Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
GNOM, wyglada na to, ze rozwojem miasta zajmujemy sie tylko tu na forum. Wlodarzy taki rozwoj srednio interesuje. Burmistrz np. twierdzil przeciez ze rozwijamy sie, bo przez Brzeg przejezdzaja nowoczesne pociagi.
Zgadzam sie z Toba, na razie nikt sobie nie zawraca glowy rozwojem terytorialnym i ta krotkowzrocznosc mozne nas bardzo drogo kosztowac za kilka lat. Kiedy poodcinamy sie obwodnicami, innymi gminami.
Kazda opcja ma swoje plusy i minusy. W prezentwanym przez Ciebie wariancie moim zdaniem na minus jest jest wlasnie zbyt duza odleglosc od Brzegu (ale to tez ma swoje zalety), co moze miec wplyw na to, ze np. auta jadace od strony Opola wybiora skrot przez miasto, lub tez mieszkancy gminy Lubsza pracujacy w Skarbimierzu lub na przyszlej Zielonce, rowniez wybiora droge przez miasto, co moze przyczynic sie do niewielkiego spadku ruchu pojazdow w centrum miasta.
Co wazne, a o czym nie wspomniano, to bardzo wazna sprawa bedzie nie tylko obwodnica, ale rowniez jej polaczenie z miejscowosciami I drogami znajdujacymi sie w jej poblizu. Moim zdaniem bardzo wazna role spelnialby ew. lacznik obecnej drogi nr 457 biegnacej z Opola przez Popielow, Koscierzyce I konczacej sie w Pisarzowicach (zaznaczony kolorem czerwonym). Mieszkancy tamtych miejscowosci udajacy sie w strone Olawy lub Autostrady mogliby "wbic sie" na obwodnice omijajac Brzeg.
ob1.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 344,38 KB
Ostatnio zmieniony przez kwm 2019-03-27, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
kwm - niestety taki urok tego miasta. Tu włodarze w ogóle nie myślą przyszłościowo - niestety.
Ta lokalizacja ma jednak więcej plusów niż minusów.
1. budowa drugiej przeprawy z obwodnicą ma odciążyć z miasta TRANZYT i to zostanie spełnione- z miasta wyjadą tiry i busy które teraz tylko przejeżdżają dając smród i korki.
2. ma połączyć tereny inwestycyjne na Skarbimierzu- warunek spełniony, wjazd na tereny w Skarbimierzu są dwa:jeden od strony Małujowic, drugi od ronda. Dojazd z tego miejsca do krzyżówki z obwodnicą pod Zielęcicami to dwie minuty jazdy.
3. ma też odciążyć częściowo tranzyt od strony Oławy - w tym miejscu dojazd do strefy inwestycyjnej w Godzikowicach to 4-5 minut jazdy.
4. takie umiejscowienie daje oszczędność na wykupie gruntu od rolników- do przebudowy torów- w tym miejscu znajdował się przejazd kolejowy- teraz i tak będzie wiadukt - jednak po obu stronach torów pozostały poniemieckie szerokie drogi polne- wystarczy dokupić po 2-3 metry pola po obu stronach tych dróg i można budować (kolor czarny)
5. po minięciu drogi Brzezina- Lipki obwodnica będzie pewnie budowana na estakadzie - a nie musi- istnieje tam poniemiecki szeroki nasyp służący za drogę dla rolników- można wykonać budowę drogi na wzór tej między Brzegiem a Pisarzowicami- część na estakadzie aby przepuścić wody powodziowe, a część na tańszym nasypie ziemnym który i tak jest gotowy.
6. w tym miejscu jest też najwęższa część polderu zalewowego zarówno po tej jak i po drugiej stronie Odry- daje to mniejsze koszty budowy nasypów i estakad.
7. nie blokuje to terenów rozwojowych dla miasta i wioski (kolorem zcerownym zaznaczyłem tereny które już przynajmniej częściowo rolnicy przygotowują pod budownictwo jednorodzinne. Przy przejeździe kolejowym na Brzezine już stoją skrzynki energetyczne przy niektórych polach, czyli podział tych pól już się dokonuje.
I masz całkowitą rację- taki łącznik bardzo by się przydał, ale nie wiem czy nie lepiej było by się do niej wpiąć między Lubszą a Michałowicami tak aby odciążyć Kościerzyce i Pisarzowice.
plan mini1.PNG
Plik ściągnięto 70 raz(y) 235,56 KB
Ostatnio zmieniony przez GNOM 2019-03-28, 22:24, w całości zmieniany 1 raz
Wasze propozycje są interesujące, argumentacja sensowna, dlatego nie ma co się ograniczać do forumbrzeg. Z chęcią podpiszę się pod petycją do burmistrza, radnych, czy wykonawcy projektu uwzględniającą te pomysły!
Zgadzam sie prawie we wszystkim co napisales. Ja rowniez (podobnie jak Ty) uwazam, ze zbyt bliska lokalizacja obwodnicy moze bardzo ograniczyc rozwoj terytorialny (chociaz nie ostatecznie, bo miasto ciagle mogloby sie rozwijac po drugiej strony drogi, tylko wowczas, obwodnica znow wrocilaby w granice Brzegu).
Staram sie byc obiektywny, dlatego zgadzam sie ze wszystkimi punktami oprocz punktu 1. Owszem bardziej oddalona obwodnica "usunie" tranzyt z miasta, ale bedzie to dotyczyc glownie samochodow ciezarowych (mozna to zalatwic poprzez odpowiednie oznakowanie). Niestety nadal mam obawy, ze busy oraz samochody osobowe nadal wybieralyby droge przez centrum (na mapie wizualnie jest krocej, GPS pewnie wskaze podobne rozwiazanie), a to wiazaloby sie z faktem pozostania sporej czesci tranzytu (osobowek i busow) w miescie (oczywiscie mam na mysli ruch od strony Opola lub Zlobizny w kierunku Namyslowa, i odwrotnie).
Patrzac z kolei z drugiej strony Odry, to oprocz tranzytu powinnismy wziac pod uwage mieszkancow Pisarzowic, Koscierzyc, Lubszy, Michalowic itd. udajacych sie w kierunku Skarbimierza, autostrady lub Wroclawia. Odpowiednie przeprowadzenie nowej obwodnicy skutkowaloby tym, ze omijaliby oni miasto, majac do dyspozycji szeroka, obwodnica, na ktorej mozna jechac bez zatrzymywania. Uwazam, ze moja propozycja drogi dojazdowej of DW457 do nowej obwodnicy (o ile jest mozliwa) moze byc dobrym rozwiazaniem, poniewaz uwzgledni mieszkancow Pisarzowic i Koscierzyc. Nie kloci sie to z Twoim pomyslem obwodnicy tych miejscowosci, ktory jest jak najbardziej trafny, tylko ze w takim wypadku (bez lacznika, o ktorym pisalem) mieszkancom ciagle blizej byloby pojechac przez Brzeg, niz cofac sie do Michalowic lub wlaczyc sie do proponowanej przez Ciebie obwodnicy Koscierzyc i Pisarzowic.
Zobaczymy jak zadecyduja. Na pewno wariant blizej miasta ma ten minus, ze przecina (i zabiera bezcenna ziemie strefie inwestycyjnej w duszacym sie w malych granicach Brzegu, ale rowniez dalej zabiera obszary pod ew. zabudowe przy ul. Wroclawkiej i Olawskiej).
Ostatnio zmieniony przez kwm 2019-03-30, 08:54, w całości zmieniany 2 razy
Kierowca tira zamiast pchać się przez zatłoczone i zakorkowane miasto wybierze obwodnice, a kierowca osobówki może... jeśli pojedzie przez miasto to MOŻE zatrzyma się i pozwiedza nasze zabytki o bogowie co ja za głupoty piszę- pozwiedza zabytki jak skoro o nich nawet nie wie bo promocja miasta leży i kwiczy
Ostatnio zmieniony przez GNOM 2019-03-29, 17:50, w całości zmieniany 1 raz
Promocja lezy i kwiczy, ale jak wczoraj na radzie jeden z radnych ( chyba p. Surdyka) slusznie zauwazyl ze budzet roczny, przeznaczony na promocje to 500tys zl, a na remonty drog 300 tys.
To nie jest normalne...
Wysłany: 2019-12-08, 18:35 Spotkania informacyjne ws przebiegu obwodnicy
GDDKiA Opole organizuje 11 grudnia 2019 r. (środa) od godz. 17.00 w Sali Konferencyjnej MOSiR-u w Brzegu przy ul. Sportowej 1 spotkanie informacyjne w związku z pracami studialno-koncepcyjnymi dla lokalizacji obwodnicy Brzegu w ciągu DK 39.
Celem spotkań będzie przestawienie koncepcji rozwiązań projektowych dla planowanej inwestycji drogowej, a także stworzenie mieszkańcom możliwości wyrażenia opinii i zgłoszenia ewentualnych uwag do proponowanych rozwiązań.
Wyrażone opinie będą jednym z czynników umożliwiających wybór optymalnego wariantu rozwiązań projektowych, a w uzasadnionych przypadkach - uwzględnienie zgłoszonych postulatów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum