Forum Brzeg
Forum miasta Brzeg. (ISSN 1869-609X)

Aktualności Brzeg - Nowe rondo w Brzegu?

Inez - 2007-06-28, 18:12
Temat postu: Nowe rondo w Brzegu?
Być może powstanie na skrzyżowaniu obwodnicy miasta z ulicą Włościańską - dowiedziało się Radio Opole. Od kilku lat miejsce to jest bardzo niebezpieczne, dochodzi tam do wielu stłuczek i wypadków. Krzyżówkę tą przebudowano kilka lat temu, ale remont nic nie pomógł. Teraz, gdy na Skarbimierzu powstaje inwestycja Cadbury, rondo jest konieczne, zwłaszcza, że natężenie ruchu ciągle wzrasta.

Artykuł w całości

Źródło: Radio Opole

Devon - 2007-06-30, 17:17

Przejechać czy przejść na drugą stronę graniczy z cudem czasami :(
butter - 2007-06-30, 18:03

eh, tylko ronda i ronda... Można zrobić tam rondo faktycznie, i prawdopodobnie liczba wypadków moze nie diametralnie ale napewno znacznie spadnie. Ale pomyśłmy najpierw po co są obwodnice miast, aby upłynniąc ruch, wyprowadzać ruch z miast itd... i aż strach mysleć co bedzie na naszej obwodnicy jak powstanie owo rondo, nie trzeba byś jakimś super wykształconym aby wiedzieć otym ze owo rondo spowoduje całkowite zapchanie naszej obwodnicy, jak zrobią płatną A4 to według mnie korek bedzie sięgał aż do krzyżówki z dróżką 401 ze Żłobizny. Niewiem co Wy na to forumowicze ale wg mnie (niewiem czy dobra koncepcja)Obwodnica w tym miejscu powinna krzyżować sie tylko i wyłacznie z ulicą włościańska ( skręt na Skarbimierz powinien zostać zlikwidowany) i wtedy 2 pasy były by do jazdy trasą Opole-Wrocław, Wrocłw-Opole natomiast srodkowy pas służył by tylko i wyłacznie do skrętu do Brzegu od strony Wrocławia
Skręt na Skarbimierz zrobił bym ok 100 metrów dalej tam gdzie jest taka dziurawa droga do Skarbimierza (zaraz za takim malutkim laskiem), i wtedy od krzyżówki z Włosciańską środek jezdni był by wyłaczony z ruchu(ukośne linie na drodze) aż do owej krzyżówki na której znajdowały by sie 3 pasy : 2 do przelotu na Wrocław i Opole, natomiast środkowy Tylko i wyłacznie do skrętu na Skarbimierz. Boczne drózka która prowadziła by do Skarbimierza powinna dodatkowo być pod lekkim ukosem w kierunku na Wrocław aby można było dynamicznie i szybko "uciec" z obwodnicy na Skarbmierz.
Albo zdróżka która zupełnie omijała by tą wioske przez którą jedzie sie na osiedle Skarbimierz(prowadziła by przez pola) koszt podobny do ronda a płynnosć dużo wieksza.

Roztropek - 2007-06-30, 18:17

Słusznie prawisz Butter. Tylko skrzyżowanie dwupoziomowe może załatwić sprawę. Jeśli ma być rondo o typowych wymiarach dla rikszy to tańsza będzie sygnalizacja świetlna lub spowalniacze osiedlowe. No chyba, że będzie to rondo o jezdniach dużo szerszych niż to, którym nas uszczęśliwiono.
yasiu - 2007-06-30, 19:39

Sygnalizacja świetlna odpada, zobaczcie co dzieje się na obwodnicy Opola. Na rondzie koło Makro ruch jest bardzo płynny, natomiast na światłach dalej tworzą się gigantyczne korki aż do samego ronda, a jest tam około 3 kilometrów odległości między nimi. Boczne ( ul. Budowlanych przecinająca obwodnicę) drogi zajmują 4-5 samochodów i za chwilę przejeżdżają natomiast korek na głównej z jednej jak i drugiej strony jest mega ogromny.

Jedynie rondo ( po za wielopoziomowym skrzyżowaniem ) jest tu dobrym rozwiązaniem, nie spowoduje ono korków, spowolni ruch ( ludzie swobodnie będą przechodzić przez przejście dla pieszych ). Rondo jest tu bardzo dobrym rozwiązaniem i jest najbezpieczniejszym skrzyżowaniem, co najwyżej może dojść tam do małej stłuczki gdyż prędkości samochodów są małe.

Oczywiście rondo musi być duże, takie jak wybudowali na wylocie z Opola na Kraków gdzie łączą się obwodnica z wylotem z miasta. Na tych rondach nie ma tam korków a na światłach korki giganty. Obwodnica ma odciążyć ruch z miasta ale nie musi być super mega ekspresowa.

Rozwiązanie Buttera jest dobre ale rondo zdecydowanie jest lepsze. Jeżeli zjazd na skarbimierz zrobiło by się kawałek dalej, wcale nie rozwiązało by to bezpieczeństwa gdyż usytuowane było by na łuku drogi.

kwm - 2007-06-30, 19:49

O dwupoziomowym skrzyzowaniu mozemy raczej zapomniec. Rondo wg mnie bedzie najlepszym rozwiazaniem. Nawet jesli troche spowolni ruch akurat w tej czesci obwodnicy, to ruch bedzie ciagly, plynny (tak jak pisal Yasiu). Rondo ma za zadanie uplynnienie ruchu. Z drugiej strony, na pewno bardziej uczeszczana jest obwodnica niz wyjazd z miasta.
Na zachodzie ronda wystepuja nawet na dwupasmowych drogach ekspresowych, i jakos sie jezdzi. Na pewno bedzie bezpieczniej.
Swoim skromnym zdaniem powtorze to co pisalem juz kilka razy, ze male mini rondko (nawet tylko z namalowana wysepka) przydaloby sie na skrzyzowaniu ul. JPII i Piastowskiej. Tam tworza sie niemilosierne korki, i czasem stoi sie baardzo dlugo.

karolkms - 2007-06-30, 19:52

Rondo było by dobrym rozwiazaniem :)
juru - 2007-06-30, 23:09

Według mnie rondo w takim miejscu podważa idee obwodnicy. Tak czy siak trzeba będzie zwalniać. A wszystko przez głupotę kierowców, którzy pchali sie na jezdnie, gdzie prędkość jest wysoka no bo w sumie po to zbudowali tę obwodnicę. Nie jestem zadowolony z takich poczynań.
draq - 2007-06-30, 23:23

Co do Opola sygnalizacja świetlna na obwodnicy, paranoja . . .

Co do skrzyżowania w temacie, ostatnio zeby przejechać (korek do wyjazdu z Wierzobowej) pojechałem Włosciańską - Poprzeczną - Makarskiego i byłem prędzej o tych co stali.

Co do powstania tam ronda to nie mam narazie zdania. Jak zaczną je robić to wszytko puszczą przez Brzeg, to dopiero będą korki a mieście (metropolia) :-P

yasiu - 2007-06-30, 23:58

juru, a obwodnica to ma być od razu autostrada?

Cytat:
Obwodnica - droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego.


Czyli rondo nie podważa definicji obwodnicy. Każdemu się wydaje jak obwodnica to grzać ile się da, obwodnica powstaje by auta nie jechały przez miasto lecz bokiem, nie ważne czy rondami czy autostradą obwodnica nadal zostaje obwodnicą. W Kędzierzynie Koźlu na obwodnicy znajdują się 2 ronda i bardzo usprawniły ruch.

Jeżeli przypomnę sobie inne obwodnice gdzie są ronda nie omieszkam napisać.

juru - 2007-07-01, 00:45

Nie chodzi mi o to aby grzać ile wlezie ale poruszać się szybciej niż w mieście,dlatego trzeba zachować szczególną ostrożność będąc na obwodnicy jak i wjeżdżając na nią. Jeżeli rondo nie ograniczy funkcjonalności obwodnicy cofnę swoje słowa. Na dzień dzisiejszy jestem na nie.
warlike - 2007-07-01, 09:50

juru napisał/a:
poruszać się szybciej niż w mieście


tamten odcinek ma ograniczenie do 60 więc jazda prawie jak w mieście...a rondo bedzie dobrym rozwiązaniem tylko musi być duże, niedługo ruszy fabryka na lotnisku i wyjechać z podporządkowanej będzie masakra a tak z rondem...to rono które mamy jest małe ale jak ładnie usprawniło jazde kiedyś w godzinach szczytu wjechać z podporządkowanej było ciężko a teraz...

lukstapol - 2007-07-01, 10:00

Rondo w tym miejscu mogło by byc dobrym rozwiązaniem i się zgadzam z wiekoszością. Wten czas mozna by było łatwiej stamtąd wyjechać i nie trzeba było by, starrtować by zdarzyć przejechać. Weźmy jeszcze tn fakt że droga na Łukowice Brzeskie, Nyse W kierunku autostrady jest zamknieta, ale gdy ruch w tamtym kierunku zostanie przywrócony to natęrzenie ruchu może znacznie wzrosnąć a wtedy będą gorsze warunki do jazdy. Więc jakkolwiek by sie tego nie rozwiązało i tak nie zawsze będzie dobrze bo nie ma takiego co można go zadowolić wszystkim....
Andrzejbrzeg - 2007-07-01, 10:26

Czytam niektóre wypowiedzi i przyznam, że jestem przerażony! Obwodnica to nie jest niemiecka autostrada gdzie jedzie się ile fabryka dała!! Osoby, które twierdzą, że na obwodnicy nie można robić rond i sygnalizacji świetlnych niech troszkę pojeżdżą samochodem po kraju i wtedy zmienią zdanie! Jak napisała Inez ( a ona zawsze ma rację) natężenie ruchu wzrasta i jeżeli nic tam nie zmienią to nie będziemy stali na skrzyżowaniu Żłobizna Brzeg tylko na wysokości Bliskiej albo Lotosu hihi
slawq - 2007-07-01, 11:49

no brawo, mam nadzieje że się w końcu doczekamy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group