Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Strefy płatnego parkowania w Brzegu
Autor Wiadomość
rozek19 

Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2007

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-05-14, 16:07   Strefy płatnego parkowania w Brzegu

Burmistrz Miasta Brzegu przedłożył projekt uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na drogach publicznych na terenie miasta Brzegu, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania, wysokości opłaty dodatkowej oraz sposobu pobierania tych opłat do konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

http://brzeg.pl/index.php...=1094&menu_id=0

Już niedługo płatne będzie parkowanie przy Zamku czy kościele pw. Podwyższenia Krzyża Św.

Zasięg strefy:
1.1. Chrobrego Piastowska - Lekarska droga powiatowa
1.2. Chrobrego Lekarska - Plater droga powiatowa + parking
1.3. Chrobrego Plater- Staromiejska droga powiatowa
1.4. Chrobrego 3 Maja - Plac Bramy Wrocławskiej droga powiatowa
1.5. Chrobrego Piastowska - Kamienna parking wydzielony 303/2
2.1. Reja Kapucyńska - Polska lewa strona ulicy
2.2. Reja Polska - Zakonnic lewa strona ulicy
2.3. Reja Zakonnic - Rynek lewa strona ulicy
3.1. Dzierżonia Zakonnic - Polska lewa strona ulicy
3.2. Dzierżonia Polska -Chrobrego lewa strona ulicy
4.1. Polska Reja - Dzierżonia parking wydzielony
4.2. Polska Reja - Kapucyńska parking
4.3. Polska Kapucyńska - Blacharska lewa strona ulicy
4.4. Polska Blacharska - Pl. Koszarowy lewa strona ulicy
5.1 Plac Bramy Wrocławskiej Pl. Moniuszki - Oławska droga powiatowa - parking
6.1. Plac Zamkowy Pl. Moniuszki - Zamkowa
7.1. Plac Moniuszki Plac Bramy Wr.- Długa
8.1. Długa 3 Maja - Plac Moniuszki prawa strona ulicy
9.1. Chopina Plac Moniuszki - Jagiełły prawa strona ulicy
10.1 Jezuitów Jagiełły - Górna
11.1 Górna Jezuitów - Pańska
12.1. Kościelna Staromiejska - Jabłkowa
13.1. Rynek Chopina - Zamkowa parking strona zachodnia
14.1. Rzeźnicza Wojska Polskiego - Garbarska lewa strona jezdnia/chodnik
15.1. Plac Nad Odrą Szpitalna - Nadodrzańska parking
16.1. Wojska Polskiego Panieńska - Szpitalna
16.2. Wojska Polskiego Rzeźnicza - Panieńska
16.3. Wojska Polskiego Rynek - Rzeźnicza
17.1. Staromiejska Rynek - Kościelna
18.1. Jabłkowa Kościelna - Długa prawa strona ulicy
18.2. Jabłkowa Kościelna - Rynek lewa strona ulicy
19.1. Garbarska Rzeźnicza - Rynek lewa strona ulicy
19.2. Garbarska Panieńska - Rzeźnicza prawa strona ulicy
19.3. Garbarska Szpitalna - Panieńska
19.4. Garbarska Nadodrzańska - Szpitalna
20.1. Młynarska Kapucyńska - Panieńska
20.2. Młynarska Panieńska - Szpitalna
21.1. Zakonnic Plac Koszarowy - Blacharska
21.2. Zakonnic Blacharska - Kapucyńska
21.3. Zakonnic Kapucyńska - Reja
22.1 Plac Młynów Nadodrzańska - Szpitalna centrum placu
23.1. Plac Koszarowy Plac Młynów -Polska
24.1 Trzech Kotwic Piastowska - Szkolna wraz z łącznikiem do ul. Łokietka
25.1 Piastowska Łokietka - Trzech Kotwic parking wydzielony 890/2

strefy-platnego-parkowania-Brzeg.jpg
Planowane strefy płatnego parkowania w Brzegu
Plik ściągnięto 660 raz(y) 279,78 KB

0 UP 0 DOWN
 
rozek19 

Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2007

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-05-14, 16:25   

Co o tym sądzicie??
0 UP 0 DOWN
 
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2011-05-14, 17:24   

Uchwała praktycznie tożsama z tą niedoszła 12 maja 2010. Wprowadzono dodatkowo opłatę na łączniku Trzech Kotwic - Łokietka. Plus kosmetyczne zmiany, m.in. wprowadzono możliwość kupna biletu u inkasenta, czy możliwości bezpłatnego parkowania taksówek do 15 minut czekających na pasażera.

Wszytko o samej celowości strefy powiedziałem już w temacie o poprzedniej uchwale:

http://www.forumbrzeg.pl/...er=asc&start=15

Zacytuję tylko część swojej wypowiedzi dotyczącą merytorycznej części uchwały:

Co do samych stawek i abonamentów, projekt uchwały zaprezentowanej Radzie Miejskiej jest zbyt łagodny i nie uwzględnia doświadczeń innych samorządów mających strefy od dawna. Stawki są powiem, dość łagodne i nie zniechęcają do przyjazdu samochodem.
Dużo lepsze byłby takie:

Cytat:
1)w pierwszej godzinie parkowania w wysokości 2,00 zł za godzinę parkowania, ze zróżnicowaniem opłaty ze względu na czas parkowania:
a) za pierwsze rozpoczęte 20 minut parkowania w wysokości 0,50 zł,
b) za drugie rozpoczęte 20 minut parkowania w wysokości 0,50 zł,
c) za trzecie rozpoczęte 20 minut parkowania w wysokości 1,00 zł.
2)w drugiej godzinie parkowania w wysokości 2,10 zł za godzinę parkowania;
3)w trzeciej godzinie parkowania w wysokości 2,20 zł za godzinę parkowania;
4)w czwartej i każdej następnej godzinie parkowania w wysokości 2,00 zł za godzinę
parkowania.



Najbardziej nietrafione są jednak abonamenty gdyż wprowadzają "niebezpieczną" kategorie "O". Daje ona możliwość nieograniczonego parkowania za śmieszną stawkę 40 zł miesięcznie okazicielowi. Wiele miast już to przerabiało, pojawiło się mnóstwo samochodowych słupów ogłoszeniowych a ludzie za drobną kwotę stawiali auta w jednym miejscu na wiele godzin. Nie mówiąc już, iż abonamenty są niepowiązane z konkretnym samochodem.
Wszystkie abonamenty nie mają także ograniczeń liczebnych Niezły biznes może zrobić mieszkaniec strefy na sprzedaży nadliczbowych pozwoleń (wszak uchwała nie przewiduje ograniczeń).
We Wrocławiu nawet służby są zmuszane do wykupienia rocznego abonamentu dla samochodów służbowych.

Wyższe stawki wraz z abonamentami nastawionymi wyłącznie na mieszkańców strefy spełniłby swoją rolę zwiększenia rotacji miejsc. Do tego powinniśmy dążyć, a nie skupiać się wyłącznie na dodatkowym źródle pieniędzy.



Choć może jeszcze jedna kwestia zmieniona, dopisano pkt 5 do paragrafu 6:

Cytat:
§ 6. Ustala się zerową stawkę opłaty za parkowanie w strefie płatnego parkowania dla następujących użytkowników dróg:
[...]
5)kierujących pojazdami dostarczającymi zaopatrzenie do pobliskich sklepów i zakładów usługowych - przez czas rozładunku, nie dłużej niż 30 minut.

Przepis kuriozum, niespotykany prawie nigdzie. Jeżeli ktoś w ramach obowiązków służbowych ma spotkanie na mieście płaci, kierujący dostawczakami wykonujący swoje obowiązki służbowe nie płacą. Zaiste wielka niezrozumiała hojność naszego miasta.
Ostatnio zmieniony przez Krakonoš 2011-05-14, 17:26, w całości zmieniany 2 razy  
0 UP 0 DOWN
 
Rich Kramer 


Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2005

UP 2 / UP 0



Wysłany: 2011-05-14, 19:20   

No i co z tego ze przepis niestosowany prawie nigdzie? Chociaz bladego pojecia nie mam czy masz w ogole racje z tym prawie nigdzie, ale nieistotne.
Bardzo dobrze, ze nie utrudniaja zycia przedsiebiorcom.
0 UP 0 DOWN
 
yasiu 
Główny nadzorca



Wiek: 40
Dołączył: 13 Kwi 2005

UP 416 / UP 127


Skąd: Michałowice / Brzeg

Wysłany: 2011-05-14, 23:10   

Po co wprowadzać płatne parkowanie na ulicach gdzie mogą wjeżdżać tylko mieszkańcy? Jabłkowa, Kościelna, Staromiejska itp.?


To jest najdziwniejsze.
0 UP 0 DOWN
 
mulder 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008

UP 2397 / UP 3901



Wysłany: 2011-05-15, 06:23   

Wrocław poszerza właśnie strefę "bezsamochodową" w staomiejskiej części miasta, zatem idźmy tą drogą jednakże nie powinno się wprowadzać ulg dla samochodów dostawczych.
0 UP 0 DOWN
 
Jamps 


Wiek: 49
Dołączył: 04 Cze 2005

UP 2 / UP 0


Skąd: Brzeg Rybaki

Wysłany: 2011-05-15, 09:58   

Rich Kramer napisał/a:
No i co z tego ze przepis niestosowany prawie nigdzie? Chociaz bladego pojecia nie mam czy masz w ogole racje z tym prawie nigdzie, ale nieistotne.
Bardzo dobrze, ze nie utrudniaja zycia przedsiebiorcom.


problem w tym rich kramer, że to przepis nie do sprawdzenia w praktyce
bo jaki inkasent będzie miał czas, żeby zmierzyć czy ktoś stoi 30 minut czy może tylko 29? będzie stał pół godziny koło tego samochodu? bo jeśli odejdzie choćby na 2-3 minuty, to każdy kierowca będzie go zapewniał, że akurat w tym czasie odjechał i przyjechał po raz drugi, więc 30 minut trzeba liczyć od nowa

po za tym, co to za prawna kategoria "do pobliskich sklepów i zakładów usługowych"? to nawet ja, chodząc dajmy na to z tonerem do drukarki pod pachą będę mógł tłumaczyć, że dostarczam towar, a że pobliski sklep jest 300 metrów dalej i przy okazji zrobiłem zakupy w warzywniaku... :-P

i dlaczego przedsiębiorcy, dajmy na to, z Opola mogą wjechać sobie do centrum Brzegu i za darmo parkować tam 30 minut, a 95 procent mieszkańców miasta (łącznie z mieszkańcami strefy) za ten sam przywilej ma bulić?
sam też sprawdziłem kilka miast (5 w woj. opolskim + Wrocław) - nie stosują czegoś takiego (jedynie w kędzierzynie dostawcy mają za darmo od 8 do 10 - bardzo rozsądne rozwiązanie)
przecież nasi rodzimi przedsiębiorcy ze strefy mogą wykupić abonament za śmieszną kwotę 20 zł, a ci przyjezdni od tego, że mają zapłacić 1-2 zł nie przestaną dostarczać towaru
rozmawiałem też z jednym dyrektorem z firmy, która prowadzi w Polsce ponad 20 stref
mówił, że to nieżyciowe rozwiązanie, które nie jest stosowane

to typowe dla polskich prawodawców - jakiś urzędnik coś wymyśli na kolanie, a potem można to interpretować na tysiąc sposobów
0 UP 0 DOWN
 
Jamps 


Wiek: 49
Dołączył: 04 Cze 2005

UP 2 / UP 0


Skąd: Brzeg Rybaki

Wysłany: 2011-05-15, 10:06   

yasiu napisał/a:
Po co wprowadzać płatne parkowanie na ulicach gdzie mogą wjeżdżać tylko mieszkańcy? Jabłkowa, Kościelna, Staromiejska itp.?


Yasiu, moim zdaniem to konieczne - jeżeli mieszkańcy mają płacić za parkowanie w strefie (a tak chce burmistrz) to tam też musi być parkomat

nawet więcej - moim zdaniem (choć ktoś mi to rozsądne zdanie podpowiedział) na liście powinna znaleźć się też Długa i Rynek!!!
bo wyobraź sobie, że ktoś wjeżdża autem na Rynek, parkuje obok dziesiątek aut, których kierowcy mają pozwolenia (np. niepełnosprawni), załatwia sprawę i jedzie dalej - ponieważ trafienie na policję albo straż miejską jest mało prawdopodobne - to nic nie zapłaci, bo inkasent może mu naskoczyć :) - ta ulica nie jest w strefie

jest jeszcze jeden problem - do projektu jest załącznik graficzny, na którym strefa obejmuje całe stare miasta, a na liście brakuje kilku publicznych ulic z tej strefy - to jakaś dziwna sprzeczność;
nie mówiąc o takim absurdzie, że ta lista w kilku wypadkach nie obejmuje np. jednej strony ulicy - tej na której nie można parkować, bo dziś jest tam zakaz postoju (np. Reja)
ale to nie burmistrz ustanawia ten zakaz - tylko komisja przy staroście, więc kiedy komisja zmieni znaki trzeba będzie zmieniać uchwałę
poza tym tu są jakieś niekonsekwencje, bo teraz jest zakaz zatrzymywania się na Chrobrego (np. między Piastowską a Lekarską) ale ta ulica na spisie jest
a np. w przypadku ul. Reja jest wymieniona tylko lewa strona (bo po prawej jest zakaz zatrzymywania się)
po co te kombinacje? to tylko woda na młyn dla cwaniaków

najgorsze jest to, że trzon projektu ma z dwa lata, a nikt nie postarał się go dopracować

w całości popieram to, co napisał Krakonos - ruch w centrum się nie zmniejszy, bo ceny są niskie, ceny abonamentów śmiesznie niskie, a parkingów bezpłatnych w pobliżu nie ma prawie w ogóle (jedyny - koło "trójki" i szpitala - już jest w godz. 10-14 tak już zatłoczony, i po wprowadzeniu strefy w godzinach szczytu nie będzie tam wolnych miejsc
Ostatnio zmieniony przez Jamps 2011-05-15, 10:19, w całości zmieniany 2 razy  
0 UP 0 DOWN
 
Jamps 


Wiek: 49
Dołączył: 04 Cze 2005

UP 2 / UP 0


Skąd: Brzeg Rybaki

Wysłany: 2011-05-15, 10:20   

Krakonoš napisał/a:
Wyższe stawki wraz z abonamentami nastawionymi wyłącznie na mieszkańców strefy spełniłby swoją rolę zwiększenia rotacji miejsc. Do tego powinniśmy dążyć, a nie skupiać się wyłącznie na dodatkowym źródle pieniędzy.


i to jest sedno problemu, ale my sobie możemy gadać - masz jakiś sposób dotarcia z tą oczywistością do głowy projektodawcy? :) :) :)
0 UP 0 DOWN
 
Krakonoš 



Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008

UP 0 / UP 1



Wysłany: 2011-05-15, 12:17   

Na szybko przygotowałem projekt uchwały, która moim zdaniem mogłaby spełniać funkcję zmniejszającą ruch oraz zwiększającą rotację miejsc postojowych w centrum. Nie zaprzeczę, iż wzorowałem się na projekcie wrocławskim. Ten samorząd ma chyba największe doświadczenie w kwestii funkcjonowania strefy. Testowano na żywym organizmie różne rozwiązania, dochodząc do tego co możemy obserwować dzisiaj.

Uchwała nie przewiduje abonamentów "na okaziciela", natomiast wprowadza je dla taksówek oraz służb miejskich (wszak także wykonujących pracę zarobkową).
Uchwała wrocławska nie przewiduje abonamentów dla przedsiębiorców, mój projekt tak. Zobaczymy jak się to potoczy u nas. Mam nadzieje, iż nie staną samochody "słupy reklamowe".

Plus masa szczegółów technicznych, mających na celu uszczelnienie systemu poboru.

Co o nim myślicie?

Cytat:
Projekt
z dnia 13 kwietnia 2011 r.
Zatwierdzony przez .........................
UCHWAŁA NR ....................
RADY MIEJSKIEJ BRZEGU
z dnia .................... 2011 r.

ustalenia strefy płatnego parkowania na drogach publicznych na terenie miasta Brzegu, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania, wysokości opłaty dodatkowej oraz sposobu pobierania tych opłat
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591, zm. Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759, z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457, z 2006r Nr 17, poz.128, Nr 181, poz.1337, z 2007r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218, z 2008r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz.1458, z 2009r., Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241, z 2010r. Nr 28, poz.142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz 675, z 2011r. Nr 21, poz. 113) oraz art.13, 13 b oraz art.13 f ust.2 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 19, poz. 115, zm. Dz. U. z 2007r Nr 23, poz.136, Nr 192 poz.1381, z 2008r Nr 54 poz. 326, Nr 218 poz. 1391, Nr 227, poz. 1505, z 2009r. Nr 19 poz. 100, Nr 19 poz. 101, Nr 86 poz. 720, Nr 168 poz. 1323, z 2010r. Nr 106, poz. 675, Nr 152, poz. 1018, Nr 225, poz. 1466, z 2011r. Nr 5, poz. 13 ) po zaopiniowaniu przez Zarząd Dróg Powiatowych w Brzegu oraz Starostę Brzeskiego, Rada Miejska Brzegu uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się strefę płatnego parkowania na terenie miasta Brzegu określoną załącznikiem graficznym nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Wykaz ulic wchodzących w skład strefy płatnego parkowania stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2. 1. W strefie płatnego parkowania pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów
samochodowych na drogach publicznych, w miejscach przeznaczonych na parkowanie. Miejsca przeznaczone na parkowanie są niestrzeżone.
2. Za parkowanie pojazdów samochodowych w strefach, o których mowa w ust. 1 pobiera się opłaty w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8°° do 18°° oraz w soboty w godzinach od 9°° do 15°°.

§ 3. 1. Ustala się następujące stawki opłat za parkowanie pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania:
1)w pierwszej godzinie parkowania w wysokości 2,00 zł za godzinę parkowania, ze zróżnicowaniem opłaty ze względu na czas parkowania:
a) za pierwsze rozpoczęte 20 minut parkowania w wysokości 0,50 zł,
b) za drugie rozpoczęte 20 minut parkowania w wysokości 0,50 zł,
c) za trzecie rozpoczęte 20 minut parkowania w wysokości 1,00 zł.
2)w drugiej godzinie parkowania w wysokości 2,10 zł za godzinę parkowania;
3)w trzeciej godzinie parkowania w wysokości 2,20 zł za godzinę parkowania;
4)w czwartej i każdej następnej godzinie parkowania w wysokości 2,00 zł za godzinę
parkowania.

§ 4. 1. Wprowadza się w strefie płatnego parkowania zerową stawkę opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych dla niektórych użytkowników drogi.
2. Wprowadza się w strefie zerową stawkę opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych dla następujących użytkowników drogi:
1)osób niepełnosprawnych o obniżonej sprawności ruchowej, których niepełnosprawność została potwierdzona orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności o przyczynie z kodu R lub N, wydanym przez powiatowe i wojewódzkie zespoły orzekające o niepełnosprawności albo orzeczeniem równoważnym wydanym przez powiatowe i wojewódzkie zespoły orzekające o niepełnosprawności wydanym lub orzeczeniem równoważnym wydanym na podstawie przepisów szczególnych przez organy rentowe oraz zameldowanych na pobyt stały lub na pobyt czasowy w Brzegu;
2)przedstawicieli ustawowych lub małżonków osób, o których mowa w pkt 1 , kierujących pojazdem samochodowym tych osób, oznaczonym identyfikatorem „O” i przewożących tą osobę lub kierujących pojazdem samochodowym posiadanym na podstawie jednego z tytułów wymienionych w § 5 ust. 2, oznaczonym identyfikatorem „O” i przewożących tą osobę;
3)innych osób, niż wskazanych w pkt 2, kierujących pojazdem samochodowym osób niepełnosprawnych o obniżonej sprawności ruchowej, oznaczonym identyfikatorem „O” i przewożących osobę o obniżonej sprawności ruchowej lub kierujących pojazdem samochodowym posiadanym na podstawie jednego z tytułów wymienionych w § 4 ust. 2, wskazanym przez osobę niepełnosprawną o obniżonej sprawności ruchowej, oznaczonym identyfikatorem „O” i przewożących osobę o obniżonej sprawności ruchowej,
3. Dokumentem potwierdzającym, że pojazd samochodowy użytkowany jest przez osobę objętą zerową stawką opłaty jest identyfikator „O”.
4. Identyfikator „O” wydaje Burmistrz Miasta Brzeg lub upoważniony przez niego pracownik na numer rejestracyjny pojazdu samochodowego, na okres ważności orzeczenia, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, nie dłuższy niż 1 rok.

§ 5. 1. Wprowadza się abonamenty za parkowanie pojazdów samochodowych:
1) abonament typu M - wydawany na numer rejestracyjny dla pojazdu samochodowego osoby fizycznej zameldowanej na pobyt stały przy miejscach wyznaczonych do płatnego parkowania, posiadającej pojazd samochodowy na podstawie jednego z tytułów wymienionych w ust. 2 - potwierdzający uprawnienie do parkowania wyłącznie w podstrefie miejsca zamieszkania;
2) abonament typu T – kierujących pojazdami TAXI na wyznaczonych miejscach postojowych, oznaczonych zgodnie z odrębnymi przepisami, oraz za postój do 10 minut w związku z oczekiwaniem na pasażera lub wysiadaniem pasażera;
3) abonament typu GK - wydawany "na okaziciela", przeznaczony dla służb miejskich, drogowych, pogotowia energetycznego, wodno - kanalizacyjnego, gazowego i ciepłowniczego - potwierdzający uprawnienie do parkowania oznakowanych pojazdów tych służb na wszystkich miejscach objętych opłatami;
4) abonament typu „Z” - wydawany na numer rejestracyjny dla pojazdu samochodowego przedsiębiorców wykonujących działalność w strefie płatnego parkowania oraz osób zatrudnionych na terenie strefy płatnego parkowania (na wniosek przedsiębiorcy zatrudniający daną osobę).
2. Podstawą do nabycia abonamentu typu M, T oraz typu Z jest posiadanie pojazdu samochodowego z tytułu:
1)własności;
2)współwłasności;
3)umowy leasingu;
4)umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie, w przypadku umowy kredytu na zakup samochodu.

§ 6. 1. Wprowadza się w strefie opłaty abonamentowe za parkowanie pojazdów samochodowych w wysokości:
1) za abonament typu M
a) za jeden miesiąc 10 zł,
b) za pół roku 50 zł,
c) za rok 100 zł.
2) za abonament typu T
a) za jeden miesiąc 10 zł,
b) za pół roku 50 zł,
c) za rok 100 zł.
3) za abonamenty typu GK:
a) za jeden miesiąc 10 zł,
b) za pół roku 50 zł,
c) za rok 100 zł.
4) za abonamenty typu Z:
a) za jeden miesiąc 40 zł,
b) za pół roku 200 zł,
c) za rok 400 zł.

§ 7. 1. Wprowadza się w strefie płatnego parkowania opłatę zryczałtowaną za zajęcie
zastrzeżonego stanowiska postojowego (koperty), w celu korzystania na prawach
wyłączności, w wysokości 250 zł miesięcznie.
2. Warunkiem korzystania z zastrzeżonego stanowiska postojowego na prawach
wyłączności jest uprzednie uiszczenie opłaty, o której mowa w ust. 1.

§ 8. 1. Wzory abonamentów oraz identyfikatorów określa osoba upoważniona przez Burmistrza Miasta Brzeg.

§ 9. 1. Opłatę za parkowanie w strefie płatnego parkowania należy wnieść bezzwłocznie, bez wezwania z chwilą zajęcia miejsca postojowego, w jeden z niżej podanych sposobów, poprzez:
1) samoobsługowy system biletów parkingowych (automaty parkingowe zainstalowane w pobliżu miejsc parkingowych):
a) monetami NBP o nominałach od 5 gr do 5 zł. Wniesiona w tej formie kwota opłaty określa długość opłaconego okresu parkowania z dokładnością do 1 minuty, a kwota opłaty za niewykorzystany czas parkowania nie podlega zwrotowi;
b) kartą elektroniczną – wniesiona w tej formie kwota opłaty określa długość opłaconego okresu parkowania z dokładnością do 1 minuty; długość opłaconego parkowania może być skrócona do faktycznego okresu parkowania poprzez ponowne umieszczenie karty w parkometrze; w takim przypadku następuje zwrot opłaty za niewykorzystany czas parkowania,
2) wniesienie opłaty z góry za cały miesiąc lub jego wielokrotność – w przypadku opłat abonamentowych,
3) telefon komórkowy - po uruchomieniu w telefonie komórkowym usługi naliczającej opłaty za parkowanie w strefie płatnego parkowania - w takim wypadku opłaty naliczane są za rzeczywisty czas parkowania,
4) inkasentów wyznaczonych przez Burmistrza za krotność okresów 30-minutowych.
5) wykupienie abonamentu
2. W przypadku uszkodzenia automatu parkingowego opłata winna być wniesiona w innym, sprawnym automacie parkingowym.
3. Uiszczona opłata uprawnia do postoju pojazdu w całej strefie płatnego parkowania, do czasu upływu opłaconego okresu.
4. Uiszczona opłata nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem opłat wnoszonych poprzez karty elektroniczne.
5. Osoba, która dokonuje opłaty za parkowanie przy użyciu telefonu komórkowego posługuje się identyfikatorem „T”, który należy nakleić na przednią szybę wewnątrz pojazdu samochodowego.
6. Abonament, identyfikator „O” lub wydruk z parkometru należy umieścić za przednią szybą wewnątrz pojazdu samochodu w sposób umożliwiający ich odczytanie z zewnątrz oraz sprawdzić ich widoczność z zewnątrz w zaparkowanym pojeździe.
7. Nie wyłożenie abonamentu, identyfikatora „O”, wydruku z parkometru wewnątrz pojazdu za przednią szybą lub nie naklejenie identyfikatora „T” wewnątrz pojazdu na przedniej szybie, w sposób umożliwiający ich odczytanie z zewnątrz, zostanie potraktowane, jako niewniesienie opłaty za parkowanie.
8. Parkowanie po upływie czasu określonego na wydruku z parkometru lub po upływie czasu opłaconego telefonem komórkowym jest równoznaczne z niewniesieniem opłaty za parkowanie.
9. Parkowanie przy użyciu nieważnego abonamentu, nieważnego identyfikatora „O” lub korzystanie z abonamentu poza strefą lub podstrefą w nim określoną, jest równoznaczne z niewniesieniem opłaty.
10. Wniesienie opłaty za parkowanie nie jest równoznaczne z rezerwacją dla danego pojazdu wyznaczonego miejsca, z wyjątkiem stanowisk postojowych zastrzeżonych na prawach wyłączności.

§ 10. 1. Zbycie pojazdu, jego utrata bądź utrata prawa do korzystania z pojazdu w okresie ważności abonamentu nie uprawnia do żądania zwrotu opłaty za niewykorzystany okres ważności abonamentu. W przypadku zwrotu abonamentu, można nabyć za niewykorzystany okres ważności abonamentu, na nowy pojazd, bez wnoszenia opłaty, abonament tego samego typu, zgodnie z postanowieniami niniejszej uchwały.

§ 11. 1. Za nie uiszczenie opłaty za parkowanie, pobiera się opłatę dodatkową w wysokości 30,00 zł.
2. Opłata dodatkowa pobierana jest w oparciu o ustalenie zaistnienia obowiązku jej pobrania, poczynione przez służby kontroli wnoszenia opłat.
3. Służby kontroli, o których mowa w ust. 2 działają na podstawie upoważnienia Burmistrza Miasta Brzeg.
4. Służby kontroli każdorazowo zawiadamiają kierującego pojazdem samochodowym o ustaleniu faktu nieuiszczenia opłaty za parkowanie, w strefie płatnego parkowania, przez umieszczenie zawiadomienia na przedniej szybie pojazdu pod wycieraczką.
5. Opłatę dodatkową wraz z nie uiszczoną opłatą za parkowanie uiszcza się u inkasenta, w kasie lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta.
6. Wzór zawiadomienia stanowi załącznik nr 3 do uchwały.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Brzegu.

§ 13. Traci moc uchwała Nr XVIII/140/03 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 19 grudnia 2003 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz opłat w strefie na terenie miasta Brzeg.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 listopada 2011r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.
Ostatnio zmieniony przez Krakonoš 2011-05-15, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
GNOM 
ROMEK



Wiek: 49
Dołączył: 01 Lip 2010

UP 696 / UP 75



Wysłany: 2011-05-15, 18:52   

A co z z ul. Słowiańską, Wyszyńskiego, Fabryczną i Nysańską - tam też jest potrzebna rotacja aut - tylko że na Słowiańskiej od 6.40 do 15.00 stoją auta pracowników magistratu , a im pewnie płacić nie wolno.
Ostatnio zmieniony przez GNOM 2011-05-15, 18:54, w całości zmieniany 2 razy  
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-05-15, 20:00   

Krakonoš napisał/a:
§ 1. 1. Ustala się strefę płatnego parkowania na terenie miasta Brzegu określoną załącznikiem graficznym nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Wykaz ulic wchodzących w skład strefy płatnego parkowania stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2. 1. W strefie płatnego parkowania pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów
samochodowych na drogach publicznych, w miejscach przeznaczonych na parkowanie.


Tu powtarzasz ten sam błąd co burmistrz. Albo strefa, albo wykaz ulic. No chyba że wykaz zawiera wszystkie ulice wraz z ul. św. Jadwigi :) )))

Ale cokolwiek by nie wymyślać, nawet idealną uchwałę, to wszystko na nic, skoro wcześniej nie unormuje się innych spraw. Dużo istotniejsze jest unormowanie ruchu (a nie tylko postoju). A kierowcom, trzeba wskazać alernatywę. Czyli tani bus, czyli preferencje dla pieszych, czyli rowery, czyli parkingi poza wrażliwym obszarem (np. pl. Drzewny). A nie tylko kasę ściągać!

Jamps napisał/a:
problem w tym rich kramer, że to przepis nie do sprawdzenia w praktyce

Rozwiązanie, przy obecnym stanie elektroniki jest proste (prostackie). Wprowadzić preferencyjną opłatę dla ciężarówek - w wysokości np. 20 gr za pierwsze 15 minut. Bilet kupić musi, czas zarejestrowany. Sprawdzić łatwo. Następne 15 minut już w normalnej cenie lub wyższej.
0 UP 0 DOWN
 
Jamps 


Wiek: 49
Dołączył: 04 Cze 2005

UP 2 / UP 0


Skąd: Brzeg Rybaki

Wysłany: 2011-05-23, 18:49   

projekt Krakonosa jest dużo lepszy, bo przede wszystkim precyzyjniejszy (byłoby mniej możliwości dowolnych interpretacji)
ale rzeczywiście największy problem jest w tym, co pisze brzeski - braku alternatywy dla osób przyjeżdżających choćby z osiedli na peryferiach miasta - gdzie mają stanąć, jeśli nie ma bezpłatnego parkingu poza tym koło szpitala (który już dziś w godzinach 9-14 jest zatłoczony niemal do ostatniego miejsca)

uczciwiej byłoby napisać: potrzebujemy kasy, wprowadzamy podatek od kierowców, bo i tak nasz projekt ruchu w centrum nie zmniejszy

projekt jest już w programie sesji (bip.brzeg.pl, zakładka Rada Miejska), która zaplanowana jest na piątek 27 maja (początek godz. 10)
0 UP 0 DOWN
 
kontrakt 



Wiek: 36
Dołączył: 25 Lis 2010

UP 46 / UP 22



Wysłany: 2011-05-23, 19:12   

Znowu beznadziejna idea strefy płatnego parkowania. Koniec końców 60% (albo i więcej) uzyskanych środków pójdzie, jak w wielu innych miastach, do prywatnego operatora parkomatów. I tak oto jedna firma zarobi potężną kasę, miasto trochę mniej, ale też coś tam będzie miało, a ludzie będą wkurzeni parkować na chodnikach zaraz za płatną strefą, zastawiając przejścia dla pieszych, bramy wjazdowe itp, byle tylko nie zapłacić (sam mam taką skąpą mentalność, że nie wyobrażam sobie płacenia za parking w "moim" mieście).

Dookoła Brzegu (Żłobizna, gmina Lubsza) sporo ludzi buduje sobie domy, wyprowadzają się z Brzegu. Do miasta będą musieli dojeżdżać samochodami, miejsc parkingowych będzie potrzeba coraz więcej, a władze zamiast budować parkingi na obrzeżach ścisłego centrum, za jedyną możliwość zwolnienia miejsc uważają wprowadzenie opłat. Chyba słaba idea.
0 UP 0 DOWN
 
qwerty 



Wiek: 85
Dołączył: 07 Lut 2006

UP 7 / UP 1


Skąd: OB

Wysłany: 2011-06-19, 08:10   

Zapowiada się ciekawie. Zakładam, że wszystkie miejsca parkingowe poza strefą będa przeżywały oblężenie. Wspólczucie dla mieszkańców ulic tuż przy strefie. A o zaparkowaniu pod szpitalem to już z pewnością będzie można zapomnieć. Więcej w NTO
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: brzeg, oplata, parkowanie, platne, strefa, strefy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 36
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu