... wielu członkow pzpr to faktycznie farbowancy ktorzy dla doraznych celów [mieszkanie ,lepsze stanowisko itp ]wstepowali do parti ...
Tak rowniez bylo z NSDAP, wstepujac do tej partii mialo sie korzysci, tak jak w Polsce do PZPR, i wszedzie na swiecie tak jest ...
Po czasie dochodzila do tego bezkarnosc, krycie przez gore i tak rodzi sie powoli terror panstwowy a reszta wiadoma.
Nie mozna winic nastepnych pokolen za "czarna" historie, ale przypominac nalezy jak najbardziej.
Nie mozna w dzisiejszych czasach stwierdzac, ze Niemcy sa winne, winni sa hitlerowcy jako partia i ruch narodowy, ktory nie obejmowal wszystkich w narodzie.
To dotyczy rowniez historii polskiego narodu i innych narodow.
Latem 1990 r, już za wolnej Polski z orłem i koroną, stałem w kolejce przed kasą biletową na wrocławskim dworcu. Jedna pani zgłosiła reklamację, która nie została uwzględniona i pani opuściła hol dworca wielce wzburzona, prawie z przekleństwem na ustach "aż to komuna francowata".
Z cyklu znalezione w sieci - pamiątka przysięgi, 12. grudnia, wojna światowa 1914. Niewyraźne odręczne adnotacje u dołu odnoszą się do uczestników ceremonii - jest tam sierżant (?), kapitan i major. Długa strzałka wskazuje nadawcę widokówki, napis u góry: musicie wziąć lupę, jeśli chcecie mnie rozpoznać.
Kilka informacji znalezionych w temacie o poznańskiej twierdzy :
http://www.mars.slupsk.pl/fort/tp42b.htm
"Infanterie-Regiment von Courbiere (2. Posensches) Nr.1(...)W Turyngii pozostał do 1860, kiedy powrócił na wschód do Wrocławia i Brzegu."
i z tej samej strony ( http://www.mars.slupsk.pl/fort/tp42.htm ) :
"(...)Od 1848 roku miały miejsce kolejne zawirowania, spowodowane niepewnością co do lojalności polskich pułków, które przekazano pod dowództwo innych korpusów: 2. batalion 18. Pułku Piechoty udał się do Gdańska, a 19. Pułk do Frankfurtu nad Odrą. Na ich miejsce przybyły na jakiś czas: 1. i 2. batalion 5. Pułku Piechoty z Gdańska oraz 1. batalion i batalion fizylierów 8. Pułku Piechoty z Frankfurtu. Oba pułki opuściły miasto w 1851, ustępując miejsca trzem batalionom 6. Pułku Piechoty z Głogowa i batalionom 11. Pułku Piechoty z Brzegu, które pozostały w Poznaniu do 1.IV.1855 roku. Zastąpione z kolei zostały przez 1. i 2. batalion 10. Pułku Piechoty z Wrocławia oraz 7. Pułk Piechoty z Głogowa, Świdnicy i Wschowy(...)."
Proszę o zweryfikowanie informacji.
Ostatnio zmieniony przez mulder 2014-08-15, 08:55, w całości zmieniany 2 razy
Interesuje mnie historia jednostek wojskowych stacjonujących w Brzegu.
Stosunkowo dużo informacji o jednostkach wojskowych stacjonujących w Brzegu zawiera praca Wernera Irrganga „Nowożytna historia Brzegu 1740 – 1980” oraz Dorothei Tscheschner „Śląska perła Brzeg - budowle mówią”.
Pozwolę je sobie tu zprzytoczyć, uzupełniając dodatkowymi informacjami, dostępnymi w internecie.
[...]
W roku 1916 w pobliżu Zielęcic, na dawnym polu bitwy małujowickiej, powstało lotnisko wojskowe. Na liczącym 160 hektarów areale powstała m.in. hala remontowa wraz z warsztatami, magazyny, biura, laboratorium fotograficzne, 10 hangarów lotniczych, szkoła, 16 baraków koszarowych, 2 murowane budynki sztabowe, kasyno oficerskie, stołówki dla żołnierzy oraz bocznica kolejowa. Na lotnisku stacjonował 11. zapasowy dywizjon lotniczy, którego głównym zadaniem było szkolenie pilotów i obserwatorów lotniczych (m.in. w zakresie fotografii lotniczej).
Po klęsce Niemiec w I. wojnie światowej i przemianach w związku z postanowieniami traktatu wersalskiego brzeski garnizon został rozwiązany. Urządzenia lotniska zostały zdemontowane i zniszczone.
[...]
W latach 1934 - 1935 reaktywowano i powiększono lotnisko wojskowe pod Zielęcicami, a pod Skarbimierzem powstały koszary, zajęte 1. października 1937 roku przez 13. grupę lotnictwa zwiadowczego, której pierwszym dowódcą był generał major Müller. Na liczącym 165 hektary terenie lotniska znajdował się m.in. zorientowany w kierunku wschodnio-zachodnim pas startowy o długości 1,5 km, przedłużony pod koniec wojny do 2 km, a obok budynków koszarowych i technicznych oraz urządzeń kontroli lotów istniały również boiska i basen pływacki. Na brzeskim lotnisku służył m.in. książę Hubertus von Hohenzollern, syn ostatniego następcy tronu (wnuk cesarza Wilhelma II). Komendantem placu był w czasie wojny major Baumann.
Odgrzebałem ten stary post, ale po wczytaniu się w szczegóły o lotnisku, to mało wszystko wiarygodne.
W 1916 rozmach budowlany musiałby być niesamowity, skoro powstały te wszystkie obiekty, które potem miałyby być rozebrane. Mam wrażenie, że opis inwentarza to jednak dotyczy rozbudowy sprzed II wojny.
Skoro w czasie I wojny miało mieć 160 ha, to na pewno w czasie II nie 165 ha. Długości pasów startowych również wyssane z palca (to akurat na zdjęciach da się sprawdzić)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum