero po rozstrzygnięciu przetargu - wyjaśnia Wojciech Huczyński.

Niewykluczone, że miasto dołoży się również do samej figury.

źródło : NTO

P.S. Wcześnie podali do wiadomości : 7 września 2006 - 18:54 , ciekawe od kiedy nad tym były toczone prace w komisjach.

butters - 2006-09-07, 23:04

Devon napisał/a:
Jamps ok z nagrywaniem :) a czy mozna zdjęcia robić :?:


Zgodnie z punktem II art. 81. ustawy o prawie autorskim, zezwolenie na utwalanie i rozpowszechnianie wizerunku nie jest wymagane od osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych.

Nie masz się czym przejmować. No, chyba, że te sesje są równie nudne jak wrocławskie :)

Cyborg - 2006-09-08, 17:39

Sesja trwała do ok 15:00

Na wstępie kilka kwestii technicznych dla osób, które nie były jeszcze nigdy na sesji rady miasta i nie wiedzą jak to wygląda. Sesja jest jawna tzn każdy mieszkaniec może przyjść i popatrzeć jak obradują nasi radni. Co więcej można nagrywać i robić zdjęcia ( oczywiście nie zakłócając porządku obrad ). Sesja przebiega zgodnie z porządkiem obrad ( porządek obrad tej sesji w pierwszym poście w tym temacie ). Różne sprawy wymagające podjęcia określonych decyzji poddawane są głosowaniu. Głos oddaje się przez podniesienie ręki.

W czasie dzisiejszej sesji był nieobecny Burmistrz Pan Wojciech Huczyński gdyż odbywa podróż służbową do miasta partnerskiego w Glosar. Zarząd miasta reprezentował Zastępca Burmistrza Pan Mirosław Stankiewicz. Obecna była także Pani Dorota Solińska – Skarbnik Miasta (przepraszam jeśli kogoś pominąłem). Sesji Rady przewodniczył Janusz Gil – Przewodniczący Rady Miejskiej.

W czasie interpelacji i wniosków radni zadali szereg pytań na tematy poruszane przez nas na Forum
m.in :
- odbudowa Kościoła Minorytów
- sprawy nawierzchni dróg (zarówno dziury jak i nieprawidłowo wykonane prace drogowe)
- równe-nierówne traktowanie wszystkich obywateli przy przydziale mieszkań komunalnych - (sprawa Romów)
- straszące budynki w mieście ( niestety padło tylko kilka przykładów a przecież na Forum - jest kilka całych tematów poświęconych temu problemowi )
- problem śmieci i utrzymania czystości w mieście
- problem narkotyków
- zatrudnianie krewnych i znajomych w urzędach
- tworzenie nowych miejsc pracy
- budowa pomnika Jana Pawła II
- kwestie bezpieczeństwa obywateli.

Mnie zastanowiło czy to aby nie w związku ze zbliżającymi się wyborami samorządowymi radni zaczęli się jakoś bardziej przejmować problemami szarych obywateli – chciałbym się mylić w swej ocenie. Na marginesie dało się już zauważyć lekką gorączkę przedwyborczą co u niektórych radnych.

Zaniepokoił mnie również następujący fakt – mimo iż są na to pieniądze w budżecie to kilka zaplanowanych inwestycji miejskich nie ruszyło z powodu unieważnienia przetargów ( nie wyłoniono wykonawcy lub nie znalazł się żaden oferent ).

Zaskoczyło mnie również kilka spraw związanych z wykonaniem budżetu za I półrocze 2006.
Budżet został wykonany w 31,05 % po stronie wydatków. Dla przykładu :
- wydatki na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli zostały wykonane w 29,36 %
- pomoc społeczną w 35,43 %
- zieleń miejska w 20,35 %

Sprawozdanie z przebiegu sesji i podjęte uchwały będą dostępne w BIP-ie tu odnośnik - protokoły z sesji i tu odnośnik - uchwały za około tydzień i tam odsyłam wszystkich bliżej zainteresowanych tematyką.

Zaznaczam, że mój opis nie jest pełnym sprawozdaniem z sesji i porusza jedynie wybrane tematy (głównie te, o których dyskutowano tu na Forum).

Naczelna PP-B - 2006-09-08, 17:56

Na Sesji była również Pani Sekretarz Miasta - Krystyna Bider, która wraz z przewodniczącym - Januszem Gilem udała się w połowie Sesji także w podróż służbową do drugiego naszego miasta partnerskiego (w Czechach).
Po wyjeździe przewodniczącego Sesję poprowadził z-ca przewodniczącego - Jan Pikor.

To tak gwoli douściślenia:)

Devon - 2006-09-08, 18:13

Kilka zdjec z Sesji Rady Miejskiej.


Goście


Janusz Gil Przewodniczący Rady Miejskiej


Mirosław Stankiewicz Z-ca Burmistrza


Ława Burmistrza (czyli ludzie ściśle wspólpracujący z Burmistrzem (dzięki Naczelna PP-B)


Radni Miejscy


Od lewej Bernard Oestreicher - Z-ca Przewodniczącego Rady Miejskiej, Janusz Gil - Przewodniczący Rady Miejskiej, Jan Pikor - Z-ca Przewodniczącego Rady Miejskiej

sory za jakosc zdjec :(

Naczelna PP-B - 2006-09-08, 18:25

To zdjęcie podpisane Radni miejscy - to tak naprawdę Ława Burmistrza (czyli ludzie ściśle wspólpracujący z Burmistrzem, np. rzecznik, biuro promocji, kultury i oświaty, pomocy społecznej, itp). Radni siedzieli przy tym półokrągłym stole - jutro mogę umieścić zdjęcie, chyba, że Devon zrobi to przede mną...
Cyborg - 2006-09-08, 18:40

Naczelna PP-B napisał/a:
Na Sesji była również Pani Sekretarz Miasta - Krystyna Bider, która wraz z przewodniczącym - Januszem Gilem udała się w połowie Sesji także w podróż służbową do drugiego naszego miasta partnerskiego (w Czechach).
Po wyjeździe przewodniczącego Sesję poprowadził z-ca przewodniczącego - Jan Pikor.

To tak gwoli douściślenia:)
Dzięki za uzupełnienie. Nie chciałem nikogo pominąć, ale nie wszystkich jeszcze znam więc wolałem nie ryzykować pomyłki.
alferx - 2006-09-08, 20:09

alferx napisał/a:
Podczas piątkowej sesji radni miejscy będą głosowali nad wydaniem 100 tysięcy złotych na fundament pod pomnikiem papieża. Projekt uchwały w tej sprawie przygotował burmistrz Brzegu.


Czy może ktoś opisać wcześniej niż za miesiąc tę kwestię ?

Cyborg - 2006-09-08, 20:18

Cytat:
alferx napisał/a:
Podczas piątkowej sesji radni miejscy będą głosowali nad wydaniem 100 tysięcy złotych na fundament pod pomnikiem papieża. Projekt uchwały w tej sprawie przygotował burmistrz Brzegu.


Czy może ktoś opisać wcześniej niż za miesiąc tę kwestię ?

Była w tej sprawie pewna dyskusja. Oprócz tego PIS złożyło projekt uchwały o dofinansowanie ze środków miasta budowy pominika, było szereg różnych uwag i głosów. Ale w sumie to mam lekki mętlik co do ustaleń w tym temacie więc poczekajmy ok. tygodnia na informacje w BIP.

Roztropek - 2006-09-08, 20:26

Cyborg napisał/a:

W czasie interpelacji i wniosków radni zadali szereg pytań na tematy poruszane przez nas na Forum
m.in :
- odbudowa Kościoła Minorytów
- sprawy nawierzchni dróg (zarówno dziury jak i nieprawidłowo wykonane prace drogowe)
- równe-nierówne traktowanie wszystkich obywateli przy przydziale mieszkań komunalnych - (sprawa Romów)
- straszące budynki w mieście ( niestety padło tylko kilka przykładów a przecież na Forum - jest kilka całych tematów poświęconych temu problemowi )
- problem śmieci i utrzymania czystości w mieście
- problem narkotyków
- zatrudnianie krewnych i znajomych w urzędach
- tworzenie nowych miejsc pracy
- budowa pomnika Jana Pawła II
- kwestie bezpieczeństwa obywateli.
Zaniepokoił mnie również następujący fakt – mimo iż są na to pieniądze w budżecie to kilka zaplanowanych inwestycji miejskich nie ruszyło z powodu unieważnienia przetargów ( nie wyłoniono wykonawcy lub nie znalazł się żaden oferent ).
Te zapytania jako żywo tematy z forumbrzeg przypominają. Niewykonane inwestycje są bezpośrednim skutkiem wyjazdu rodaków za chlebem. Są trudności z wykonaniem jakichkolwiek prac rem.-bud. Ludzi brakuje, a ci co zostali nie zawsze mogą zastąpić tych co wyjechali.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group