ATRAKCYJNE CENY
Posiadam komputer do wszystkich marek samochodów
Zapraszam także na inne usługi m.in.
- konserwacja podwozia
- wymiana klocków hamulcowych
- wymiana łożysk
- wymiana rozrządu
- naprawy bieżące
i wiele innych
Ostatnio zmieniony przez Perkusista 2014-01-11, 21:45, w całości zmieniany 2 razy
Odczytanie kodu usterki, lub skasowanie błędu to nie diagnostyka, a jedynie ustalenie w jakim obwodzie (układzie) parametry są inne niż założył producent. Diagnostyka to ustalenie przyczyny, która powoduje odstępstwo od parametrów założonych.
Aby ustalić przyczynę jak piszesz (odstępstwo od parametrów założonych ) trzeba zdiagnozować problem poprzez odczytanie ewentualnych błędów albo sprawdzenie parametrów bieżących poszczególnych podzespołów z którymi jest problem a to jest Diagnostyka a co do kasowania błedów to aby dany modół działał prawidłowo po zdjagnozowaniu przyczyny usterki kasuje się błąd
Ostatnio zmieniony przez Perkusista 2014-01-12, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Roztropek - Zgodzę się z tobą w 100% ostatnio znajomy miał usterkę z sterownikiem w renault i miał problemy z odpaleniem auta i pojechał najpierw do jednego diagnosty i podpiął mu pod komputer i powiedział ze ma do wymiany przewody od świec,wymienił usterka dalej pozostała, pojechał do drugiego tak samo podpięli pod kom powiedział ze tam jakiś czujnik siad wymienił czujnik, oczywiście usterka dalej pozostał, pojechał do trzeciego ten znowu podłączył pod kom. I powiedział ze rozrusznik jest do wymiany, ale na szczęście nie wymienił tylko pojechał do serwisu renault i podłączyli pod ich kom i od razu wyszło ze jest uszkodzony styk od sterownika i wiem ze te programy, co maja tu w okolicy są o d..pe rozbić i nimi można tylko pokasować błędy przed sprzedażą auta zęby żadna kontrolka nie świeciła. Bo teraz w nowych autach to nawet trzeba akumulator programować po wymianie i wiem ze z tym maja tu w okolicy problemy.
Dobrzy mechanicy są również w Brzegu i w okolicach. Tu wkraczamy w elektronikę połączoną ze zwykłą elektrotechniką. Układ elektroniczny wskazuje kod usterki. Znając podstawowe zasady elektrotechniki możemy prześledzić drogę prądu we wskazanym obwodzie (w serwisie wyszedł styk sterownika). Niestety nie zawsze przyniesie to pozytywny skutek. Błąd może być a układ wydaje się sprawny. Niestety od tego momentu trzeba wiedzieć jak był sterownik zaprogramowany, czy też "czego się nauczył". Podam prosty przykład. W moim pojeźdźie wychodził błąd mówiący o wypadaniu zapłonu na 2-gim i 3-cim cylindrze. Powodem było to, że poprzedni właściciel zbyt ekologicznie i oszczędnie eksploatował auto. Wystarczyło przejechać 100 km po autostradzie z max. oczywiście dopuszczalną, prędkością - sterownik się przeprogramował, "łyknął" nową mapę.
krzycho - nie wiem do jakich mechaników jeździł twój znajomy i jakie komputery podłączali a tym bardziej nie wiem jaką wiedze posiadali na temat interpretacji kodów usterki ale komputer diagnostyczny jest pomocą przy dokonywaniu napraw aby uniknąć takich sytuacji jak miał twój znajomy ze jeździł od mechanika do mechanika a nie bezpośrednio do usuwania usterki w niektórych przypadkach nie da sie komputerem usunąć usterki tylko manualnie tak wiec opinia na temat mechaników ze maja komputery do kasowania błędów jest z twojej strony błędna bo tak jak juz wspomniałem komputer jest pomocą w odczycie błędu ale prawidłowa interpretacja błędu pozwala na trafne zdiagnozowanie przyczyny usterki. Zgodzić z tobą się musze ze niektóry nie maja bladego pojęcia, do czego służą komputery diagnostyczne. A co do interpretacji samego zagadnienia Komputer diagnostyczny a Tester diagnostyczny to tez dwa różne zagadnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum