Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Powstające wiadukty, zarówno przy stadionie jak i przy wyjeździe na Zielęcice, mają zastąpić istniejące konstrukcję. Wiadukt przy Sportowej ma być poszerzony w świetle istniejącego. Stary wiadukt na Zielęcice ma zostać rozebrany po wykonaniu nowego wraz z nowym kawałkiem drogi (którą ma wykonać miasto). Na pocieszenie, ma być dwa razy szerszy od tego starszego, więc wąskie gardło i tak zniknie:)
Macie moze jakies wizualizacje tych majacych powstac nowych wiaduktow? Czy wiadukt na Malujowickiej biedzie przebiegal pod katem (nie 90 stopni jak do tychczas) do torow, wzdluz ul. Wyszynskiego? Ciekawi mnie jak rozwiaza problem pieszych, bo ten wiadukt jest nie tyle grozny dla aut, czy rowerzystow, jak dla pieszych. Moim zdaniem piesi powinni miec wydzielony "tunel" aby bezpiecznie przejsc na druga strone torow, (mniej wiecej tak jak pod wiaduktem na ul. 1maja, czy starobrzeskiej, no i koniecznie przejscie dla pieszych z jednej i drugiej strony - obecnie brak jakiegokolwiek. Moze dobrym pomyslem bylyby swiatla na przejsciu.
Ciekawi mnie rowniez rozwiazanie wiaduktu kolo stadionu, poniewaz tam wiadomo, ze 99% aut bedzie wyjedzalo i wjedzalo z kierunku stadionu - ul. Sportowej, a nie harcowki, wiec czy zostawia go tak jak jest - pod katem prostym do torow, czy moze skieruja go lekko w lewo (patrzac od strony ul.Kilinskiego), aby ulatwic przejazd. W najgorszym wypadku, powinni zmienic organizacje ruchu w tamtym miejscu, czyli glowna droga to ul. Kilinskiego i Sportowa, a podporzadkowana - odcinek harcowka - wiadukt.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kwm 2009-12-05, 23:38, w całości zmieniany 1 raz
Stary wiadukt na Zielęcice ma zostać rozebrany po wykonaniu nowego wraz z nowym kawałkiem drogi (którą ma wykonać miasto).
Zaskoczyłeś mnie tą wiadomością, ale tylko na moment do czasu aż przypomniałem sobie że Wyszyńskiego i Małujowicka to drogi powiatowe. Więc na pewno nie miasto.
Ostatnio zmieniony przez Bartek T. 2009-12-05, 23:41, w całości zmieniany 1 raz
Cóż, wygląda że pośpiech złym doradcą Zasugerowałem się tym zapisem w SIWZ
Cytat:
Przewidywane jest wykonanie nowej konstrukcji wiaduktu pod dwoma torami głównymi zasadniczymi linii E30, (światło poziome ~11,0 - 12 m), w nowej lokalizacji ,
uzgodnionej z miastem spełniającej wymogi standardów zarówno w odniesieniu
do obrysu koryta balastowego jak i normatywnej skrajni pionowej pod obiektem. Zakres realizacji ze strony PLK obejmuje budowę wiaduktu, natomiast przebudowa układu drogowego usunięcie kolizji infrastruktury komunalnej oraz regulacje formalno-prawne związane z ew. wykupem terenu obciążają Urząd Miasta. Przewidywany rodzaj konstrukcji – dwuprzegubowa (rozporowa) konstrukcja nośna z dźwigarów obetonowanych oparta na przyczółkach wykonanych z grodzic stalowych o dużej
Wykup terenu znaczyłoby przejęcie własności choć części drogi, no ale może PLK pomylił się UM ze Starostwem.
Dla obu konstrukcji nie było planów, miały zostać wykonane po uzgodnieniu lokalizacji z miejscowym samorządem. Chodnik przy stadionie pewnie będzie, sam kąt skosu konstrukcji raczej będzie identyczny ze starym. Przy wiadukcie na Zielęcice było jeszcze mniej wiadomości, choć na pewno nie będzie żadnego dodatkowego tunelu.
Piszac "tunel" mialem bardziej na mysli oddzielenie chodnika (chodnikow jesli beda po obu stronach ) od jezdni chociazby filarami (wiadukty na Starobrzeskiej, 1-go Maja, czy Chocimskiej). Ciekaw jestem bardzo rozwiazania infrastruktury drogowej przy wiadukcie na Wyszynskiego/Malujowickiej. Bezposrednio przed wiaduktem znajduje sie skrzyzowanie Wyszynskiego z Lwowska. Z tym skrzyzowaniem chyba niewiele mozna zrobic (nie ma mozliwosci przesuniecia go (odsuniecia od wiaduktu).
pozdrawiam
"wiewiórki" ostatnio doniosły ze troche nieudolna ekipa zajmuje sie remontem mostu na Malujowickiej. Juz sa delikatne opóźnienia bo czesc robót nie została wykonana zgodnie z projektem, chcieli obejśc pewną czynność i nie do konca im sie to udało przez co sa opóźnienia niestety nie jestem w stanie podać szczegółówbo "wiewiórki" to eksperci od budowlanki i mostów i uczestnicza w naszym projekcie a ja sie w tej dziedzinie nie specjalizuje wiec do konca nie pojałem o co tak naprawde chodzi ale fakt jest faktem nie poszlo wszystko zgodnie z planem....
Hmm, biorąc pod uwagę, iż konstrukcja wiaduktu "Zięlęcice" jest postawiona w nowym miejscu oraz mniej skomplikowana niż ta przy stadionie to trochę opóźnienia zaistniało. Ale dziś jadąc do Wrocławia zauważyłem, że tory są już ułożone w tym miejscu. Jedyna lukę w torowisku stanowi odcinek przy wiadukcie „Sportowa”.
Powiedzcie mi jak po nowym wiaduktem na Wyszynskiego/Malujowickiej beda przejezdzaly autobusy lub auta ciezarowe? Przeciez ten obecny wiadukt jest o wiele wyzszy. Czyzby zamierzali obnizyc poziom jezdni? Mam nadzieje, ze nie, bo kolejny wiadukt bedzie zalany . W koncu zeby dostac sie z jednej strony torow na druga trzeba bedzie sie udac po ulewach w strone Pawlowa lub Brzeziny.
Pewnie maja swoje powody, ale bylem przekonany, ze przesune ww wiadukt w strone Zielecic a nie w strone miasta. Ciekawe jak rozwiaza problem skrzyzowania, mam nadz. ze nie bedzie ono bezposrednio za wiaduktem, bo zamiast zredukowac, zwiekszy to liczbe wypadkow w tamtym miejscu. Ulozezenie wiaduktu pod katem prosty m do torow- kolejny poroniony pomysl wg mnie. Myslalem, ze bedzie pod katem do torow (na przedluzeniu Wyszynskiego).
No i bardzo dobrze - na pewno będę za tym, żeby było dofinansowanie ze środków miasta. Poza tym, życzliwe wiewiórki uprzejmie donoszą, że PKP właściwie to pozbyło by się... ekh... przekazało chciałem rzec pl. Dworcowy na rzecz miasta za większe dofinansowanie w remont budynku dworca.
A inne wiewiórki donoszą, że miasto przejęło od PKP budynek dworca za zaległe podatki. Czy to oznacza, że posterunek policji wróci na dworzec? Może będzie rozpisany jakiś konkurs na sposób zagospodarowania budynku?
A tym wiewiórkom nie chodziło przypadkiem o przejęcie placu przed dworcem, ewentualnie ul. Towarowej. Brzeski dworzec na 99% pozostanie własnością PKP.
Podróżni już dziś obawiają się, że finał remontu stacji przesunie się o kilka miesięcy.
Pod koniec stycznia miała ruszyć modernizacja pierwszego peronu stacji. Tym samym robotnicy powinni już skończyć pracę na remontowanym obecnie peronie nr 2. Niestety - prace wstrzymano po fali mrozów i opadach śniegu.
Podobnie sytuacja ma się na wiaduktach przy ul. Kilińskiego i Małujowickiej, gdzie od kilku tygodni nic się nie dzieje.
- Kolejarze obiecywali, że najdalej latem skończą się problemy ze spóźniającymi się pociągami, bo sfinalizują roboty na stacji kolejowej i mostach - przypomina Krystian Ławrentiuk, podróżny często jeżdżący na trasie Brzeg-Kraków. - Tymczasem już mają poślizg i jak tak dalej pójdzie to będziemy męczyć się jeszcze nie do lata, ale do przyszłego roku.[…]
Musze powiedzieć, że wstrzymanie prac w takich warunkach jest raczej normalną sytuacją, choć powinno być uwzględnione w harmonogramie. Przy takich temperaturach betonu nie powinno się wylewać. A do wykonania są konstrukcje dwóch wiaduktów oraz płyty stropowe w przejściu do peronów.
Swoją drogą, ciekawe jak wykonawca rozwiąże przejście pasażerów na perony w momencie wykonywania tych konstrukcji?
Mam pytanie do Bartka T.: czy zaprzyjaźnione wiewiórki (mimo srogiej zimy) wiedzą coś nowego o możliwym przekazaniu placu Dworcowego oraz ul. Towarowej dla miasta (w ramach dofinansowania remontu dworca)?
Pytanie z racji, zbliżania się inauguracji nowej spółki "PKP Dworce Kolejowe", które skupią cała własność w obrębie dworców w jednych rękach. Celem spółki ma być zebranie jak największych środków na remonty dworców strategicznych, a w drugiej kolejności tych mniejszych. Więc z takim parterem dialog może być cięższy.
Ehh, od końca: dialog będzie cięższy. Przyznaję. Z drugiej jednak strony dworzec w Brzegu nie jest specjalnie strategiczny. Obudzone z zimowego letargu wiewiórki mają nadzieję, że uda się miastu przejąć dworzec, ul. Towarową i przedszkole od PKP. Co do zadłużenia jakie było z okazji podatku od nieruchomości to wiewiórki stwierdziły, że to temat nieaktualny od 2007 roku, kiedy to PKP wszystkie długi spłaciło. Teraz płaci regularnie.
Pozostało trzymać kciuki. Na szczęści dla naszych kciuków to kwestia kilku najbliższych tygodni. Niebawem znowu wiewiórki obudzę i dam znać A zima sroga - fakt.
Specjalnie strategiczny może nie, ale ostatnio włożono w niego trochę grosza (remontując wnętrze). Co niewątpliwie właściciel wykorzysta w ewentualnych negocjacjach.
Bartek T. napisał/a:
Obudzone z zimowego letargu wiewiórki mają nadzieję, że uda się miastu przejąć dworzec, ul. Towarową i przedszkole od PKP.
Ciekawe stwierdzeni z tym przejęciem, wcześniej była tylko mowa o przejęciu placu Dworcowego. Jeżeli jednak PKP nie ma dlugów względem miasta, przejęcie musi wiązać się z odpłatnością (nie sądzę żeby udział miasta w ewentualnym remoncie pokrył wartość nieruchomości). Cóż, ale pomysł dobry.
Można by skuteczniej działać np. w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa, vide podłączenie monitoringu do sieci miasta oraz ewentualne przywrócenie posterunku policji.
Wypada tylko trzymać kciuki
Mały artykulik o etapie remontu stacji z Rynku Kolejowego Zima nie wstrzymała modernizacji stacji Brzeg
Na stacji i w nowym budynku nastawni trwają prace związane z zabudową i uruchomieniem nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz systemu komputerowego Ebilock 950, który zastąpi urządzenia mechaniczne - informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Ostatni etap robót w 2009 roku związany był z częścią środkową stacji (na odcinku od ul. Starobrzeskiej do ul. Małujowickiej). W tej fazie wykonano 6 torów wraz z siecią trakcyjną. M.in. w obrębie peronu 2 zerwano stare i ułożono nowe tory. Codziennie działał ciężki sprzęt. Przebudowany peron nr 2 posiada już nowe ścianki i nawierzchnie oraz odnowioną i zakonserwowaną wiatę. Wykonawca zakończył kolejna fazę prac w przejściu podziemnym przeznaczonym dla obsługi podróżnych.
Wykonano już część remontu wiaduktów kolejowych nad ulicami Starobrzeską, 1-go Maja i Chocimską, Przebudowano także południowa część podpór i konstrukcji nośnych wiaduktów nad ul. Kilińskiego i ul. Małujowicką. Od grudnia prowadzony jest po nich ruch pociągów.
Przy obecnych zmianach pogody ważna okazała się naprawa kolektora odwadniającego stację. Wykonano również odwodnienie ulic pod wiaduktami: Starobrzeską, 1-go Maja i Chocimską i przebudowano kolektor w ciągu ul. Sportowej. Kontynuowane są prace na docinku do rzeki Kościelna.[...]
Zima trochę odpuściła i pomału wracają ekipy pracujące przy modernizacji. Rozpoczęto remont wiaduktu przy 1 Maja, w związku z czym wprowadzono ruch wahadłowy. Na innych wiaduktach tez coś pomału zaczyna się dziać, np. przy Małujowickiej od strony miast wycinane są drzewa w nowym przebiegu drogi. Na samej stacji prowadzone są tylko prace przy podłączaniu urządzeń sterowania ruchem i sieci trakcyjnej.
Na większe prace ziemne czekamy aż zima odpuści całkiem:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum