Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Remont dworca PKP w Brzegu
Autor Wiadomość
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



  Wysłany: 2009-10-01, 10:27   Remont dworca PKP w Brzegu

Fragment artykułu z dzisiejszego NTO - "Razem możemy wyremontować dworce!"
[...]W przyszłym roku we współpracy z koleją ma być wyremontowany dworzec w Brzegu. Odnowiona będzie elewacja, wymienione drzwi i okna oraz wyremontowany plac przed dworcem. Miasto ma pokryć połowę kosztów inwestycji.
Trzymam kciuki za realizację. Dworzec nareszcie odzyska dawny blask :D
Ostatnio zmieniony przez Krakonoš 2009-10-01, 10:29, w całości zmieniany 2 razy  
0 UP 0 DOWN
 
gurdol1 


Wiek: 60
Dołączył: 14 Lut 2008

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2009-10-09, 00:38   

Świetna informacja!

Szczycimy się zamkiem, kościołami, rynkiem, parkami - słusznie. Ale dworzec mamy nie tylko zabytkowy, ale okazały, wielki i piękny, tyle że nieumyty z zewnatrz od czasów przedwojennych (wstyd! - to do władz). Jak mu zrobią wreszcie elewację - przy czym również odnowią plac dworcowy - to będzie kolejna duma Brzegu. Co się ściśle powiąże z gruntowną modernizacją peronów, informacji peronowej, oświetlenia itp.

Pełen czad!

A tak przy okazji: od 13 grudnia - zmiana rocznego rozkładu jazdy - 8 pociągów na trasie Brzeg - Nysa (4 pary).

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2009-10-09, 18:51   

Moze przy okazji remontu dworca i Placu Dworcowego warto byloby odswiezyc pomysl sprzed ok. 8 lat. Wtedy to ktos wspadl na super pomysl umieszczenia lokomotywy parowej na brzeskim dworcu (slyszalem o roznych pomyslach na ulokowanie np. na bocznicy, czy np. na trawniku miedzy piastowska a wjazdem i wyjazdem z Pl. Dworcowego od str. Piastowskiej).
Pomysl naprawde swietny. Moze teraz sie uda? Z tego co pamietam, to wstedy sprawa byla juz bardzo zaawansowana, juz w gazetach pisano nawet o nabyciu za symboliczna zlotowke gdzies na zlomowisku (najprawdopodobniej w Jaworzynie Sl.) duzego parowozu, ktory mial zostac przyholowany trasa przez Nyse na bocznie w brzeskiej cieplowni. Tam grupa zapalencow miala odrestaurowac zabytkowy pojazd.
Potem temat nagle umarl. Przepadl jak kamien w wode. Czy wie ktos o co tam chodzilo?
Moze teraz udaloby sie go zrealizowac?
Gurdol1 czy Ty czasem nie byles w to zaangazowany? Nawet jesli nie, to jestem przekonany, ze wiesz wiecej na ten temat ode mnie.
Pozdrawiam
0 UP 0 DOWN
 
mulder 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008

UP 2397 / UP 3901



Wysłany: 2009-10-09, 20:32   Dworzec PKP

Moze warto pomyśleć, by na dworcu znowu znalazła sie , ale tym razem jakaś gustowna restauracyjka. Powinno się odnowić plac dworcowy i pomyśleć , co zrobić z budynkiem PKS , aby ten komunistyczny klocek pzrestal straszyć wychodzacych z pięknego dworca turystów. Z parowozem czy lokomotywą , na wzór Opola, fajny pomysł.
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2009-10-09, 21:28   

"Zrobienie czegos" z dworca PKP jest dobrym pomyslem. To pierwszy widok jaki maja przyjezdni po wyjsciu z okazalego dworca PKP. Mulder ma racje, nie zapomne wrazenia kolegi z Sanoka, ktory mnie kiedys odwiedzil i po wyjsciu z dworca i ujrzeniu wlasnie budynku PKS , skomentowal to jakos w stylu "juz widac, ze to takie typowe komunistyczne miasteczko z budynkami jak ten". Potem pokazalem mu cale miasto i udowodnilem, ze sie mylil, niestety nie kazdy przyjezdny ma szanse zwiedzenia Brzegu i pierwsze wraznie zostaje. Apropos, czy w poczekalni PKS nadal rosnie drzewo??? :)
0 UP 0 DOWN
 
tadjurek 


Wiek: 73
Dołączył: 14 Paź 2005

UP 117 / UP 4


Skąd: oczywiście z Brzegu

Wysłany: 2009-10-10, 20:25   

Odpowiadam kvm- drzewo dalej rośnie, okazały dąb ma swój pień w poczekalni dworca autobusowego. Swego czasu była to nawet swoista brzeska atrakcja przyrodnicza, drzewo rosnące w pomieszczeniu z wybujałą koroną wystająca ponad dach. Pień dębu był w czymś w rodzaju szklanego akwarium i można było w poczekalni wyraźnie go zobaczyć. Z czasem zasłonięto szyby i ta osobliwość dzisiaj już jest trudniej dostrzegalna.
A była to pamiątka braku zgody konserwatora przyrody na wycięcie drzewa, tym bardziej że obecny dworzec PKS-u budowano jako prowizoryczny pawilon. Lata mijały, prowizorka okazała się (jak to często bywa) trwałym elementem zabudowy i mamy w ten sposób rzeczywiście budowlane szkaradztwo architektoniczne, szpecące Plac Dworcowy
0 UP 0 DOWN
 
mulder 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008

UP 2397 / UP 3901



Wysłany: 2009-10-11, 07:32   Stacja mocy

Temat poboczny , ale jak podaje oławska "Gazeta Powiatowa" , 25 wrzesnia oddano do użytku ostatnią stację zasilania w Lizawicach , dzięki której pociągi na trasie Legnica - Wroclaw - Opole mogą osiągać prędkość 160 km / h . Ciekawi mnie , jak wygląda stan trakcji kolejowej ( czy jest zmodernizowana jak na odcinku Wroclaw - Opole ) w kierunku granicy z Niemcami ( ile może trwać podróż pociągiem regionalnym do Drezna z Wrocka ) i w kierunku Górnego Ślaska i dalej do Małopolski. Zazwyczaj na wschód jeżdżę A 4, także prosze o info w powyższym temacie . Dzięki z góry.
0 UP 0 DOWN
 
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2009-10-11, 11:06   

Nie jest niestety tak różowo :( Oddanie podstacji nie zniweluje innych problemów. Bardziej szczegółowo mógłby się wypowiedzieć Gurdol1, powołując się na konkrety z PLK. Pokrótce, potwierdzone 160 da się obecnie uzyskać na krótkim odcinku pomiędzy Brzegiem a Opolem, trwa modernizacja naszej stacji (co powoduje m.in. poruszanie się po jednym torze do Oławy), w Lipkach pociąg zwalnia do 20 km/h (obsunięcie nasypu). Nie wiem czy pomiędzy Oława a Św. Katarzyną usunięto ograniczenie w miejscu dawnych rozjazdów. Następnie mamy nie ruszoną stację i tory we Wrocławiu Brochowie :x , oraz rozgrzebane tory między Wrocławiem a Legnicą (przynajmniej do końca 2010). Oraz najważniejszy problem, deficyt taboru przystosowanego do 160 km/h. Obecnie 2 czy 3 pociągi IC mogą tą prędkość osiągnąć.

Co do Drezna pociąg jedzie raczej punktualnie, a skład jest dość wygodny (od grudnia będzie w taryfie osobowej do Zgorzelca). W stronę Małopolski jest gorzej. Odcinek między Katowicami a Krakowem jest w stanie tragicznym (szkody górnicze).

A żeby nie było całkiem offtopic, podobno niedługo zmienią się przepisy drogowe. Policja i straż miejska maja zacząć egzekwować prawo także na drogach wewnętrznych. Mam nadziej że skończy się parkowanie na pasie ruchu (poza parkingiem) obok wjazdu na PKS :)
0 UP 0 DOWN
 
mulder 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008

UP 2397 / UP 3901



Wysłany: 2009-10-11, 20:17   Stacja mocy

Dzięki za info, a przejazdy drogowe od Brzegu do św. Katarzyny są w porządku , ostatni koło Lipek zmodernizowali w zeszlym roku.
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2009-10-13, 19:04   

A moze by tak przy okazji wladze Brzegu dogadaly sie z PKP w sprawie przejscia (kladki) nad torami na laczniku ulic: Fabrycznej i Starobrzeskiej (obok Cukierkow). Naprawde warto byloby przemyslec te kwestie, tym bardziej, ze moze to byc jedyna okazja do takiej inwestycji. Ulatwiloby to zycie wielu ludziom. Najlepiej moim zdaniem byloby tam zrobic przejazd kolejowy (jak to bylo "za Niemca"), ale to pozostaje w sferze marzen.
Pozdrawiam
0 UP 0 DOWN
 
Bartek T. 
poszukiwacz



Wiek: 43
Dołączył: 23 Wrz 2006

UP 161 / UP 140


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2009-10-14, 00:44   

Przez najbliższy rok, a jak donoszą zaprzyjaźnione wiewiórki - przez najbliższe pięć lat nie ma co nawet marzyć o przejęciu przez Miasto czegokolwiek kolejowego. Dla mnie osobiście niezrozumiały kompletnie jest (mówiąc dyplomatycznie) fakt posiadania przez PLK PKP:

* ul. Towarowej,
* pl. Dworcowego.

Kolej na pewno ma (bo musi) z tego tytułu same koszty, co w pojęciu Spółki jaką jest PLK jest zaprzeczeniem sensu posiadania nieruchomości. Z miastem jest inaczej - ma pewne obowiązki wpisane w Ustawę o Samorządzie Gminnym. Nie jest firmą nastawioną na zysk. Nawet nie może być - wedle tej Ustawy - na zysk nastawione.

Kilka razy rozmawiałem na ten temat - z powiedzmy stroną kolejową. I z przykrością stwierdzam to co w pierwszym zdaniu :( A szkoda wielka!


Enigmatycznie ujęte "władze Brzegu", a po naszemu - burmistrz.
0 UP 0 DOWN
 
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2009-10-14, 10:07   

PKP zamierza zaprosić do współpracy miasto Brzeg. Gmina ma bowiem specjalny program wspierający remont zabytków.

Kolejarze wstępnie policzyli, że przywrócenie stacji dawnej świetności może kosztować nawet 3 mln zł. Chodzi bowiem nie tylko o odnowienie murów budynku, ale i jego wnętrz, a także przejścia podziemne do peronów oraz klatkami schodowymi. Remont miałby zostać przeprowadzony pomiędzy 2010 a 2011 rokiem. Gmina może sfinansować maksymalnie połowę kosztów prac.

- Sama elewacja wymaga precyzyjnej konserwacji, nie wspominając już o wnętrzach budynku – ocenia dr Andrzej Peszko, historyk codziennie dojeżdżający pociągiem do pracy do Brzegu. – Dobrze, że nareszcie pojawiła się szansa usunięcia ubytków, jakie są tu od końca drugiej wojny światowej.

– Zależy nam, by wizytówka miasta, jaką jest dworzec kolejowy, została nareszcie odnowiona - dodaje Artur Kotara, wiceburmistrz Brzegu.


Źródło: NTO

Miejmy nadzieje że władze miasta szybko się dogadają z PKP. Może jakiś biskup wspomoże szybkość podjęcia decyzji :wink:
W samym artykule wkradła się pewna nieścisłość, przejście do peronów zostanie zmodernizowane w trakcie obecnych prac. Zresztą już trwa nad torami peronu 2 skuwanie betonowej konstrukcji. Inną sprawą jest utrzymanie wyglądu po remoncie (dotyczy to w mniejszym stopniu całego dworca). Przejście jest najmniej widocznym elementem, mam nadzieje że zostanie tam zainstalowany monitoring (tak jak w Oławie). Aczkolwiek istnieje problem szybkości reakcji na akty wandalizmu. Obecnie nagrania przeglądane są post factum. Przydałoby się dogadanie się UM z PKP Nieruchomości w sprawie podłączenia systemu (także już istniejącego) do monitoringu miasta. Może Bartku T. zapytałbyś Burmistrza i Radę co o tym myślą?

Inna sprawa, wnętrze holu oraz kasy. Może warto zastanowić się nad jakąś okładziną kamienną ścian miej więcej wysokości człowieka. Obecnie na tynku istnieją ślady zarówno farby czy butów pozostawionych przez naszych młodych półmózgów, ale także przypadkowe zabrudzenia (szczególnie w okolicach kas czy kiosku). Oczywiście wszystko jak najbardziej dopasowane do kolorystyki wnętrza dworca.

Trzecia kwestia: ubytki wojenne. Nad ich usunięciem głęboko bym się zastanowił. Stanowią one swoista "pamiątkę" tamtych wydarzeń historii, która przetoczyła się przez Brzeg. Może ich zachowanie, tam gdzie nie przeszkadzają nikomu nie byłoby złe.

Kwm, przejazd kolejowy to na 99 procent sprawa zamknięta. Ocenie istnieją wymogi, iż dla linii 160 km/h przejazdów powinno być jak najmniej, a najlepiej wcale. Brzeg jest w tej dobrej sytuacji, iż na linii głównej prawie ich nie mamy. Cały ruch przechodzi praktycznie pod wiaduktami. W przyszłości linia ma być dostosowana do 200 km/h i trzeba będzie zlikwidować wszystkie, np. ten na Wrocławskiej. Kładka byłaby pewnym wyjściem. Tylko musiałoby ją sfinansować miasto, a on jak wiemy pieszych nie zauważa.

Na razie nie widzę potrzeby przejmowania ulicy Towarowej czy placu Dworcowego przez gminę. Stan jaki jest taki jest ale większych problemów nie ma. Jedynie parkowanie przed dworcem. Ale może niedługo zmienią się przepisy drogowe, sypną się mandaty i problem sam się rozwiąże :D
0 UP 0 DOWN
 
Bartek T. 
poszukiwacz



Wiek: 43
Dołączył: 23 Wrz 2006

UP 161 / UP 140


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2009-10-14, 12:28   

Krakonos napisał/a:
Gmina może sfinansować maksymalnie połowę kosztów prac.


A figę. Jeśli budynek wpisany jest do rejestru zabytków (a myślę, że brzeski dworzec jest) to miasto może sfinansować remont elewacji czy pokrycia dachowego nawet i w 99%. Tak było z gigantycznym (jak na brzeskie warunki) dofinansowaniem kościoła pw. Św. Mikołaja czy drugiego, Św. Krzyża. Wszystkie chyba kamienice w tej chwili remontowane korzystają z dofinansowania z Miasta (większość w wysokości 50%). Jeśli PKP złoży wniosek o dofinansowanie to Rada Miasta zdecyduje czy je przyznać. Żadna nowina, ani łaska ze strony Miasta.

Nie rozwiązuje to jednak problemów o których pisałem: pl. Dworcowego i ul. Towarowej. O ile pl. Dworcowy powiedzmy, z dużą rezerwą, że jest jako taki o tyle ul. towarowa to porażka na całej linii. Nawierzchnia tragiczna, budynki z powybijanymi oknami, niszczejąca ładna kamieniczka (na początku rampy) i latarnie, z których może działają trzy.

O podłączenie monitoringu zapytam. Choć wiem, że był plan założenia kamery miejskiego monitoringu na środku pl. Dworcowego.
0 UP 0 DOWN
 
Roztropek 


Wiek: 73
Dołączył: 11 Sie 2006

UP 345 / UP 162


Skąd: tutejszy

Wysłany: 2009-10-18, 11:34   

Bartek T. napisał/a:
Jeśli budynek wpisany jest do rejestru zabytków (a myślę, że brzeski dworzec jest) to miasto może sfinansować remont elewacji czy pokrycia dachowego nawet i w 99%. Tak było z gigantycznym (jak na brzeskie warunki) dofinansowaniem kościoła pw. Św. Mikołaja czy drugiego, Św. Krzyża.
Panie Bartku Pan czasami nie jest przedstawicielem lewicy? Jest wiele budynków wpisanych w Brzegu do rejestru zabytków i jakoś miasto nie kwapi się z dotacjami podobnymi jak na budowle, które pan raczył wymienić.
0 UP 0 DOWN
 
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2009-10-18, 16:06   

Wątpię aby Bartek T. był za przyznaniem pełnego finansowania remontów dachów wymienionych kościołów. Raczej chodziło o możliwość wyłożenia pełnej sumy również na remont wizytówki miasta - Dworca PKP.
Swoją drogą, jeżeli PKP mówi, iż miasto mogłoby wspomóc finansowo ten remont a nie dać całą kwotę, takiej postawie należy tylko przyklasnąć. Obie strony niech wyłożą taka ilość pieniędzy jaką mogą, wszak leży to w ich wspólnym interesie. Miasto poprawi swój wizerunek a PKP polepszy stan swojej własności:)
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: brzegu, dworca, pkp, remont


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 34
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu