Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Przetarg na przebudowę stacji Brzeg (wraz z przyległościami)
Autor Wiadomość
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2008-03-02, 13:31   Przetarg na przebudowę stacji Brzeg (wraz z przyległościami)

Strona www

Po długim oczekiwaniu, mamy wreszcie przetarg na przebudowę/modernizację stacji Brzeg. Po lekturze dokumentacji (ok. 1GB :) ) mam kilka uwag:

Plusy:
- dostosowanie stacji do potrzeb osób niepełnosprawnych (m.in. trzy windy przyporęczowe, podjazd od strony placu dworcowego, ubikacja dla niepełnosprawnych zlokalizowana w miejscu obecnego sklepy z monetami).
- informacja pasażerska na peronach (w tym system tablic pokazujących odjazdy najbliższych pociągów, nowe nagłośnienie oraz zegary).
- likwidacja zdewastowanego budynku na peronie 1.
- parking dla rowerów od pomiędzy budynkiem głównym dworca a budynkiem Telekomunikacji Kolejowej.
- renowacja wiat peronowych oraz tunelu (może przestaną wreszcie przeciekać :wink: )
- przebudowa-modernizacja wszystkich przepustów i wiaduktów na obszarze Brzegu
- ogóle przejście w infrastrukturze torowej, elektro-energetycznej oraz sytemach sterowania z lat 60-tych ubiegłego wieku w czasy nam bliższe :D
- modernizacja łączności, sterowania i zabezpieczeń torowych na linii Brzeg-Nysa

Minusy:
- brak sytemu kamer ochronnych w tunelu oraz na peronach (przynajmniej przetarg o takich nic nie mówi). W kontekście montaży wind dla niepełnosprawnych mogą zostać one szybko uszkodzone przez "element", nie mówiąc już o bohomazach na ścianach :twisted:
- montaż metalowych siedzisk na peronach. Może i wandaloodporne ale bardziej podobają mi się "cieplejsze" obecne ławeczki. Najlepszym rozwiązanie byłoby zamontowanie podobnych siedzisk na stałe przymocowanych do podłoża + ochrona systemem kamer.
- przewidywana nawierzchnia peronów w postaci szarych płytek betonowych o kształcie prostokątnym. Nudne jak flaki z olejem :roll: .
- kolorystyka stacji, najpewniej tożsama z innymi przystankami i stacjami na zmodernizowanej części linii (niebiesko-szara) :roll: .Może nowa pani konserwator wojewódzka podsunęłaby inny pomysł, pasujący lepiej do zabytkowego budynku dworca.
- nieuwzględnienie "czyszczenia" ścian budynku dworca (niedługo zupełnie czarno-rdzawych). Ale może to w jakimś kolejnym etapie :?:
- wyburzenie nastawni w Lipkach (ładny budyneczek z cegły klinkierowej). Nie można pozostawić go jako zabytku przemysłowego? Temat moim zdaniem do rozważenia przez konserwatorów.

PS. Na stacji ma być zlikwidowany tunel pocztowo/bagażowy. Ciekawe ile osób wie/wiedziało o jego istnieniu? :)
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2008-03-02, 14:48   

Krakonos napisał/a:
Na stacji ma być zlikwidowany tunel pocztowo/bagażowy. Ciekawe ile osób wie/wiedziało o jego istnieniu?


W ktorym miejscu sie ten tunel znajduje? Czy budynek dworca nie bedzie odnawiany od zewnatrz? Co z peronami? Slyszalem wersje o przesuwaniu perownow (przystosowanie do szybkih pociagow), potem druga wersja mowila o dobudowie jeszcze jednego - 3 peronu. Slyszalem tez ze perony mialy byc obnizane (by dostsowac je do nowych pociagow). Szkoda, by bylo obnizac, bo w Brzegu sie najwygodniej wsiada do pociagu. Peron jest prawie na wysokosci podlogi wagonu. Np. w Opolu, Olawie trzeba sie "wspinac" do pociagu. We Wroclawiu jest porownywalna wysokosc peronow do naszych.
0 UP 0 DOWN
 
Bochen 


Wiek: 33
Dołączył: 18 Mar 2006

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2008-03-02, 16:32   

a czy jest podany koncowy termin realizacji? moze inaczej czy w przetargu jest okreslony czas realizacji?
0 UP 0 DOWN
 
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2008-03-02, 16:57   

A więc o tunelu:

Umiejscowiony pod peronami nr 1 i 2 od strony Wrocławia.


Przekrój poprzeczny tunelu. Jak widać początek znajduje się przed torem nr 1 (pionowy szyb).

kwm napisał/a:
Czy budynek dworca nie bedzie odnawiany od zewnatrz?

Niestety dokumenty o niczym takim nie mówią :(

kwm napisał/a:
Co z peronami?

Peronu 3 na pewno nie będzie, dotychczasowe zostaną natomiast w pełni przebudowane. Peron nr 1 zostanie wydłużony z obecnych 319 m do 400 m (dobudowany zostanie odcinek od strony Opola), natomiast peron nr 2 skrócą z 275 m do 266 m (z powodu zmiany układu
torowego). Zmienią się wysokości peronów. Z 0,73 - 0,90 m (peron 1) i 0,76 - 0,86 m (peron 2) do jednolitej wartości 0,55 m nad główką szyny.

Bochen napisał/a:
a czy jest podany koncowy termin realizacji? moze inaczej czy w przetargu jest okreslony czas realizacji?

A i owszem: czas realizacji 24 miesiące

Zapomniałem o jeszcze jednym plusie - mają powstać ekrany akustyczne :)
Ostatnio zmieniony przez Krakonoš 2008-03-02, 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
ciupik 



Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2006

UP 1 / UP 2


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-03-02, 16:58   

pewnie wszystko co chcą robić musi być zrobione do 2012r
0 UP 0 DOWN
 
Grzech 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Wrz 2005

UP 20 / UP 9



Wysłany: 2008-03-02, 17:01   

w rodzimych warunkach lepiej, by termin był nieograniczony czasowo;-)
0 UP 0 DOWN
 
ciupik 



Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2006

UP 1 / UP 2


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-03-02, 17:03   

chyba lepiej że jest jakiś termin na realizacje... bynajmniej coś zrobią pożytecznego oby były to 24 miesiące a nie jak było z rondem...
0 UP 0 DOWN
 
Roztropek 


Wiek: 73
Dołączył: 11 Sie 2006

UP 345 / UP 162


Skąd: tutejszy

Wysłany: 2008-03-02, 18:07   

W roku 1990 budynek dworca w Opolu był myty wodą pod ciśnieniem Kracher'em z bardzo bliskiej odległopści z rusztowań. Efekt był całkiem przyjemny. U nas jest jednak więcej byle jak zrobionych uzupełnień ubytków.
0 UP 0 DOWN
 
ciupik 



Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2006

UP 1 / UP 2


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-03-02, 18:27   

to chyba podobnie był robiony sąd w Brzegu??

trzeba będzie poczekać na efekt końcowy... z tego co wyjdzie z tego remontu
0 UP 0 DOWN
 
beneck 


Wiek: 38
Dołączył: 11 Wrz 2006

UP 26 / UP 16



Wysłany: 2008-03-02, 18:55   

przynajmniej cos sie dzieje w tym naszym Brzegu
Ostatnio zmieniony przez beneck 2008-03-02, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2008-03-02, 19:04   

Tory także będą robione, podobnie jak w Oławie i innych miejscach modernizowanej E30. Mam nadzieje, że jednak trochę szybciej niż obenie jest to robione wyżej wspomnianym mieście :roll: .
0 UP 0 DOWN
 
ciupik 



Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2006

UP 1 / UP 2


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-03-02, 19:09   

Ciekawe czy w takim razie doczekam się jechać pociągiem no zmodernizowanej stacji do konca mojej szkoły czyli jeszcze prawie 2.5 roku
0 UP 0 DOWN
 
gosiaczek86 
Male wredne i pyskate:P



Wiek: 37
Dołączyła: 19 Lip 2005

UP 2 / UP 1



Wysłany: 2008-03-02, 19:38   

hm a co do ekranow to nawet jak dla mnie malo potrzebne z terazniejszym nasileniem jazdy pociagow. mieszkalam prawie 16 lat kolo torow i szczerze powiem po pol roku juz nie przeszkadzaly mi jak spalam, no moze pozniej troche w lecie jak ogladalam pozno tv to troche zagluszaly ale znosnie bo w nocy ruch pociagow jest naprawde niewielki. a co do przebudowy i modernizacji stacji jestem za i tylko szkoda ze tak pozno sie za to zabieraja
0 UP 0 DOWN
 
Bartek T. 
poszukiwacz



Wiek: 43
Dołączył: 23 Wrz 2006

UP 161 / UP 140


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-03-03, 04:08   

O jak miło było przeczytać!

Właśnie o ekranach chciałem dodać, ale autor się zrehabilitował:)

gosiaczek86 napisał/a:
hm a co do ekranow to nawet jak dla mnie malo potrzebne

To akurat nie ma znaczenia a przepisy które obowiązują. Ekrany być muszą.

Co do tunelu pocztowego to szkoda go likwidować - łatwiej to zrobić niż kiedyś tam za x lat przekopywać się ponownie. No ale... Ciekawostką jest natomiast brak na planie trzech pomieszczeń, które znajdują się w tunelu głównym. Chyba, że widać je na jakimś innym planie.
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2008-03-03, 09:19   

Cytat:
- modernizacja łączności, sterowania i zabezpieczeń torowych na linii Brzeg-Nysa

Ten fragment swiadczy o powaznym podejsciu do reaktywacji linii. Tylko co oznacza modernizacja lacznosci sterowania ? Czy obejmie to tez nastawnie w Grodkowie?

Zgadzam sie z Bartkiem T., ze szkoda niszczyc ten tunel. Po co? Przeciez mozna zrobic drugie wejscie na perony z kilka(dziesiat) lat. Jak szeroki i wysoki jest ten tunel? Na planie wyglada na bardzo podobny do tunelu dla pasazerow. I jeszcze jedno pytanie: w jaki sposob sie wydostaje z tego tunelu na perony? Czy byly montowane jakies dzwigi, windy? Nie moge sobie przypomniec co sie znajduje w tamtym miejscu na peronach, czy sa tam jakies zasloniete wejscia.
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: brzeg, na, przebudowe, przetarg, przyleglosciami, stacji, wraz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 34
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu