Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
[VW] Niedziałający rozrusznik, zapłon - Naprawa
Autor Wiadomość
yasiu 
Główny nadzorca



Wiek: 40
Dołączył: 13 Kwi 2005

UP 416 / UP 127


Skąd: Michałowice / Brzeg

Wysłany: 2007-12-29, 16:43   [VW] Niedziałający rozrusznik, zapłon - Naprawa

Bardzo typowa usterka dla aut VW

Auto

Volkswagen Golf, Polo, Passat, Transporter do rocznika 2002

Objawy

:arrow: Po przekręceniu stacyjki kontrolki nie zapalają się w ogóle lub tylko jarzą. Nie działa rozrusznik lub też rozrusznik działa a auto nie chce odpalić.

Diagnoza
:arrow: Należy sprawdzić czy w momencie przekręcenia kluczyka do pozycji rozrusznika wydobywa się z komory silnika charakterystyczne stuknięcie przy rozruszniku. Jeżeli nie ma tego stuknięcia to uszkodzona jest kostka stacyjki. Jeżeli stuknięcie pojawia się to uszkodzony jest półautomat rozrusznika.

Naprawa
:arrow: Zawsze sprawdzamy czy występuje masa (-) na silniku, sprawdxamy to omomierzem. W przypadku braku przejścia należy wymienić przewód masowy idący do silnika.
:arrow: W przypadku uszkodzenia kostki stacyjki, należy zdjąć całą kierownicę, plastiki w pobliżu kierownicy oraz dźwignie od kierunkowskazów i wycieraczek. (Uwaga w przypadku naprawy auta z poduszką powietrzną należy odłączyć akumulator na czas naprawy) Jeżeli jest poduszka powietrzna to odkręcamy torxem śruby z tyłu kierownicy, po czym odczepiamy taśmę poduszki. Wtedy możemy wyciągnąć stacyjkę (stacyjka musi być przekręcona do pierwszej pozycji lub do pozycji zapłon) Nakładając drewniany kołek na wieloklin kierownicy uderzamy kilka razy młotkiem, wtedy stacyjka wysunie się w kierunku siedzenia kierowcy. Należy wykręcić plastikową kostkę do której idą przewody i zakupić w sklepie motoryzacyjnym (Dostępne od ręki występują 2 rodzaje). Wkładamy nową kostkę i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

:arrow: Jeżeli rozrusznik pyka przy przekręcaniu stacyjki musimy wykręcić rozrusznik. (Uwaga zawsze przy odłączonym akumulatorze). Z rozrusznika wykręcamy półautomat i zakupujemy nowy. Przed zakupem warto sprawdzić rozrusznik "na stole" Podając + z akumulatora na 2 styki rozrusznika oraz (-) na obudowę. W trakcie ponownego montażu profilaktycznie czyścimy wszystkie styki szczotką drucianą oraz preparatem do usuwania tlenków.


Koszt wymiany całej stacyjki 100 - 2000zł (w przypadku wersji z immobilizerem)
Koszt wymiany kostki stacyjki 10-15zł

Koszt wymiany całego rozrusznika około 400zł
Koszt wymiany półautomatu około 60zł

Niestety nie posiadam dokumentacji fotograficznej ale przy nadarzającej się okazji zrobię.

Jest to artykuł który ma na celu pomagać w naprawie bez zbędnych kosztów. Autor nie ponosi odpowiedzialności za nieudolną naprawę przez osoby trzecie. Wykorzystywanie artykułu poza forumbrzeg.pl bez zgody autora jest zabronione.
0 UP 0 DOWN
 
Acio 
Artur/Bartek



Wiek: 68
Dołączył: 19 Kwi 2005

UP 4 / UP 4


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2007-12-29, 19:06   

Jeżeli chodzi o kostki stacyjki to mogę powiedzieć że to stadart w VW golf 1 2 3 a także w innych modelach posiadających taką samą kotkę stacyjki czyli passat b3 b4 i transportery.

Jeżeli jest problem z odpaleniem a ruzrusznik kręci to polecam sprawdzić bardzo prosto:

- zaciągnąć hamulec ręczny i przekręcić w pozycję rozrusznik jeżeli zgaśnie kontrolka zaciągniętego hamulca ręcznego to zanika napięcie na układ wtryskowy i auto nie odpali.


Jeżeli chodzi o elektrykę to przyczyn może być wiele, zawsze trzeba zacząć od rzeczy najprostszych
0 UP 0 DOWN
 
Necia 
*zakręcony pechowiec*



Zaproszone osoby: 2
Wiek: 34
Dołączyła: 18 Kwi 2006

UP 24 / UP 8


Skąd: LA

Wysłany: 2007-12-29, 19:59   

yasiu T4 też to niestety dotyczy
0 UP 0 DOWN
 
Baran 


Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2005

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2007-12-29, 20:12   

kostka stacyjki kosztuje 55 zł. a czxesto jej na sklepach nie ma :( wymiana jest dosc pracochłonna / polecam nie robic samemu /
0 UP 0 DOWN
 
yasiu 
Główny nadzorca



Wiek: 40
Dołączył: 13 Kwi 2005

UP 416 / UP 127


Skąd: Michałowice / Brzeg

Wysłany: 2007-12-29, 20:17   

Baran napisał/a:
kostka stacyjki kosztuje 55 zł.


Kosztuje 15 zł a po rabacie dal stałych klientów mniej ;) W brzegu dostaniesz bez problemu na Reja (obok meblowego) Mają zawsze dwa rodzaje.

Fakt robota jest bardzo pracochłonna i może zająć nawet 4-5 godzin (wszystko zależy od stopnia konstrukcji auta) Oczywiście czas jest tak długi gdyż trzeba wszystko dokładnie zrobić (poduszka, stuki plastików itd.) i rozebrać dość sporą część przy kierownicy ;)
0 UP 0 DOWN
 
Acio 
Artur/Bartek



Wiek: 68
Dołączył: 19 Kwi 2005

UP 4 / UP 4


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2007-12-29, 22:59   

Mam ściągacz do tulejki kierownicy i możliwość skasowania błędu poduszki, przy użyciu ściągacza to nie trwa długo, tylko trzeba zerwaną śrubę rozkręcić.
0 UP 0 DOWN
 
Acio 
Artur/Bartek



Wiek: 68
Dołączył: 19 Kwi 2005

UP 4 / UP 4


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2007-12-29, 23:04   

odkręcenie tej zerwanej śruby zajmuje najwięcej czasu.


Pozdrawiam
0 UP 0 DOWN
 
alferx 



Wiek: 51
Dołączył: 11 Cze 2005

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2007-12-29, 23:16   

Acio napisał/a:

Jeżeli chodzi o elektrykę to przyczyn może być wiele, zawsze trzeba zacząć od rzeczy najprostszych


Miałem kiedyś taki przypadek.
Okazało się, że klema od akumulatora była poluzowana :D
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: naprawa, niedzialajacy, rozrusznik, vw, zaplon


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 26
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu