Wysłany: 2007-05-03, 12:31 Niemieckie samochody najbardziej niezawodne
Najrzadziej psują się niemieckie limuzyny. Takie płyną wnioski z raportu ADAC dotyczącego awaryjności samochodów w Niemczech. Większość usterek w pojazdach dotyczy problemów z rozruchem i z elektroniką, dalej są problemy z silnikiem, układem paliwowym czy oponami. Najlepiej wypadły niemieckie marki, które zajęły pierwsze miejsca w siedmiu z ośmiu kategorii. Największym zaskoczeniem jest pierwsze miejsce w tych statystykach VW Sharana, który w innych krajach jest uważany za szczyt awaryjności.
Bezawaryjne auta według ADAC:
Małe samochody: Audi A2, Mini, Renault Modus
Klasa niższa średnia: BMW 1, Mazda 323, Audi A3
Klasa średnia: Audi A4, Mercedes C, BMW 3
Klasa wyższa średnia/samochody luksusowe: Audi A6, Mercedes E, BMW 5
Samochody sportowe i kabriolety: Mercedes CLK, BMW 3 Cabrio, Mercedes SLK
SUV: BMW X3, Mercedes ML, Toyota RAV
Minivany: Mazda Premacy, Mitsubishi (bez podania modelu), Volkswagen Touran
Vany/dostawcze: Volkswagen Sharan, Volkswagen T4/T5, Fiat Ducato
Ogólnie mówiąc i wyciagając średnią z wszystkich wyników - można tak powiedzieć. TUV przedstawił wyniki swoich badań w poszególnych grupach wiekowych aut:
Warto jednak zwrócić uwagę na wyniki samochodów innych niż niemieckie,
-np. w przedziale aut 10-11 lat Xantia jest mniej awaryjna np. od Vectry, Sharana, A4, Golfa/Vento, Omegi i Passata!
- a C5 w przedziale 4-5 jest lepszy np. od Merc. klasy S, Passata i V70
Wydaj mi się, iż ADAC i TUV w swoich badaniach generalnie opierają się na samochodach rodzimej produkcji.
BMW 1 ten samochód będe pamiętał chyba juz do końca życia,jak byłem na urlopie w Niemczech to jeździ tego mnóstwo po drogach,widać że ten samochód jest bardzo popularny w Niemczech.
a czemu niewidać w tych testach hond które są chyba duuużo mniej awaryjne
Uwierze jak zobacze jakiekolwiek statystyki Japończyki mają wyżyłowane silniki, ale nasi skośnoocy przyjaciele robią to z rozwagą, dlatego te auta jako tako jeżdżą i nie są samochodami najczęściej odwiedzającymi ASO. Ale to ciągle są pojazdy, które produkowane są w zawrotnych ilościach i nie ma co się oszukiwać, tracą na jakości tak samo szybko jak zwiększa się produkcja danego modelu.
Zresztą co ja będe mówił... Proponuja wsiąść do Hondy sprzed 10-15 lat a potem do jakiegoś niemieckiego samochodu z tego samego rocznika. Kiedy w japońcach tapicerka trzeszczy, w VW albo w Mercedesie największy problem to prujący się dywanik.
Mówie dosadnie bo to po prostu prawda, że Niemcy robią wspaniałe samochody
Ostatnio zmieniony przez Kaspersky 2007-05-05, 00:20, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum