Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Irytująca ul. Armii Krajowej
Autor Wiadomość
krzysieke14 


Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2010

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2011-08-26, 21:51   

bandit napisał/a:
tylko pamietajcie, że kilkanaście lat temu nie było tylu samochodów w Brzegu, no i tranzyt nie przebiegał przez nasze miasto tak jak teraz.


No właśnie, czasy się zmieniają, trzeba więc próbować dostosować się i szukać nowych rozwiązań / ulepszeń ;)
0 UP 0 DOWN
 
butter 
Powodzonka i szerokości :)



Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2005

UP 61 / UP 15


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-08-26, 23:14   

ile aut więcej zmieści się na lewoskręcie ?? 3 ? 4 ? pozostaje jeszcze 10...
0 UP 0 DOWN
 
KtOŚ 
<--(x_x)-<<



Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2006

UP 18 / UP 25


Skąd: a domyśl się :P

Wysłany: 2011-08-27, 03:56   

krzysieke14, a co z autami jadącymi z pozostałych stron? [jagiełły i sąd?] je puszczasz, jak piesi mają zielone i zonk, całe skrzyżowanie na chrobrego w korku ;)

więc szukaj dalej, bo jak na razie to pomysł nydyrydy :P
0 UP 0 DOWN
 
ktos5 


Wiek: 47
Dołączył: 23 Lip 2008

UP 26 / UP 60



Wysłany: 2011-08-27, 05:40   

Czlowiek racje ma to zaraz zapytacie go jak w zwiazku z tym postrzega problem efektu cieplarnianego.
Ta wysepka tam tylko przeszkadza. Nie dosc, ze wszystko zakorkowane i tu nie chodzi, ze wejdzie cztery auta wiecej. Chodzi o to, ze jedno wystarczy, zeby zakorkowac a do to nie idzie wyjechac z Robotniczej, bo jeden pas wylaczony z ruchu a drugi zakorkowany. Ja osobiscie uzywam tego wylaczonego z ruchu po to, zeby wlaczyc sie do ruchu ale po co lamac przepisy. Fakt, ze wysepka jest potrzebna, bo zanim pieszy dotarlby przez trzy pasy to tez trzeba by bylo czekac i czekac. Trzeba stac od momentu jak pieszy postawi noge na jezdni do monentu, az wejdzie na chodnik a tak to tylko miedzy chodnikiem a wysepka.
0 UP 0 DOWN
 
Gaderep 



Wiek: 62
Dołączył: 16 Mar 2007

UP 1191 / UP 1171



Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2011-08-27, 07:45   

Dopiero kiedy zaczniecie poruszać się z balkonikami zobaczycie jaką faktycznie funkcję mogą spełniać wysepki w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Czasem taki przystanek na środku drogi jest jedyną możliwością dotarcia na drugą stronę.
0 UP 0 DOWN
 
krzysieke14 


Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2010

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2011-08-27, 09:25   

butter napisał/a:
ile aut więcej zmieści się na lewoskręcie ?? 3 ? 4 ? pozostaje jeszcze 10...

Skoru już tak koniecznie chcesz liczyć, przypuśćmy że zmieściłyby się tam 4 pojazdy, do tego dajmy na to 1 pojazd chcący jechać w prawo mógłby już spokojnie zjechać na swój pas. Razem mamy 5 samochodów na 1 cykl świateł, po "3 zielonych" to już jest 15 aut mniej stojących w korku. Korków w godzinach szczytu nie da się uniknąć, ale można spróbować szybciej je rozładowywać.

KtOŚ napisał/a:
krzysieke14, a co z autami jadącymi z pozostałych stron? [jagiełły i sąd?] je puszczasz, jak piesi mają zielone i zonk, całe skrzyżowanie na chrobrego w korku ;)

Myślę, że kilkanaście sekund zielonego dla pieszych nie spowoduje we wspomnianym przez Ciebie miejscu żadego korka. A samochody jadące z tamtych stron często i tak są zmuszone zatrzymać się przed przejściem (samochody jadące od ronda stoją w korku, więc piesi swobodnie idą przez pasy)

ktos5 napisał/a:
Fakt, ze wysepka jest potrzebna, bo zanim pieszy dotarlby przez trzy pasy to tez trzeba by bylo czekac i czekac.

Gaderep napisał/a:
Dopiero kiedy zaczniecie poruszać się z balkonikami zobaczycie jaką faktycznie funkcję mogą spełniać wysepki w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Czasem taki przystanek na środku drogi jest jedyną możliwością dotarcia na drugą stronę.

Tutaj pomocna ma być właśnie sygnalizacja na przejściu. A stanie na wysepce w otoczeniu samochodów (albo najlepiej tirów) nie jest chyba ani przyjemne, ani bezpieczne
0 UP 0 DOWN
 
Gaderep 



Wiek: 62
Dołączył: 16 Mar 2007

UP 1191 / UP 1171



Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2011-08-27, 10:05   

krzysieke14 napisał/a:
ktos5 napisał/a:
Fakt, ze wysepka jest potrzebna, bo zanim pieszy dotarlby przez trzy pasy to tez trzeba by bylo czekac i czekac.

Gaderep napisał/a:
Dopiero kiedy zaczniecie poruszać się z balkonikami zobaczycie jaką faktycznie funkcję mogą spełniać wysepki w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Czasem taki przystanek na środku drogi jest jedyną możliwością dotarcia na drugą stronę.

Tutaj pomocna ma być właśnie sygnalizacja na przejściu. A stanie na wysepce w otoczeniu samochodów (albo najlepiej tirów) nie jest chyba ani przyjemne, ani bezpieczne

A Ty masz lat tyle, ile podajesz czy tyle, ile masz w nicku?
Sygnalizacja świetlna dla pieszych na drogach, gdzie ruch pieszy jest dużo mniejszy od kołowego w ogóle nie spełnia zadania bo - albo światła dla ruchu pieszego ustawione są na tak krótki czas, że ludzie dysfunkcyjni mają problem z dotarciem na druga stronę co stwarza oczywiste zagrożenie w ruchu; albo ustawione na dłuższy okres światła "na pusto" oczekują (wraz z pojazdami) na pieszych; albo, w przypadku sygnalizacji świetlnej "na żądanie", nie mogą być w żaden sposób zsynchronizowane z systemem światłoforów ciągu ruchu kołowego co zaburza płynność przepływu pojazdów.
0 UP 0 DOWN
 
krzysieke14 


Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2010

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2011-08-27, 11:18   

Gaderep napisał/a:
A Ty masz lat tyle, ile podajesz czy tyle, ile masz w nicku?

Lat mam tyle, ile podaję, a 14 przy nicku jest moją szczęśliwą liczbą. Ale nie rozumiem jaki ma to związek z sygnalizacją świetlną dla pieszych.

Gaderep napisał/a:
Sygnalizacja świetlna dla pieszych na drogach, gdzie ruch pieszy jest dużo mniejszy od kołowego w ogóle nie spełnia zadania bo - albo światła dla ruchu pieszego ustawione są na tak krótki czas, że ludzie dysfunkcyjni mają problem z dotarciem na druga stronę co stwarza oczywiste zagrożenie w ruchu; (...)

"Sygnał Zielony. Sygnał ten zezwala kierującemu na wjazd na skrzyżowanie. Sygnał ten zabrania wjazdu na skrzyżowanie, jeżeli utrudniłoby to opuszczenie jezdni pieszym, którzy wkroczyli na nią podczas sygnału zielonego." (Źródło)
Powyższa zasada swoją drogą, a jakaś kultura na drodze też jednak występuje i chyba żaden kierowca nie będzie dajmy na to (mam nadzieję, że nikogo tu nie obrażę) jakiejś babci z dwoma laskami, przechodzącej przez jezdnię w swoim tempie, najeżdzał na plecy, "bo on ma zielone światło".

Nie ruzumiem, dlaczego pomysł stworzenia sygnalizacji, która jest chyba najbezpieczniejszym sposobem przejścia pieszego przez jezdnię, spotyka się ze złym przyjęciem...
0 UP 0 DOWN
 
butter 
Powodzonka i szerokości :)



Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2005

UP 61 / UP 15


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-08-27, 12:34   

krzysieke14 napisał/a:
przypuśćmy że zmieściłyby się tam 4 pojazdy, do tego dajmy na to 1 pojazd chcący jechać w prawo mógłby już spokojnie zjechać na swój pas. Razem mamy 5 samochodów na 1 cykl świateł, po "3 zielonych" to już jest 15 aut mniej stojących w korku


umiesz liczyć ?? skoro 1 auto na cyklu jedzie w prawo, w ciągu 5 cykli przejedzie PIĘĆ aut a nie 15... dla 5 aut nie warto wykładać kilkuset tys zł... tym bardziej ze jak rusza lewoskręt to ci w prawo znikają z korka...
0 UP 0 DOWN
 
krzysieke14 


Wiek: 32
Dołączył: 12 Lis 2010

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2011-08-27, 14:08   

butter napisał/a:
umiesz liczyć ?? skoro 1 auto na cyklu jedzie w prawo, w ciągu 5 cykli przejedzie PIĘĆ aut a nie 15... dla 5 aut nie warto wykładać kilkuset tys zł... tym bardziej ze jak rusza lewoskręt to ci w prawo znikają z korka...

Ok, trochę się tutaj rzeczywiście rozpędziłem w obliczeniach. Miałem na myśli 4 jadące w lewo, a tylko 1 w prawo, czyli znikają te przypuszczalne 4 auta z korka, ale tylko jednorazo. A z każdym cyklem znika to jedno, dwa, jadące w prawo. Mimo to nadal uważam że wydlużenie pasów byłoby wygodniejsze, a stworzenie sygnalizacji bezpieczniejsze dla pieszych. Byłaby też możliwość wjechania od strony ronda na podwórka przy zakładzie wulkanizacji, bez konieczności łamania przepisów.
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-08-29, 17:42   

No to jak już w jakiś sposób doliczysz się ile tych sekund i samochodów uszczęśliwisz tworząc trzeci pas, to daj znać. :-) Bo warto porównać zyski ze stratami.

Ja tymczasem chciałbym namówić na spojrzenie na inne aspekty:
- ktos5, zwrócił uwagę, że lewy pas teraz mu służy do wyjechania z Robotniczej. Jak się otworzy trzeci pas, to będzie zajęty i z Robotniczej już nie wyjedzie: ani legalnie ani nielegalnie. Być może warto się zastanowić, czy w tym miejscu nie udrożnić - ale na kilka metrów tylko - tej malowanej wyspy, by zalegalizować manewr Ktosia.)

2. Rację ma Krzysiek14, co do kwestii zielonego światła... więc powiedziałbym, że zielone dla pieszych można skrócić nie do kilkunastu, ale nawet do 6-8 sekund. I starczy. Osoby mniej sprawne skorzystają z cytowanego artykułu.
Tylko krzysieke14, to wcale nie oznacza, że ruch na ulicy się wstrzyma na 8 sekund. Do tego trzeba doliczyć czas migającego zielonego, czas żółtego dla aut i czas reakcji kierowców, a potem czas żółtego i odpowiedni interwał by móc zaświecić znowu zielone dla pieszych. Okaże się, że z 8 sekund robi się sekund kilkadziesiąt. (Mogłeś sprawdzić ten czas na Powstańców Śląskich, jak działały przyciski dla pieszych, ile trwał tzw. czas międzyzielony)

3. krzysieke14, napisałeś, w pewnej chwili, że po godzinach szczytu można sygnalizację wyłączać... czyli zdecyduj się, czy chcesz skazywać pieszych na do by przebiegali znowu przez trzy pasy ruchu, czy chcesz im jednak zapewnić bezpieczeństwo? No chyba, że masz jakiś patent na znikającą wysepkę (właściwie: azyl) i pojawiającą się na nowo po godzinach szczytu. ;-) To byłby niezły patent. :)

krzysieke14 napisał/a:
Nie ruzumiem, dlaczego pomysł stworzenia sygnalizacji, która jest chyba najbezpieczniejszym sposobem przejścia pieszego przez jezdnię, spotyka się ze złym przyjęciem...


4. Rzucasz taką tezę, że bezpieczeństwo pieszych jest najważniejsze. Czyli ideałem byłoby miasto bez pieszych, bo to jest jedyny sposób by zapewnić 100 % bezpieczeństwa pieszych. Absolutna segregacja - jak aparthait.
Ale to nieprawda: równie ważna jest wygoda pieszych. Nie można ich skazywać na oczekiwanie na zielone. Ja bym się wkurwił jakbym miał czekać od 40 do 120 sekund na chwilę zielonego, by przekroczyć ulicę. Po prostu bym przeszedł albo na czerwonym, albo gdzieś dalej na ukos poza przejściem. I nic by z tego "bezpiecznego" przejścia nie wynikło.

Światła to ostateczność. W dodatku dosyć droga.

krzysieke14 napisał/a:
No właśnie, czasy się zmieniają, trzeba więc próbować dostosować się i szukać nowych rozwiązań / ulepszeń ;)


Podoba mi się Twoja próba rozwiązania nurtującego Cię problemu. ale boję się, że nie jesteś w stanie spojrzeć na to z większej perspektywy. Dążysz w tę stronę, w którą zmierza beton w urzędach drogowych. A tymczasem świat odkrył, już kilkadziesiąt lat temu, że poszerzanie ulic w miastach nie przynosi żadnych pozytywnych skutków. A im szersze drogi, tym... szersze korki. To, że zwiększysz przepustowość jednego skrzyżowania wcale a wcale nie poprawi przepustowości na kolejnych - a wręcz odwrotnie. Może to trudno zrozumieć, ale empiria tego dowodzi.

Spróbuję dać prosty przykład:
Jeden z dyskutantów już nawet zadeklarował, że jak mu zrobisz przeszkody, to on wsiądzie w samochód i przyjedzie do centrum samochodem, zamiast na pieszo. Ja będę zapewne drugi. Efekt będzie taki, że Ty - Tworząc trzeci pas i "super bezpieczne" światła dla pieszych zrobisz miejsce dla xx samochodów. Twój zysk.
Ale dolicz jeszcze xx dodatkowych samochodów, w które przesiądą się sfrustrowani piesi. Do tego jeszcze dolicz xx kierowców, którzy teraz omijali ulicę A.K. i jeździli przez Piastowską... a jak usłyszą, że jest trzeci superpas, to pojadą A.K.
Policz teraz ile miejsca przybyło... i ile aut przybyło? I jaki jest bilans?
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: armii, irytujaca, krajowej, ul.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 28
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu