Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Wysłany: 2011-07-14, 15:00 Dojeżdżasz do Wrocławia pociągiem o 6:31 - przeczytaj koniec
W związku z modernizacją Dworca Głównego PKP po skandalicznej decyzji zamknięcia przejścia tunelowego (teraz trzeba 15 minut do dotarcia na drugą stronę), funduje kolejne zmiany. Zamierza bowiem skrócić jedno z najbardziej potrzebnych i frekwencyjnych połączeń z centrum Wrocławia. Mianowicie pociąg relacji Opole-Wrocław (odjazdy z Brzegu o 6:31) miałby dojeżdżać jedynie do Wrocławia Brochowa. Tam pasażerowie przesiadaliby się do autobusów (ilu?) i z 9 minut dojazdu pociągiem mamy 16 minut. Oczywiście rozkładowych, realnie mamy przecież poranny szczyt komunikacyjny i korki. Dodatkowo nie wiadomy czy byłaby zapewnione jakieś autobusy poza przepełnionymi MPK.
Dlatego trzeba koniecznie wpłynąć na władze regionalne PKP, aby plany te nie ujrzały światła dziennego. Komu obecny dojazd miły i nie chce "zwiedzać" Brochowa niech pisze maile.
Artykuł źródłowy:
Wrocław. Peron 3. na Dworcu Głównym zostanie zamknięty
Pasażerowie odjeżdżający z Dworca Głównego muszą liczyć się z utrudnieniami. Kolej chce zamknąć peron 3., by zdążyć z jego remontem na Euro 2012. Wstępny plan zakłada, że piętnaście pociągów będzie odjeżdżało z opóźnieniem, a pięć będzie zatrzymywać się na stacjach poprzedzających Wrocław Główny.
Prawdopodobnie to i tak najmniej dokuczliwy z możliwych wariantów. W środę na spotkaniu z przedstawicielami urzędu marszałkowskiego przedstawiciel PKP poinformował, że trzeba liczyć się z zawieszeniem 38 połączeń. Tyle bowiem pociągów kursuje codziennie przez peron 3. - Od razu powiedzieliśmy, że na to nie ma zgody, bo to byłoby najbardziej uciążliwe dla mieszkańców - mówi Jerzy Łużniak, wicemarszałek województwa.
Przez cały dzień trwały żmudne negocjacje między przewoźnikami - PKP Przewozy Regionalne, Kolejami Dolnośląskimi, PKP InterCity - a właścicielem torów PKP PLK i inwestorem na dworcu - PKP. Wstępnie przyjęto plan, że pięć pociągów będzie miało skrócone trasy. Chodzi o pociągi relacji Trzebnica - Wrocław, Kluczbork - Wrocław i Opole - Wrocław (patrz ramka). Pociągi z i do Trzebnicy oraz Kluczborka mają zatrzymywać się na stacji Wrocław Mikołajów. Ten z Opola - na stacji Wrocław Brochów.
Piętnaście innych pociągów ma z Głównego odjeżdżać z opóźnieniem od 5 do 15 minut, a pięć innych odjedzie z dworca od 5 do 15 minut wcześniej. Na razie nie wiadomo jeszcze, których pociągów zmiana ta ma dotyczyć.
- Rozmowy w tej sprawie cały czas trwają. Trudno na razie z całą pewnością powiedzieć, kiedy ostateczna zmiana wejdzie do rozkładu jazdy i jak będzie wyglądać - mówi Agnieszka Zakęś, zastępczyni dyrektora departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim.
Wiadomo natomiast, że PKP chciałyby zamknąć trzeci peron jak najwcześniej. O tym, że ten peron może nie zostać ukończony przed mistrzostwami w przyszłym roku, poinformował w ubiegłym tygodniu na spotkaniu Dolnośląskiego Komitetu Organizacyjnego Euro 2012 przedstawiciel PKP. Tym stwierdzeniem wywołał wielką burzę na posiedzeniu komitetu. Marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec zażądał od PKP, by pilnie przedstawiły plan naprawczy. Okazało się, że jedynym sposobem jest zamknięcie peronu 3.
Być może nie musiałoby do niego dojść, gdyby PKP na czas wyremontowały peron 1. Według Agnieszki Zakęś początkowy harmonogram zakładał, że peron 1. zostanie wyremontowany do końca października. Wtedy dopiero miałby zostać zamknięty na czas remontu peron 3. - Dzięki temu ruch kolejowy przebiegałby na Głównym płynnie i nie trzeba by było zamykać dodatkowego peronu. Ale na posiedzeniu komitetu przedstawiciel PKP stwierdził, że remont peronu 1. ma dwumiesięczne opóźnienie. Zostanie oddany w grudniu, a nie w październiku. Zimą modernizacja peronu 3. już nie byłaby możliwa i trzeba by było czekać do wiosny. A to z kolei powoduje, że nie ma mowy, by skończyć jego remont do lata 2012, gdy rozpoczyna się Euro - mówi Zakęś.
Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP, nie chciał potwierdzić, czy rzeczywiście prace na peronie 1. mają opóźnienie. - Chcemy jak najszybciej rozpocząć prace z remontem peronu 3., by zdążyć z oddaniem dworca na Euro - ucina.
Pociągi, nie zatrzymają się na Dworcu Głównym (wstępny plan):
Wczoraj jechałem do Wrocławia też się wkurzyłem , że trzeba obejść dworzec na około gdyby pociąg miał opóźnienie to bym się spóźnił przez to zamknięcie tunelu.
kazdy sie denerwuje na stare dworce ale jak juz sie zacznie remont to macie problemy!! to niby jak oni maja remontowac?troche zrozumienia !a nie tylko narzekanie.tez dojezdzam do wrocka i daje rady!!!
Teraz to jeszcze ujdzie ale jak zacznie się rok szkolny i dojazdy codziennie do Wro... Na autobus trzeba zdążyć, i będzie bieganie, spóźnienia na lekcje itd. To samo dojeżdzający do pracy Wie ktoś kiedy to się skończy? Dobrze byłoby gdyby zdążyli przed wrześniem otworzyć tunel...
Trochę po ofie pojadę, ale nawiązując do posta poprzednika - chyba jednak nie bardzo się opłaca likwidować małe szkoły w małych wioskach i mieścinach... Jednak co kilku nauczycieli na miejscu, to nie kilkuset uczniów nie mogących dotrzeć do szkoły, bo "się nie da", bo to, bo tamto, bo nie ma na autobusy, bo kto zapłaci i bla bla bla. Taki "bartoszyzm bezradny"...
kazdy sie denerwuje na stare dworce ale jak juz sie zacznie remont to macie problemy!! to niby jak oni maja remontowac?troche zrozumienia !a nie tylko narzekanie
czy gdzieś widziałeś np. moje podenerwowanie faktem samego remontu jakiegokolwiek dworca kolejowego?
Remont dworca jest jak najbardziej faktem pozytywnym. Jednakże każdy kto porusza się częściej w obrębie dworca Wrocław Główny wie, iż nie jest on prowadzony w sposób przyjazny pasażerom. Nie mówię tu o drobnych utrudnieniach np. brak wcześniejszej informacji o peronie odjazdu. Mowa o próbach nadrobienia zaległości (np. opóźnienie remontu peronu nr 4 o ponad pół roku) najtańszym kosztem, czyli pasażerów. Zamknięto przejście peronowe nie zapewniając dogodnego przejścia w stronę ulicy Dworcowej (węzeł autobusowy). Ogranicza się dogodne połączenia poranne, gdyż trzeba na gwałt zamykać peron 3 (aby mieć szansę na dotrzymanie terminu jego remontu).
Te spore utrudnienia dodatkowo trudno bronić widząc, iż w sobotę pracownicy znikają zaraz po południu. Nie ma trzyzmianowego systemu pracy. Liczba pracowników wydaje się zbyt mała. Łatwiej więc zamknąć kolejny peron, niż skutecznie przeorganizować plac budowy.
Nie tędy droga, szczególnie w przypadku tak ważnego węzła kolejowego.
Nie podpiszę... zawsze to miło zobaczyć u siebie jakieś znajome twarze
A teraz poważnie... to bardzo słaba opcja.
Z Brochowa można wyjechać na dwa sposoby w zależności od tego gdzie się skręci na skrzyżowaniu "na moście"
1. W Karwińską - tam już czekają eLki żeby nie ruszyć ze skrzyżowania w odpowiednim momencie, krótki cykl świateł, a potem zakorkowana krakowska (moim zdaniem nawet 25 minut do PKP)
2. W gazową - przez Tarnogaj, trochę lepiej, chociaż nic zachwycającego, niewielki korek na Hubskiej daje 15minut przy dobrych wiatrach do PKP)
Sam autobus nie wiele daje jeśli jedzie co 30 minut. Sam jeżdząc do Wrocławia przyjazd mam 15:33 a autobis najbliższy 15:39 i zawsze udawało się dojść a teraz obejście dookoła zajmie dużo czasu. Autobus co 30 minut też nie dużo daje bo nie da się idealnie trafić że zaraz po przyjeździe będzie autobus. Sądzę że PKP powinno otworzyć kawałek tunelu i remontować stopniowo, nie byłoby utrudnień ale cóż... zamiast pomóc chcą jeszcze więcej kłopotu zrobić skracając bieg pociągu
adix55 lepiej utrudniać zycie teraz czy jak zjada sie wszyscy kibice na euro?? wiadomo coś za coś, utrudniają aby było lepiej i trzeba to też zrozumieć.
sabina2, spokojnie w środę dojedziesz do Głównego. Co prawda PKP zamknie peron 3 z zaskoczenia (tak jak ma ostatnio w zwyczaju), ale będzie przynajmniej wiadomo tydzień przed.
Necia, zaskoczę cię. Ełro to nie jest dla mnie jakaś magia, która tłumaczy wszelki błędy i potknięcia kolejarzy. Peron 4 i 5 zostały oddane z ponad półrocznym poślizgiem. Peron 1 dopiero w robocie a mówi się już o dwóch miesiącach opóźnień.
Natomiast w soboty i nocą po budowie hula wiatr. A przecież Euro tuż tuż.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum