Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Radni zajmą się sprawą parkomatów
Autor Wiadomość
Bartek T. 
poszukiwacz



Wiek: 43
Dołączył: 23 Wrz 2006

UP 161 / UP 140


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2010-09-18, 22:15   

Oooo, a radni PO w mijającej kadencji dlaczemu nie zwiększyli ilości km ścieżek rowerowych. Gdyby tylko przełożyć godzinę gadania na sesji radnego Surdyki na metr ścieżki rowerowej w mieście to było by ich już kilka kilometrów! Franiu, odpowiedz, co radni PO zrobili w tej sprawie?
0 UP 0 DOWN
 
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2010-09-18, 23:17   

A.Mason napisał/a:
Mysle, ze jeden z madrzejszych wywiadow:
Miasta są dla ludzi, nie dla słoni

Fajny artykuł:) Nam też potrzeba takiego człowieka z wizją. A może nawet dwóch, w tym jednego u władzy ;)

Inny cytat z gotowym planem z grubsza na Brzeg:
- Powszechna Deklaracja Praw Człowieka nie mówi nic o tym, że władze miast muszą zapewnić swoim mieszkańcom miejsca parkingowe. W Kopenhadze mieliśmy bezpłatne miejsca parkingowe, potem wprowadziliśmy za nie opłaty. W życiu płaci się za wszystko, dlaczego nie za parking? W końcu część miejsc została zlikwidowana, by w ich miejsce mogły powstać drogi rowerowe, place i chodniki, bo to jest lepsze dla społeczeństwa. Ale takie zmiany trzeba zapowiadać. Opracowaliśmy dla Sydney długoterminową strategię zmiany miasta, w tym likwidacji autostrad miejskich. I co chwilę ktoś krzyczał: "Naprawdę chcecie zlikwidować autostrady? Jak my bez nich przetrwamy?!". - Spokojnie, to zajmie 20-30 lat, zdążysz się przygotować - odpowiadamy.
0 UP 0 DOWN
 
mulder 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008

UP 2397 / UP 3901



Wysłany: 2010-09-19, 11:02   

A'propos ścieżek rowerowych. Tak wygląda trasa między Środa Ślaska a pobliską ( niecałe 4 km ) wsią.

Zdjęcia z wakacji 2010. 241.jpg
Plik ściągnięto 55 raz(y) 142,79 KB

Zdjęcia z wakacji 2010. 242.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 156,18 KB

Ostatnio zmieniony przez mulder 2010-09-19, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
(prze)radny 
(prze)radny



Wiek: 71
Dołączył: 18 Kwi 2010

UP 4 / UP 8



Wysłany: 2010-09-19, 18:44   

Bartek T. napisał/a:
Oooo, a radni PO w mijającej kadencji dlaczemu nie zwiększyli ilości km ścieżek rowerowych. Gdyby tylko przełożyć godzinę gadania na sesji radnego Surdyki na metr ścieżki rowerowej w mieście to było by ich już kilka kilometrów! Franiu, odpowiedz, co radni PO zrobili w tej sprawie?


Cóż, jam nie z PO, ani PiSu, ani TRZB, ani nawet z SLD, więc zapytam, jak przełożyło się na kilometry ścieżek rowerowych wielogodzinne milczące popieranie przez radnych SLD "światłych" pomysłów naszego miłośnie władającego Wojciecha?
0 UP 0 DOWN
 
Bartek T. 
poszukiwacz



Wiek: 43
Dołączył: 23 Wrz 2006

UP 161 / UP 140


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2010-09-20, 00:44   

Cóż, ja nie z SPP (Samorządowego Porozumienia Prawicy) z którego mandat dostał Przeradny oraz miłościwie nam panujący burmistrz Wojciech. Tak że to pytanie nie do mnie, bo burmistrz nie z mojego podwórka, a z SPP, podobnie jak radny Przeradny! Wszak z jednego komitetu wespół zespół startowali :)
Milczące poparcie? większej bzdury w życiu nie słyszałem. Twoim zdaniem jak ktoś godzinami nie napieprza co mu ślina na język przyniesie to się zgadza?
Pani radny, a że zapytam - ileż TY zrobił dla brzeskich ścieżek rowerowych? Nic? Ojej. Więc zamilcz, wstydu oszczędz.
0 UP 0 DOWN
 
slapstick 

Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2009

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2010-09-21, 12:21   

w polityce jak i w życiu warto trzymać się tematu.
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2010-09-21, 14:10   

slapstick napisał/a:
w polityce jak i w życiu warto trzymać się tematu.


To samo chciałem zauważyć. Proszę zwrócić uwagę: toczy się dyskusja nad problemem urbanistycznym, a tu nagle dwóch radnych sobie zaczyna wypominać kto kiedy, przy jakiej okazji, komu i za co... dziecinada.
0 UP 0 DOWN
 
zibi 


Wiek: 46
Dołączył: 12 Gru 2008

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2010-09-21, 16:11   

O tych parkometrach słyszę już enty raz, aż chce się żyg..... Zróbcie je i po sprawie. Jednogłośnie - WYBORY IDĄ !!! ZRÓBCIE COŚ
0 UP 0 DOWN
 
A.Mason 



Wiek: 109
Dołączył: 05 Lip 2007

UP 138 / UP 71


Skąd: skądinąd

Wysłany: 2010-09-21, 17:56   

http://pl.wikipedia.org/w...ń_Bez_Samochodu

Ciekawe, ze na stronach brzeskich urzedow nie znalazlem ani wzmianki o tym... (jesli sie myle, to poprawcie).

Opole i Nysa zajely sie tematem, a tutaj cicho sza...
0 UP 0 DOWN
 
Bartek T. 
poszukiwacz



Wiek: 43
Dołączył: 23 Wrz 2006

UP 161 / UP 140


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2010-09-21, 21:06   

zibi napisał/a:
O tych parkometrach słyszę już enty raz, aż chce się żyg..... Zróbcie je i po sprawie. Jednogłośnie - WYBORY IDĄ !!! ZRÓBCIE COŚ

W tym roku na pewno nic nie zmieni sięw kwestii ew. parkomatów, więc temat czysto hipotetyczny. Zresztą nie ja zacząłem temat ścieżek rowerowych.
Co do dnia bez samochodu to od jakiegoś czasu brzescy włodarze mają na niego alergię: http://www.forumbrzeg.pl/...61c9f4af1446ed2
0 UP 0 DOWN
 
BeZet 



Wiek: 50
Dołączyła: 14 Mar 2007

UP 0 / UP 0


Skąd: pewnie, że Brzeg

Wysłany: 2010-09-21, 21:20   

A.Mason napisał/a:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_Dzień_Bez_Samochodu

Ciekawe, ze na stronach brzeskich urzedow nie znalazlem ani wzmianki o tym... (jesli sie myle, to poprawcie).

Opole i Nysa zajely sie tematem, a tutaj cicho sza...


http://www.brzeg.pl/index...yk=pl&ps=4&ns=5

Pozdrawiam :)
0 UP 0 DOWN
 
A.Mason 



Wiek: 109
Dołączył: 05 Lip 2007

UP 138 / UP 71


Skąd: skądinąd

Wysłany: 2010-09-21, 21:39   

BeZet napisał/a:
http://www.brzeg.pl/index...yk=pl&ps=4&ns=5

A to ja przepraszam. Faktycznie, miesiac temu pojawilo sie w wiadomosciach na brzeg.pl
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2010-09-26, 15:22   

Krakonos napisał/a:
Brzeski napisał/a:
Pierwszy, to obrzeża SM (ale dalej SM), czyli cała ul. Chrobrego włącznie z parkingami, gdzie można pomieścić potencjalnie zapewne do 200 samochodów + plus plac Bramy 30.

Tylko takie rozwiązanie powoduje zwiększenie ruchu na samej ulicy Chrobrego.

Skąd ten wniosek? Moim zdaniem:
- Jeśli suma miejsc parkingowych na Chrobrego i wewnątrz SM nie ulegnie zmianie - to nie ma powodu do obaw, że te parkingi wygenerują ruch.
- Już teraz, by się dostać na parkingi na SM, to trzeba w którymś miejscu przeciąć ul. Chrobrego, alternatyw brak.
- Jedyną konsekwencją może być spowolnienie ruchu na Chrobrego - ale to akurat pozytyw. Przepustowość nie zmniejszy się.

Krakonos napisał/a:
Od strony AK generowałoby to jeszcze większy korek.

I właśnie po to, by się nie generowały korki na wszystkich skrzyżowaniach prowadzących do SM, to jest potrzeba sytuowania parkingów poza obszarem Plant.



Krakonos napisał/a:
Poza tym mam wątpliwości, co do liczby potencjalnych miejsc. Na części i tak dzisiaj stają legalnie (przy budynkach wspólnot) czy nie samochody.


To są liczby. Masz zamiar dyskutować z liczbami?
(Owszem, palnąłem głupotę z szacowaniem liczby parkujących niemieszkańców - podawałem w %, ale błędnie).
Natomiast obecnie na ul. Chrobrego (na jezdni, chodnikach i przyległych placach w miarę publicznych) , w godzinach szczytu naliczyłem 179 samochodów + 26 wolnych legalnych miejsc. To jest 205 miejsc plus do tego pl. Bramy Wrocławskiej ok. 30 plus niezagospodarowany plac przed amfiteatrem, plus jeszcze puste szerokie chodniki.

Krakonos napisał/a:
Kosztem tych nastu uzyskanych miejsc można zbudować sensowną ścieżkę rowerową.

Można, ale znane do tej pory koncepcje (czy to zamówiona przez UM, czy koncepcja stowarzyszenia Na Przełaj) zakładają trasę rowerową ul. Długą. Tam naprawdę przyjemniej będzie rowerzystom niż na Chrobrego.

Krakonos napisał/a:

Na Starym Mieście przydałby się jeden wielopoziomowiec od zachodu oraz ewentualna rozbudowa parkingu przy Reja o poziom podziemny (około 100 nowych miejsc parkingowych). Oczywiście przy likwidacji podobnej liczby miejsc na uliczkach Starego Miasta.



Widzę, że nadal lansujesz parkingowce. To jest bardzo, bardzo niedobry pomysł. Pominę już trudne do wytłumaczenia kwestie aspołeczne.
Taki wielopoziomowiec wybudowali na skraju Starego Miasta w Krakowie. Za bajońskie sumy. Ma dzisiaj obłożenie rzędu 5 %. Czyli stoi pusty, bo:
- Bo jest hollendarnie drogi. Ponoć 8zł/h, ale to wynika z kosztów budowy, a nie popytu na rynku.
- Bo taniej zaparkować w płatnej strefie parkingowej (max 3 zł/h).
- Bo inwestor nie preferuje mieszkańców (proponują mieszkańcom abonament miesięczny za chyba 600 zł)
- Bo miastu łatwiej mieszkańcom dać zniżkę na ulicy, niż na prywatnym obiekcie (zbudowanym w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego).

W warunkach brzeskich - parkingowiec (wielopoziomowy) to fantazja.


Krakonos napisał/a:
Brzeski napisał/a:
Jeśli kierowca spoza miasta, albo z peryferyjnych dzielnic południowych, mógłby za friko tam zostawić auto, to nie pchał by się w ścisłe centrum i nie robił w centrum korków.
Tylko czy kierowcy byliby za takim rozwiązaniem? Przy załatwieniu jakiś spraw np. na ulicy Długie, wątpię aby parkowali za Mostami czy koło Szpitala.


Rolą władzy (albo urbanisty) nie jest zaspokajanie zachcianek kierowców, albo np. zaspakajanie zachcianek rowerzystów. Poczytaj cytowanego Gehla...
Rolą władzy miasta (urbanisty) jest takie urządzenia miasta, by było ono sprawne komunikacyjnie, by się w nim żyło wygodnie ludziom, (a nie słoniom).

Nie da się wszystkich kierowców pomieścić tam gdzie oni mają zachcianki. To po pierwsze.



Poza tym: (jeśli przyjmiemy, że środek ciężkości usług i handlu wypada w okolicy domu kultury, to:
Jedyny w godzinach szczytu pustawy parking na SM jest pl. Bramy Wrocławskiej.
odległość od BDK do pl. Bramy do BDK wynosi : ok. 490 m
odległość od BDK do proponowanego parkingu na ul. Jana Pawła II wynosi: 480 m
odległość od BDK od parkingu ul. Mossora wynosi: 613 m
odległość od BDK do skraju pl. Drzewnego wynosi: 710 m
Tak więc w zależności kto gdzie potrzebuje dojść i z której strony przyjedzie, to wcale te parkingi za Plantami nie będą takie odległe. A nawet czasem zaskakująco bliżej.

Do tego dolicz korzyści kierowcy:
- bez stania w korku na dowolnych światłach (czas i benzyna)
- bez objeżdżania starówki w poszukiwaniu miejsca (czas i benzyna)
- bez konieczności opłat (pieniądze)
Oczywiście zostanie zawsze trochę takich, którzy będą chcieli na sesję pod krużganek ratusza wjechać. Ale powtórzę: nie ich zachcianki musi spełniać urbanista.
W tej chwili nie ma takiej zachęcającej alternatywy. I nawet kierowcy bardzo ekologicznie nastawieni (tak jak ja czy Ty) nie mają wyboru.

Krakonos napisał/a:
To jednak wszystko rozwiązania lokalne, ... a nie tworzenia kolejnych molochów parkingowych (generatorów ruchu).


I tu się zgodzę z Tobą (pierwszy raz dzisiaj ;) I pewnie Gehl ma racę, najlepiej wcale nie budować parkingów, tylko stawiać na komunikację zbiorową...
Póki jednak komunikacji zbiorowej sensownej nie ma... to trzeba jakoś ludziom umożliwić parkowanie w takich miejscach, które będzie w miarę nieszkodliwe dla sprawnej komunikacji miasta.
0 UP 0 DOWN
 
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2010-09-30, 13:18   

Brzeski napisał/a:
Skąd ten wniosek? Moim zdaniem:
- Jeśli suma miejsc parkingowych na Chrobrego i wewnątrz SM nie ulegnie zmianie - to nie ma powodu do obaw, że te parkingi wygenerują ruch.
- Już teraz, by się dostać na parkingi na SM, to trzeba w którymś miejscu przeciąć ul. Chrobrego, alternatyw brak.
- Jedyną konsekwencją może być spowolnienie ruchu na Chrobrego - ale to akurat pozytyw. Przepustowość nie zmniejszy się.
Moim zdaniem przy zamknięciu dla ruchu Rynku (plus wyrzucenie parkingu) czy kilku uliczek wraz z możliwością parkowania na Chrobrego na wschodnim odcinku znacznie wzrośnie. Parking na Rynku generuje bowiem dodatkowy ruch via AK i 3 Maja. Utworzenie miejsc postojowych koło sądu zwiększy moim zdaniem potoki na lewoskręcie przy AK oraz powroty zarówno na wprost (wzdłuż Chrobrego) jak i w prawo (do AK). Więcej włączających się z chodników to też dodatkowe kłopoty w przepustowości co może nie spodobać się mieszkańcom czy spacerowiczom). Stworzymy cos na miarę trasy wrocławskiej trasy WZ przecinającej tkankę miejską potokiem aut.

Brzeski napisał/a:
Można, ale znane do tej pory koncepcje (czy to zamówiona przez UM, czy koncepcja stowarzyszenia Na Przełaj) zakładają trasę rowerową ul. Długą. Tam naprawdę przyjemniej będzie rowerzystom niż na Chrobrego.
Tylko czy te koncepcje są tworzone z uwzględnieniem wszystkich potrzeb mieszkańców? Rozumie, iż kiedy muszę przejechać cały Brzeg na trasie S-N czy W-E to te podstawowe ścieżki są ok, ale kiedy mam coś do załatwienia na samej Chrobrego? Wtedy pozostaje alternatywa w postacie włączenia się do ruchu na jednej z mocno obłożonych dróg lub nielegalna jazda po chodniku (dodatkowo zwężonym parkującymi samochodami). Ścieżki główne tak, ale wraz z sensowym systemem drugorzędnym.

Brzeski napisał/a:
Widzę, że nadal lansujesz parkingowce. To jest bardzo, bardzo niedobry pomysł. Pominę już trudne do wytłumaczenia kwestie aspołeczne.
Taki wielopoziomowiec wybudowali na skraju Starego Miasta w Krakowie. Za bajońskie sumy. Ma dzisiaj obłożenie rzędu 5 %. Czyli stoi pusty, bo:
- Bo jest hollendarnie drogi. Ponoć 8zł/h, ale to wynika z kosztów budowy, a nie popytu na rynku.
- Bo taniej zaparkować w płatnej strefie parkingowej (max 3 zł/h).
- Bo inwestor nie preferuje mieszkańców (proponują mieszkańcom abonament miesięczny za chyba 600 zł)
- Bo miastu łatwiej mieszkańcom dać zniżkę na ulicy, niż na prywatnym obiekcie (zbudowanym w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego).

W warunkach brzeskich - parkingowiec (wielopoziomowy) to fantazja.

Takie są niestety wynaturzenia systemu, na którym ktoś chce zarabiać krocie, miast tworzyć spójna politykę komunikacyjna. A dlaczego nie tworzyć systemy powiązanego, czyli z taką samą opłata jednostkową jak w strefie (może nawet bez komercyjnych abonamentów) oraz możliwością abonamentów garażowych dla mieszkańców (w godz. 18-8, cenowo konkurencyjnie do wynajęcia garażu). Dodatkowo parking przy Jagiełły zbierałby ten sam ruch, który dąży teraz na płytę Rynku, więc w komunikacji via AK niewiele zmieni.

Brzeski napisał/a:
Poza tym: (jeśli przyjmiemy, że środek ciężkości usług i handlu wypada w okolicy domu kultury, to:
Na szczęście w pełni nie jest. Gdyby cały handel i usługi przenieść do Rynku to codziennie mielibyśmy armagedon (sam UM w Ratuszu wygenerowałby potężny potok).
Parkingi poza SM pomogą, choć niestety tylko częściowo i na krótką metę. Przypadek tego przy szpitalu coraz bardzie mnie przy tym zdaniu utwierdza. Już teraz zaczyna brakować miejsc, niektórzy zaczynają parkować na częściach służących do zawracania. Czy to aby nie klasyczny przykład wygenerowania kolejnych dojeżdżających samochodem?

Trzeba jak najszybciej stworzyć koncepcję (na wzór Ghela), redukcji ruchu samochodowego. W wydaniu wieloletnim oczywiście, co by nie wywołać rewolucji :D
0 UP 0 DOWN
 
Marcim B. 



Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2007

UP 855 / UP 1842



Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: 2010-09-30, 13:21   

Krakonos napisał/a:
Trzeba jak najszybciej stworzyć koncepcję (na wzór Ghela), redukcji ruchu samochodowego. W wydaniu wieloletnim oczywiście, co by nie wywołać rewolucji

Porozkładać kolczatki ściągane jedynie na chwilę za odpowiednią opłatą. To tańsze od parkomatów i chyba skuteczniejsze. Istnieje jednakże ryzyko, że co bardziej pomysłowi nabędą poduszkowce.
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: parkomatow, radni, sie, sprawa, zajma


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 35
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu