Forum Brzeg
Forum miasta Brzeg. (ISSN 1869-609X)

Było - Minęło - [29.12.06r] Wypadek na obwodnicy

bartoszek - 2006-12-30, 22:37
Temat postu: [29.12.06r] Wypadek na obwodnicy
Wczoraj w godzinach późnowieczornych miał miejsce wypadek na obwodnicy brzeskiej. Wiecie może co tam się dokładnie wydarzyło, bo słyszałem, że dość tragicznie to wszystko wyglądało
aghta - 2006-12-30, 22:44

ja woem tylko tyle (bo w tym czasie przejeżdzałam ulicą Włosciańską, ale w strone miasta), ze na pewno był wypadek i dużo karetek jechało. Nawet wypatrzyłam w jednej z wracających karetek ok. 30 letnią pacjentce. Niestety nie znam szczegółów.
bartoszek - 2006-12-30, 22:49

z tego co już właśnie się zorientowałem to auto osobowe wpadło <?> wjechało <?> w zarośla w stronę Opola na krzyżowce Brzeg - Skarbimierz i na razie tyle mi wiadomo
BRANDMAN - 2006-12-31, 10:26

Cze
No jeśli chodzi o wypadek , a raczej kolizje drogową w Piątek 29,12,2006 , to zdarzenie miało miejsce na obwodnicy brzeskiej na przelocie Włościańska --- Skarbimierz.
Opel Vectra jechał z kierunku Żłobizny i chciał skręcić w kierunek Skarbimierz , po zjechaniu do środkowego pasa na środku krzyżówki nie zauważył jadącego prosto w strone opola DAFa - no i przy skręcaniu na Skarbimierz nastąpiło nagle BUM!!!!!!!!!!!
Jest tam takie strasznie niebezpieczne miejsce ponieważ jak skręcasz na Skarbimierz ( jadąc z kierunku Opole) a na przeciw ktoś skręca na Brzeg , to od strony Opola nie widać czy coś ciśnie z góry (czyli z Zielęcić) .... więkrzość wypadków na tej krzyżówce właśnie w ten opisany sposób -------- się dzieje.
Po tym zdarzeniu Karetka Pogotowia zabrała kierowce na obserwacje , ale po pół godziny wsio było ok i kierowca wrócił-a na miejsce zdarzenia.
Nasuwa się taka mała dygresja : dopuki na obwodnicy Brzeskiej nie powstaną dwa ronda nie mamy prawa czuć się na tych skrzyżowaniach bezpiecznie!!!!!!!!!!!!
nara

Bartek T. - 2006-12-31, 15:24

Ja nie jestem przekonany co do ronda(rond) na obwodnicy. Uważam osobiście, że skrzyżowania z sygnalizacją świetlną (tak jak jest w większości przypadków na opolskiej obwodnicy) są lepszym rozwiązaniem. Zgadzam się jednak, że dopóki nie zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniach obwodnicy z ul. Włościańską i Makarskiego nie zmniejszy się liczba wypadków. I nie chodzi mi o likwidację pasów dla skręcających jak to miało miejsce podczas ostatnich remontów bo to akurat - moim zdaniem - dało odwrotny skutek.
rafal1986.brzeg - 2006-12-31, 18:36

ronda na obwodnicy to byl by dobry pomysl bo rondo to najlepsze skrzyzowanie tylko czy powstana czy bedzie na to pieniadze
Brzeski - 2006-12-31, 20:00

Bartek T. napisał/a:
Ja nie jestem przekonany co do ronda(rond) na obwodnicy. Uważam osobiście, że skrzyżowania z sygnalizacją świetlną (tak jak jest w większości przypadków na opolskiej obwodnicy) są lepszym rozwiązaniem.


Akurat ja słyszałem, że właśnie było odwrotnie, na obwodnicy zachodniej Opola na światłach w dalszym ciągu są wypadki, a po wybudowaniu ronda sporadyczne. Generalnie w Polsce ze statystyk KRBRD wynika że na rondach (jednopasmowych) jest najmniej wypadków.
Rondo poza miastem ma w zasadzie same zalety, a jedyną wadą jest spowolnienie ruchu na trasie przelotowej. Ale światła ten ruch spowalniają w dużo większym stopniu. Największymi wadami rond są utrudnienia dla pieszych i rowerzystów, ale ten kłopot na obwodnicy nie występuje.

Tak czy inaczej rację ma Bartek: te dwa skrzyżowania na brzeskiej obwodnicy muszą być przekształcone. Jak tylko wprowadzone zostaną opłaty za autostrady to problem ujawni się w dużo poważniejszym stopniu niż teraz.

Ale ja problem widzę nie w braku świateł czy rond, tylko inny. Wiedza w Polsce nt. projektowania bezpiecznych rozwiązań na drodze pochodzi sprzed 20 albo 30 lat. Dotyczy to wszystkich szczebli zarządów dróg. Brzeskimi drogami w szczególności zarządzają wyjątkowe nieuki. Przykładów ich indolencji jest tyle, że szkoda gadać. To skrzyżowanie jest jednym z przykładów, niedawno przebudowane, a dalej wadliwe.

BRANDMAN - 2007-01-01, 21:20

no no RONDA to moja propozycja..... A nie Bartka
ale to żart.... najważniejsze jest bezpieczeństwo....
Gł0ośno razem wołajmy.,..." RONDA NAM TRZEBA ... RONDA.."
onda są drogie ale utrzymanie ich nic nie kosztuje ... a sygnalizacja.................................

Baran - 2007-01-01, 21:29

Bartek T. napisał/a:
pasów dla skręcających jak to miało miejsce podczas ostatnich remontów bo to akurat - moim zdaniem - dało odwrotny skutek.
to zmusza do hamowania i zobaczymy co będzie w zimie .

Potrzebne by było spore RONDO nie wiem jak z miejscem na marskiego / ruch tirów jest przeciez bardzo duży , wprowadzą opłaty to nam obwodnice rozjezdzą bo nikt nie będzie płacił takiej kasy , ALE nie w temacie :
Kierowcy tirów wykupuja winiety , to czy beda drugi raz na autostradzie płacić ?

Bartek T. - 2007-01-02, 15:39

BRANDMAN napisał/a:
onda są drogie ale utrzymanie ich nic nie kosztuje ... a sygnalizacja...

Optymista :)
Każde skrzyżowanie kosztuje! Zwłaszcza rondo na trasie przelotowej, kiedy tir go nie zauważy i pojedzie prosto :)
Ja naprawdę uważam, że światłą sa lepszym rozwiązaniem. Zwłaszcza gdyby poustawiać wyświetlane znaki pokazujące ograniczenie prędkości bądź proponowaną prędkoć ok 200 m przed skrzyżowaniem.

BRANDMAN - 2007-01-02, 18:46

Nie ma takiej opcji aby TIR nie zauważył ronda ( no chyba że by....)
Rondo to skrzyżowanie bezobsługowe i bezkolizyjne.....
( nie spowalnia ruchu i przepustowości )

Odnosze się do krajów gdzie kultura jazdy i bezpieczeństwo użytkowników dróg -- stawiane są pierwszym miejscu , i tam jakoś na obwodnicach większości miast są RONDELKI... i świetnie zdają egzamin.
Pozdro
Narka

Borut - 2007-01-02, 19:03

Jak kierowca może nie zauważyć ronda? Co to wogóle za bezpodstawny argument? Ronda na obwodnicach miast to najlepsze wyjscia na rozwiązanie problemów komunikacyjnych wokół węzłów zjazdowych.

Światła montuje się tam gdzie nie ma możliwości na rozbudowanie krzyżówki w postaci ronda. Takich miejsc jest również sporo w naszym mieście gdzie ruch jest wzmożony i powinna być taka sygnalizacja. Oto kilka z nich moim zdaniem:
-koło Alberta
-krzyżówka Jana Pawła - Piastowska
-Krzyzówka Robotnicza - Armii Krajowej

Bartek T. - 2007-01-02, 20:16

Kierowca może nie zauważyć ronda. Kiedyś miałem zdjęcie autobusu (przegubowego Ikarusa) jadącego przez rondo "na wprost", ale bez kręcenia kierownicą :)
Pamiętam kilka lat temu, gdy wybudowano rondo obok nowo powstałego MAKRO w Opolu, któregoś dnia były widoczne ślady kół dużego samochocu prowadzące też "na wprost" :)

Faktycznie, rondo wielkości wrocławskiego na Powstańców nei zwalnia ruchu, ale polecam przejechać przez brzeskie z prędkością dozwoloną w tym miejscu. Poza tym na obwodnicy jest o 10 km/h większa. Z tą bezkolizyjnością to też bym nie przesadzał. Jak są dwa samochody to nie ma takiej drogi jednojezdniowej która byłaby bezkolizyjna :) Jak się bardzo postarać... :P

Baran - 2007-01-02, 22:32

A co powiecie o szykanie na drodze ? W niemczech sie z tym spotkałem doskonale wyhamowuja mało kosztują!
Brzeski - 2007-01-03, 17:39

Bartek T. napisał/a:
Kierowca może nie zauważyć ronda. Kiedyś miałem zdjęcie autobusu (przegubowego Ikarusa) jadącego przez rondo "na wprost", ale bez kręcenia kierownicą :)
Pamiętam kilka lat temu, gdy wybudowano rondo obok nowo powstałego MAKRO w Opolu, któregoś dnia były widoczne ślady kół dużego samochocu prowadzące też "na wprost" :)

Faktycznie, rondo wielkości wrocławskiego na Powstańców nei zwalnia ruchu, ale polecam przejechać przez brzeskie z prędkością dozwoloną w tym miejscu. Poza tym na obwodnicy jest o 10 km/h większa. Z tą bezkolizyjnością to też bym nie przesadzał. Jak są dwa samochody to nie ma takiej drogi jednojezdniowej która byłaby bezkolizyjna :) Jak się bardzo postarać... :P


Chyba przyłączę się do zdania z innego wątku... kto nas pokarał takim radnym? :-) W tym tkwi problem, drogami zarządzają politycy bez przygotowania i stąd takie korki i wypadki na drogach. Politycy powinni zatrudnić fachowców, najlepiej zza granicy, a nie brać się za projektowanie... Chociaż z drugiej strony jakby zebrać wypowiedzi z naszego forum, to ludzie i tak są lepiej zorientowani w bolączkach kierowców i pieszych w naszej okolicy niż urzędnicy z zarządów dróg.

Jeśli chodzi o minirondo przez które jeżdżą autobusy, to również widziałem to zdjęcie, a nawet miałem okazję przez takie środkiem przejeżdżać... jako pasażer autobusu w Mikołowie. Ale to innego rodzaju rondo. Rond jest przynajmniej kilka rodzajów i kilkanaście gatunków, każde na inną okazję.

To, że jakiś gnom potrafi wjechać nawet na usypany kopiec ronda, to żaden argument, zwłaszcza żaden w porównaniu z tym, że na czerwonym też kierowcy potrafią wjechać. Ale chyba odsetek łamiących czerwone światło jest większy a konsekwencje przejazdu na czerwonych większe niż przetoczenie się ciężarówką przez kopiec ronda.

Rondo na Powstańców Śl. we Wrocławiu nie jest rondem w rozumieniu organizacji ruchu i kodeksu drogowego. Nie ma żadnych analogi do do brzeskiego ronda Solidarności i do tych z marzeń na obwodnicy.

Co do spowolnienia... Rondo brzeskie zostało tak właśnie zaprojektowane, by znacznie spowolnić ruch, i nieznacznie zmniejszyć przepustowość. Pierwsze zamierzenie nie do końca wyszło, bowiem realizacja nie do końca zgadza się z projektem. Niemniej chodzi o to, by kierowcy jechali dużo wolniej niż rzekome 50 km/h. Popełnia Pan duży błąd sugerując, że max prędkość na brzeskim rondzie to 50 km/h. Maksymalna prędkość to prędkość bezpieczna dostosowana do warunków ruchu, a nie prędkość z kodeksu drogowego!!! Rondo się tak buduje, by spowolnić ruch - by było jak najbezpieczniejsze a jednocześnie, by jak w najmnieszym stopniu zmniejszyło przepustowość.

Pomysł świateł na obwodnicy - moim zdaniem jest chybiony. Gadanie, że rondo jest droższe to gadanie polityków. Gdyby wywalono paru nieuków z zarządu, którzy zaprojektowali dwie niepotrzebne przebudowy obydwóch skrzyżowań, to by suma sumarum zostało więcej pięniedzy na ronda. :-)

Co poprawią światła? Ułatwią przejeżdżanie w poprzek. Ale jednocześnie utrudnią przejeżdżanie wzdłuż obwodnicy. Efekt będzie taki, że kierowcy jadący tranzytem będą chcieli zdążyć na żółtym... a jak nie zdążą... to zderzenie boczne przy prędkości 100km/h... każdy niech sobie wyobrazi jak to wygląda. Boczne albo czołowe, gdy ten skręcający z przeciwka nie zdąży na żółtym.
Rondo takie przypadki redukuje, bo: najpierw zmusza nadjeżdżąjących do ronda do zmniejszenia prędkości, bo jest łuk, kopiec-brak widoczności... Nawet największy pirat zwolni do 60km/h a to już większe szanse na przeżycie zderzenia bokiem. Po drugie zderzenie czołowe zupełnie odpada.
Ponadto (przy ograniczonym w sumie natężeniu ruchu na obwodnicy) duże rondo - a jest miejsce na tych skrzyżowaniach na dość dużą średnicę, nie zatrzymuje zazwyczaj ruchu, więc nikt nie będzie stał w korku, tylko zwolni. Korki co najwyżej w godzinach szczytu się utworzą, ale zatrzymają kierowcę na kilkanaście sekund, a nie na 1-3 minuty jak jest na światłach.

Jest jeszcze jedna opcja bez świateł, takie przebudowanie skrzyżowania, by pozostało pierwszeństwo na kierunku głównym, ale by przejazd w poprzek odbywał się w dwóch etapach. Czyli jezdnię obwodnicy trzeba rozdzielić szerooooką wysepką. Moim zdaniem w takich sytuacjach to lepsze niż klasyczne rondo. Tylko że takie pomysły wymagają myślenia, fachowców, i dużo roboty, np. trzeba wykupić parę metrów gruntu... od kilku właścicieli, a to się niektórym urzędnikom w głowie nie mieści, bo roboty kupa, papierki, uzgodnienia i głowa od myślenia boli.

Bartek T. - 2007-01-03, 21:49

Brzeski napisał/a:
Chyba przyłączę się do zdania z innego wątku... kto nas pokarał takim radnym?

A proszę uprzejmie! A ja znowu powtórzę - wyborcy! A teraz trochę offtopicowych odpowiedzi na bzdury jakie przeczytałem:
Cytat:
W tym tkwi problem, drogami zarządzają politycy bez przygotowania i stąd takie korki i wypadki na drogach.

Proszę wymienić jedną drogę (poza tymi na prywatnych posesjach) którą zarządzają politycy, nawet bez przygotowania, a nie odpowiednie Zarządy Dróg! Pewnie, że na polityków można zrzucić odpowiedzialność za korki! Za wypadki, za suszę, za ciepłą zimę w tym roku i że kury się nie niosą...

Brzeski napisał/a:
To, że jakiś gnom potrafi wjechać nawet na usypany kopiec ronda, to żaden argument,

Ja tego nie przytaczałem jako argument tylko jako przerywnik (zabawny?) w dyskusji. Gdyby funkcjonowały takie argumenty to, jak mawia znany polityk z Białegostoku "nic by nie było".

Brzeski napisał/a:
Rondo na Powstańców Śl. we Wrocławiu nie jest rondem w rozumieniu organizacji ruchu i kodeksu drogowego.

Oczywiście że jest. świadczą o tym znaki drogowe, np tablice przeddrogowskazowe umieszczone przed tym rondem (znak drogowy pionowy E-1 zgodny z Rozporządzeniem).
Brzeski napisał/a:
Co do spowolnienia... Rondo brzeskie zostało tak właśnie zaprojektowane, by znacznie spowolnić ruch, i nieznacznie zmniejszyć przepustowość.

Wiem! Nic innego nie napisałem.

Brzeski napisał/a:
Popełnia Pan duży błąd sugerując, że max prędkość na brzeskim rondzie to 50 km/h. Maksymalna prędkość to prędkość bezpieczna dostosowana do warunków ruchu, a nie prędkość z kodeksu drogowego!!! Rondo się tak buduje, by spowolnić ruch - by było jak najbezpieczniejsze a jednocześnie, by jak w najmnieszym stopniu zmniejszyło przepustowość.

Jak wyżej. Nie popełniłem błędu. Nie ja pisałem o tym, że ronda nie spowalniają ruchu. Proszę czytać uważniej kto, co i z kim.

Brzeski napisał/a:
Pomysł świateł na obwodnicy - moim zdaniem jest chybiony.

Proszę o tym podyskutować z aspirantem Kupisem z brzeskiej drogówki. Ma diametralnie odmienne zdanie niż Pańskie i jego argumenty jakimś cudem do mnie bardziej przemawiają niż przygodnych osób na forum (z całym szacunkiem).

Brzeski napisał/a:
adanie, że rondo jest droższe to gadanie polityków.

Którzy politycy tak gadają? Gdzie? Może Pan przytoczyć?
co do ostatniego akapitu. Mi się też takie rozwiązanie podoba. Jeszcze dodałbym pasy zanikające dla prawoskrętu i oświetlenie przejścia dla pieszych.
Być może Pana od myślenia głowa boli, ja tej przypadłości nie mam. Mogę sobie pogadać o tym co tam mogłoby być na forum tak jak Pan. Inwestycje miejskie na drogach krajowych nie są czymś oczywistym, czymś o czym decydują politycy.
Ponieważ nie mam nic więcej do dodania nt tego wypadku czy kolizji nie będę się więcej wypowiadał w tym temacie. Poszkodowanym współczuję.

steve - 2007-01-03, 21:54

:offtopic:
savio - 2007-01-06, 16:00

ile będzię jeszcze tych wypadków?
CZERA - 2007-01-06, 16:11

Wypadki były , są i będą. Możemy zmniejszyć ilość wypadków , ale się całkiem ich nie wyeliminuje niestety. :roll:
savio - 2007-01-07, 11:17

co racja to racja panie CZERA
lukstapol - 2007-01-07, 14:14

Tu nie ma co się spierać na sprawy polityczne obodnica to jest sprawa dyrekcji dróg i austostrad bądź powiatu i niech oni rozwiazuja sprawe - tylko ze jak by tam rondo mialo powstac na ktoryms z miejsc to ruch musial by zostac puszczony przez Brzeg a to nie pomoglo by tymczaowo a barzo utrudnilo ruch poprzez czego na terenia miasta moglo by takze dochodzic do wiekszej ilosci wypadkow. Zgadzam sie z wczesniejszymi wypowiedziami wypadki są były i będą my tegoi nie zmienimy a moze byc ze bedzie ich coraz wiecej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group