Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Apel: Chcemy pociągów BRZEG - GRODKÓW - NYSA!
Autor Wiadomość
gurdol1 


Wiek: 57
Dołączył: 14 Lut 2008

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-02-14, 05:49   Apel: Chcemy pociągów BRZEG - GRODKÓW - NYSA!

Nasz Apel

CHCEMY POCIĄGÓW BRZEG - NYSA

Pojawia się kolejna szansa potrzebnej społecznie reaktywacji przewozów pasażerskich na linii kolejowej Brzeg – Grodków - Nysa (zamkniętej po raz drugi przez PKP w grudniu 2006 roku, na co zgodę wydał zarząd Urzędu Marszałkowskiego Woj. Opolskiego).

W okresie od marca do czerwca 2008 roku Urząd Marszałkowski Woj. Opolskiego będzie wraz z PKP Przewozami Regionalnymi konstruował i uzgadniał nowy rozkład jazdy pociągów na liniach Opolszczyzny. Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w grudniu 2008 i będzie obowiązywał do grudnia 2009 roku. Wiemy, że reaktywacja linii Brzeg – Nysa w dużej mierze zależy od nas – OBYWATELI oraz od przedstawicieli naszych lokalnych władz. Aby linia Brzeg – Nysa ożyła, bardzo prosimy wszystkich zainteresowanych – a w szczególności Czytelników - o sformułowanie wniosków w sprawie reaktywacji linii Brzeg – Grodków – Nysa oraz wysłanie ich mailem lub pismem do Marszałka i Urzędu Marszałkowskiego (który jest organizatorem przewozów regionalnych w Woj. Opolskim).

Jest to bardzo proste – wystarczy wysłać zwykłego e-maila na podane niżej adresy mailowe. Wystarczy napisać kilka zdań, motywując swój postulat/wniosek wznowienia tej linii.
Obecnie wszystkie e-maile są w Urzędzie Marszałkowskim rejestrowane i traktowane tak samo jak pisma papierowe. Każdy więc nasz wniosek (list) zostanie rozpatrzony i każdy korespondent dostanie stosowną odpowiedź (do miesiąca czasu, ale czasem odpowiedź przychodzi w ciągu tygodnia). Jeśli chcemy dostać odpowiedź listem poleconym (papierowym w kopercie), to trzeba podać w mailu swój adres zwrotny. W innym przypadku nie trzeba.

Poprosiliśmy o to samo Burmistrzów: Brzegu, Grodkowa i Nysy, Starostów Powiatu Brzeskiego i Powiatu Nyskiego oraz zainteresowanych Wójtów Gmin: Olszanki, Skarbimierza, Skoroszyc i Pakosławic. Poprosiliśmy ich o sformułowanie wniosków w sprawie reaktywacji linii Brzeg – Nysa oraz wysłanie ich mailem lub pismem do Marszałka i Urzędu Marszałkowskiego. Jak wiemy - jest to bardzo potrzebne i w dużej mierze od Państwa odzewu (ilości wniosków/ listów/ głosów) zależy reaktywacja linii Brzeg – Nysa. To jest naprawdę realne – nie szybciej niż w grudniu 2008 roku (kiedy wchodzi nowy rozkład jazdy PKP), ale jest!

Jako działający od ponad dwóch lat Obywatelski Komitet Obrony Kolei na Opolszczyźnie próbowaliśmy wprowadzić na tory Brzeg – Nysa konkurencyjnego prywatnego przewoźnika (w celu obniżenia kosztów dotacji do tych przewozów). Nie udało się to z różnych względów, ale to szeroki temat i nie będziemy go teraz omawiać. Generalnie opór „materii” zarządu Urzędu Marszałkowskiego okazał się zbyt duży – mimo wielokrotnych usilnych starań oraz organizowanych przez nas spotkań z prywatnym przewoźnikiem. Dlatego – nie mając obecnie wyboru – proponujemy reaktywację przy pomocy „starego” przewoźnika, czyli PKP.

Nie jesteśmy kolejarzami – płaciliśmy i płacimy pełną cenę za bilety kolejowe – jesteśmy klientami zamkniętej linii i zależy nam na ożywieniu zrównoważonego transportu na ciągu Brzeg – Grodków – Nysa (w obliczu zwiększającego się ruchu kołowego na drogach pomiędzy Brzegiem a Nysą – a szczególnie na odcinkach Brzeg – Przylesie - Grodków oraz Grodków/Pakosławice – Nysa, który przez policję jest uważany za najbardziej niebezpieczny na Opolszczyźnie).

Ponadto informujemy, że zarząd UMWO w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zamierza w latach 2008 – 2010 zakupić aż pięć nowych dwuczłonowych szynobusów do obsługi lokalnych linii kolejowych. Jak na razie szynobusy te - według oficjalnego komunikatu UMWO – są przeznaczone na obsługę linii: Opole – Kluczbork, Opole - Nysa, Nysa – Kędzierzyn Koźle oraz Nysa – Kamieniec Ząbkowicki. Linii Brzeg – Nysa brak.
W takim wypadku pominięcie obsługi tym nowym taborem linii Brzeg – Nysa byłoby dalszym dowodem lekceważenia naszego zachodniego regionu Opolszczyzny. Naszym zdaniem bezwzględnie nie możemy do tego dopuścić!

Działajmy wspólnie, razem i jednym głosem. W interesie rozwoju naszego regionu.

Podajemy kontakty do UM Województwa Opolskiego

Adres UMWO (Marszałka) dla pism papierowych:
Marszałek UMWO, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

Adresy mailowe w UM Województwa Opolskiego (na które należy nadsyłać wnioski i propozycje reaktywacji linii Brzeg – Grodków - Nysa):

Zarząd UMWO
marszalek@umwo.opole.pl (marszałek Józef Sebesta)
j.kotys@umwo.opole.pl (wicemarszałek Józef Kotyś)
t.karol@umwo.opole.pl (wicemarszałek Teresa Karol)
a.kasiura@umwo.opole.pl (członek zarządu Andrzej Kasiura - m.in. zajmuje się sprawami transportu, w tym kolei)

Departament Infrastruktury i Gospodarki (zajmujący się m.in. sprawami kolejowymi)
dig@umwo.opole.pl

Biuro Sejmiku
sejmik@umwo.opole.pl (koniecznie z dopiskiem: „Proszę o przekazanie mojej korespondencji drogą elektroniczną wszystkich radnym Sejmiku Woj. Opolskiego” - biuro wtedy dostarcza pismo radnym).

Obywatelski Komitet Obrony Kolei na Opolszczyźnie
Nasza strona: http://www.okoko.go.pl/
Robert Wyszyński (Brzeg - koordynator komitetu)
Anna Ostrowska (redakcja strony internetowej komitetu)
Szymon Godecki
Waldemar Matkowski
0 UP 0 DOWN
 
Grzech 


Wiek: 43
Dołączył: 06 Wrz 2005

UP 20 / UP 9



Wysłany: 2008-02-14, 09:47   

Popieram Waszą ideę, choc nie jestem (nie byłbym - właściwsze określenie) stałym pasażerem na tej trasie, ale kiedyś był taki pociąg (odjazd - 6.17 - w tych okolicach przez kilka lat w połowie lat 90.) do Bytomia przez Nysę, Prudnik, Kędzierzyn i z niego kilka razy korzystałem.
Do Pana Roberta Wyszyńskiego - a co z trasą Brzeg-Łagiewniki Dzierżoniowskie? W Brzegu uczy się w szkołach średnich i gimnazjach sporo młodziezy z miejscowości, przez które przechodzi ta trasa, więc może można by ją reaktywywoać? Choć tu będzie trudniej, bo ona jest już w dużej części rozebrana, prawda?
0 UP 0 DOWN
 
gurdol1 


Wiek: 57
Dołączył: 14 Lut 2008

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-02-14, 17:35   

Niestety, o linii z Brzegu do Strzelina przez Wiązów (i dalej) możemy zapomnieć.

Tylko do Małujowic linia jest w stanie używalnym (kursują towarowe składy cystern do przetwórni i hurtowni paliw w Skarbimierzu). Dalej jest juz masakra: miejscami rozkradzione szyny, a nawet podkłady, kilkumetrowe krzaki i drzewa rosnące na torach, albo po prostu... niczego już nie ma (stacja Wiązów, gdzie po przejęciu terenu przez gminę rozebrano wszystkie tory i rozjazdy).

Trzeba ratować co się da, a da się uratować linię Brzeg - Nysa. Ona jest w całości przejezdna i relatywnie dobrze utrzymana - jeżdżą po niej pociągi towarowe.

W przypadku odpowiedniej ilości naszych wniosków (listów, postulatów, głosów obywateli, czyli maili od nas - myśmy już swoje wysłali) jest możliwa reaktywacja tej linii (jak w tekście wyżej). Wtedy z Brzegu do Grodkowa jechałoby się szynobusem TYLKO 25 min (PKS jedzie od 40 do 50 min w zależności od trasy), a do NYSY tylko 1 godzinę (autobus PKS jedzie od 1 h 20 min do 1 h 40 min. Poza tym pociąg miałby tańsze zarówno bilety normalne (jednorazowe) jak i miesięcze pracownicze oraz szkole.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
0 UP 0 DOWN
 
Radek W. 



Wiek: 46
Dołączył: 21 Wrz 2005

UP 5 / UP 1


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-02-15, 00:03   

Popieram, popieram, trzeba postawić tamę dewastacyjnej, bezdusznej polityce pkp! Kolej to unerwienie, kurcze to coś więcej niż środek zarabiania!

Szanowny Panie Marszałku,
jestem mieszkańcem Brzegu i chciałem wyrazić nadzieję na reaktywowanie sieci stałych połączeń kolejowych na linii Brzeg - Grodków - Nysa.
Dotychczas prowadzona polityka PKP w tym rejonie może byc nazwana dewastacyjną, tymczasem kolej ta jest nie tylko istotnym łącznikiem zamieszkujących ten teren społeczności
co jest funkcja daleko ważniejsza niż zysk jednej ze spółek Skarbu Państwa, ale także jest zabytkiem techniki. Nieużywane linie kolejowe ulegają zaś w naszym kraju stopniowej dewastacji,
do czego chyba pana Marszałka nie trzeba przekonywać. Wystarczy zobaczyc co się stało z linią Jedlina - Świdnica w woj. dolnośląskim.
Mam nadzieję, że mój głos, a także głosy innych mieszkańców przekonają Pana Marszałka do podjęcia właściwych decyzji, służących rozwojowi naszego regionu.

Łączę wyrazy Szacunku

Radosław Wiśniewski

Zostawiam do łatwego użycia:)
Ostatnio zmieniony przez Radek W. 2008-02-15, 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
Bartek T. 
poszukiwacz



Wiek: 40
Dołączył: 23 Wrz 2006

UP 161 / UP 140


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-02-15, 01:06   

Słuchajcie, dwie kwestie. Ale zanim to z całą mocą popieram intencję reaktywacji tego połączenia!
Po pierwsze ja bym tak nie gnębił PKP bo to leży bardziej w gestii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego niż PKP. Nie tak całkiem dawno, kiedy nie było protestów, nikt nie pisał listów, a jedynie miłośnicy kolei na Opolszczyźnie i nieliczni mieszkańcy szlaku Brzeg - Grodków - Nysa czasami protestowali, Urząd Marszałkowski (pod kompletnie innym kierownictwem) nie dość, że przywrócił po wielu latach kursy na tej linii (za niemałe pieniądze) to jeszcze za kolejne niemałe wyremontował linię kolejową. Za pieniądze publiczne ma się rozumieć. Jeśli pamięć mnie nie myli był to koszt (remontu) rzędu 100 mln. zł. Następnie, ten sam Zarząd wynegocjował z PKP Przewozy Regionalne stawkę za wznowienie kursów i pociągi kursowały. Wcale nie przypadkiem znam osobiście byłego Marszałka Województwa Opolskiego Pana Grzegorza Kubata. Zapytałem go jakiś rok temu dlaczego pociągi przestały kursować. Odpowiedź była taka jak można było się domyśleć - nowy Zarząd Województwa z nowym Marszałkiem na czele nie podołał negocjacjom z PKP i pociągi przestały jeździć. Z perspektywy czasu mam wrażenie, że Zarząd Województwa z jakiś sobie tylko znanych powodów "ukarał" powiaty Brzeski i Nyski nie dając pieniędzy na połączenie kolejowe. Przypomnę - istniejące! Żeby nie było wątpliwości: ówcześni Członkowie Zarządu Województwa nie pochodzili z powiatu brzeskiego.

A po drugie... cóż, do wyborów daleko, wcześniejsze się nie zapowiadają więc mam spore wątpliwości czy pociąg pojedzie pod naciskiem opinii publicznej. "Nie chcem, ale muszem" wprowadzić w ten temat politykę bo ściśle się z polityką łączy. Co zrobić - świat na głowie stoi skoro przez nieudolność polityków raz że trudno jest dojechać a dwa że niszczeje to co zostało za publiczne pieniądze odremontowane. Może być też tak, że przed wyborami w cudowny sposób pieniądze się znajdą - wszak Marszałek jest z partii cudów. Tyle, że im dłużej z tym cudem zwlekamy tym większy będzie musiał być bo zniszczenia dokonane przez czas będą większe.
Szkoda, szkoda, ale w końcu cały Zarząd Województwa ma mandat społeczny na takie czy inne działania. W końcu wybrał go demokratycznie wybrany Sejmik Województwa.
0 UP 0 DOWN
 
Jamps 


Wiek: 45
Dołączył: 04 Cze 2005

UP 2 / UP 0


Skąd: Brzeg Rybaki

Wysłany: 2008-02-15, 09:27   

Bartek T. napisał/a:
to jeszcze za kolejne niemałe wyremontował linię kolejową. Za pieniądze publiczne ma się rozumieć. Jeśli pamięć mnie nie myli był to koszt (remontu) rzędu 100 mln. zł.


:shock:
chyba jednak rząd pomyliłeś (rząd wielkości ma się rozumieć)
ale fakt, coś tam na linii zrobili, a gdzieniegdzie postawiono wiaty na przystankach kolejowych
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 410 / UP 33



Wysłany: 2008-02-15, 17:48   

Jednym z postulatow Komitetu jest uruchomienie polaczenia Jesenik-Glucholazy-Nysa-Grodkow-Brzeg-Olawa-Wroclaw. To byloby dopiero cos. Gdyby z Brzegu mozna bylo dojechac bezposrednio do Czech. Jestem jak najbardziej za utrzymaniem tego polaczenia. W tym samym czasie przywrocono ruch na liniach Bg-Nysa i Opole Kluczbork, tylko ze pasazerowie linii Op-Kl mieli latwiej, zachecono ich tanszymi biletami, znizkami zaoferowano szynobus i kursy w lepszych godzinach.
Ja swoje pismo pod podane adresy uzasadnilem m.in. tym, ze jest to linia laczaca jedne z najwiekszych miast woj. opolskiego, a najwieke miasta w zachodniej czesci wojewodztwa. Te polaczenie kolejowe zapewniloby swietny dojazd do szkol i miejsc pracy do Brzegu i okolic.
Pamietajmy, ze linia zostala zawieszona przez pomylke PKP, linia byla rentowna a PKPowcy zle policzyli frekwencje, do czego sie potem przyznali, a z czego nic nie wyniklo.
0 UP 0 DOWN
 
Grzech 


Wiek: 43
Dołączył: 06 Wrz 2005

UP 20 / UP 9



Wysłany: 2008-02-15, 18:13   

z Jesenikiem na razie jest połączenie z Opola przez Nysę, a pomysł połączenia Brzegu z Jesenikiem (i z rewelacyjnymi Głuchołazami) to chyba wishful thinking
0 UP 0 DOWN
 
gurdol1 


Wiek: 57
Dołączył: 14 Lut 2008

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-02-15, 19:27   

Grzech - to nie jest niemożliwe. Kwestia tylko pory kursowania tego pociągu do Czech. Może być jedynie tak - to wynika z tzw. obiegu lokomotywy spółki PKP Cargo - że pociąg będzie jechał rano z Jesenika do Wrocławia, a wracał po południu.

Koledzy!

Bardzo się cieszę z podjęcia tematu i żałuję nieco, że dopiero teraz tu wpadłem (jak dotychczas pisma do UM i apele zamieszczaliśmy jedynie na tzw. grupach i forach miłośników/zwolenników transportu szynowego.

Radek W.
Bardzo fajnie to napisałeś. Krótko, jasno i zwięźle. Wysłałeś? To bardzo proszę - wyślij :-)
Bardzo również proszę wszystkich, którym choć trochę zależy. Serio - wystarczy zwykły krótki mail na podane wyżej adresy. A czy podacie swój adres czy nie, to już Wasza wola. Najwyżej Wam odpowiedzą mailem.

Nie mogę (na razie) wszystkiego pisać publicznie. Powiem tak: jest naprawdę duża szansa na wznowienie przewozów od grudnia 2008. Może na razie byłyby to tylko dwie ranne i popołudniowe pary (w sumie 4 pociągi), ale - gdyby się udało - to od grudnia 2009 roku mogłyby być już 4 pary (8 pociągów), bo za dwa lata będą już trzy nowe dwuczłonowe nowoczesne szynobusy. Z półmiękkimi siedzeniami i wysokimi oparciami, naprawdę czadowe, bo widziałem i jechałem w innym województwie (takich 5 sztuk ma kupić nasz UM do roku 2010). I takie też mogą tu jeździć.

Może uchylę rabka tajemnicy: w UM powiedzieli tak (pamiętajcie: nieoficjalnie): "Od ilości wniosków od pasażerów oraz pism od władz zależy, czy ponownie dofinansujemy tą linię i ją otworzymy".

Oczywiście apel/wniosek w tej sprawie do Starostów Powiatów Brzeskiego i Nyskiego, Burmistrzów Brzegu, Grodkowa i Nysy oraz Wójtów Olszanki, Skarbimierza, Pakosławic, Skoroszyc wystosowaliśmy i cierpliwie czekamy na odpowiedzi.

Daliśmy także nasz Apel do gazet powiatowych, ale gwarancji nie ma czy wszystkie wydrukują (na razie potwierdziły Nowiny Nyskie).

Więc proszę bierzcie przykład z kwm i piszcie te maile. I chwalcie się nimi na forum:-) Instrukcję macie u góry w pierwszym poście (apelu). Jakaż będzie satysfakcja każdego kto napisał, kiedy linia realnie ruszy!

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Brzeg
PS. A cała dotychczasowa historia starań o reanimację tej linii to zupełnie inna bajka. Chcieliśmy prywatnego przewoźnika tu wprowadzić, ale... nie udało się (UM bał się zaryzykować przetarg).
0 UP 0 DOWN
 
kompnet 


Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2005

UP 5 / UP 3



Wysłany: 2008-02-15, 20:08   

No BA ! Potrzebne jest połończenie Brzeg - Grd - Nysa - Głuchołazy a nie tak jak jest Brzeg - Opole - Nysa - Głuchołazy i 2.30 min w jedną stronę z przesiadkami i 2 pociągi dziennie !
0 UP 0 DOWN
 
Grzech 


Wiek: 43
Dołączył: 06 Wrz 2005

UP 20 / UP 9



Wysłany: 2008-02-15, 20:17   

ale ja jestem za tym, by Brzeg połączyć z Czechami przez Głuchołazy-Mikulovice, tylko stwierdzam, że orędzej Twardowski poleci na planety odkryte niedawno przez Polaków w Chile, niż tak się stanie
0 UP 0 DOWN
 
gurdol1 


Wiek: 57
Dołączył: 14 Lut 2008

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-02-15, 22:07   

Taki wzór pierwszy z brzegu (lub z Brzegu):

18 tutego 2008
(imię i nazwisko) Brzeg

Szanowny Panie Marszałku!

Jako mieszkaniec miasta Brzeg (Skarbimerza itp.) wnioskuję oraz domagam się uruchomienia kumunikacji kolejowej Brzeg - Grodków - Nysa oraz Wrocław - Brzeg - Nysa - Głuchołazy - Jesenik.

Dotychczasowe pociągi Opole - Nysa - Ostrużna (duży ośrodek narciarski i turystyczny) oraz Opole - Nysa - Jesenik (atrakcyjne uzdrowisko) nie pozwalają nam - mieszkańcom Brzegu - korzystać z tego połączenia, ponieważ nie można dojechać pociągiem do Nysy. Podróż autubusem PKS do Nysy wymaga zakupu zupełnie osobnego i drogiego biletu, przy czym nie pozwala na zakup promocyjnego biletu kolejowego (jak to ma miejsce w przypadku Opole - Jesenik: 40 procent zniżki)

Postuluję, aby po uruchomieniu pociągów Brzeg - Nysa można było się w Nysie przesiąść do rannego pociągu Opole - Nysa - Jesenik/Ostrużna lub też aby z Wrocławia (700 tys. mieszkańców) i Brzegu można było dojechać do Jesenika/ Ostrużnej pociągiem bezpośrednim, a z przesiadką w Głuchołazach - do Krnova i Ostravy.

Pociągi z Brzegu do Nysy (tam i z powrotem) powinny być w Nysie skomunikowane z pociągami Opole - Jesenik/Ostrużna.
Poza tym Brzeg powinien mieć bezpośrednie połączenia z Czechami, podobnie jak Opole.
Bardzo proszę o szybką odpowiedź na mój wniosek.

Z poważaniem
(podpis)

Wystarczy skopiować, uzupełnić i wysłać. Samo się nie zrobi. SAMI musimy to zrobić :-)
Adresy mailowe Marszałka i Urzędu Marszałkowskiego u góry wątku.
Ktoś - prócz kwm - wysłał?

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Brzeg
PS. Bartek T. Dla Pana Grzegorza Kubata szacunek! On już raz (w marcu 2006) uratował tą linię i sam publicznie podkreślał w NTO, że nie tylko ważny jest "rachunek ekonomiczny", ale także interes społeczny. I nie ma znaczenia dla mnie kto jest z jakiej partii, ale co i jak robi.
Ostatnio zmieniony przez gurdol1 2008-02-15, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
alfix 
redaktor



Zaproszone osoby: 98
Wiek: 30
Dołączył: 08 Cze 2007

UP 3 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-02-15, 22:08   

Jestem bardzo ciekaw czy to coś da, sam wysłałem pismo do Marszałka, ale ciut w innej formie... :)
0 UP 0 DOWN
 
gurdol1 


Wiek: 57
Dołączył: 14 Lut 2008

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-02-15, 22:21   

Dzięki w imieniu... :D

To nasza wspólna sprawa. Wiecie co oni kiedyś tam w UM powiedzieli??? (po zamknięciu linii w grudniu 2006 roku). Że z Brzegu prawie nikt nie pisał, to niby nikt tych pociągów nie chce. To pokażmy Panom Urzędnikom w Opolu że

nie tylko CHCEMY, ale także potrafimy to WYRAZIĆ!

Jak ich zaleje trochę maili (oni wszystkie maile - nawet najkrótsze - obecnie drukują, archiwizują, rozpatrują oraz odpowiadają na nie), to naprawdę będzie większa szansa. Wiem co mówię, bo znamy procedury w urzędzie, a niektórych ludzi też tam znamy.
Więc będziemy mieli argument w postaci Waszych maili i pism, aby naciskać dalej.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Brzeg
0 UP 0 DOWN
 
derdy 


Wiek: 38
Dołączył: 07 Paź 2007

UP 8 / UP 21



Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2008-02-15, 22:36   

pamiętam tę linię bardzo dobrze, często kilka lat temu dojeżdżałem nim do pracy.... Ci sami ludzie...... konduktorzy na dzień dobry do dziś..... poza tym sam pociąg był fajny >>> lokomotywa w parze :) coż za widok....no a widok za oknem.... pola


może warto połączyć protest z forum.nysa.pl ??

dopisano:

wiele osób z Brzegu studiuje w Nysie, i na odwrót wiele osób z Nysy studiuje w Brzegu.....
Ostatnio zmieniony przez derdy 2008-02-15, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: apel, brzeg, chcemy, grodkow, nysa, pociagow


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 33
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu