Może ktoś będzie się orientował w temacie bardziej niż ja.
Otóż, po około godzinnej trasie w mojej Cordobie zaczęła nagle wyskakiwać na luz "5". Akurat fakt ten miał miejsce na autostradzie. Po zjechaniu z niej natomiast wszystkie inne biegi zaczęły się b. źle wbijać - trzeba było próbować kilkakrotnie aby którykolwiek w ogóle wszedł. Ponieważ cała sytuacja miała miejsce w trasie daleko od domu miałam niezłego pietra. Auto przy tym zaczęło wydawać też dziwny dźwięk, trochę świszczący, i w ogóle mam wrażenie, że chodzi trochę inaczej. Po trasie trochę ostygło, ale problem dalej nie znika. Zastanawiam się co to może być? Skrzynia biegów?...
Bieg wyskakuje zawsze czy w momencie jak puszczasz gaz?
Przyczyną ciężko chodzącej i hałasującej przekładni (świst lub szum w kabinie) jest najpewniej olej, a raczej jego brak.
Na początek można sprawdzić czy nie ma wycieków ze skrzyni na kanale i sprawdzić stan oleju przekładniowego. Zrobić dolewkę lub wymienić cały.
Jeśli nie próbowałaś przytrzymywać lewarka na siłę podczas jazdy, ani nie miałaś głośnych zgrzytnięć to z przekładnią nie powinno się nic stać.
"5" wyskakuje w momencie jak ściągam nogę z gazu (czyt. zwalniam), jak utrzymuje się prędkość 80-90 i więcej jest ok. Generalnie skrzynia nie zgrzyta, i nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, tyle, że biegi wchodzą ciężko i czasem trzeba próbować kilkakrotnie aby w ogóle je wbić. Usłyszałam już wprawdzie jedną hipotezę, że może to być łożysko oporowe, ale nic nie jest to pewne, jeśli nie sprawdzi się całej skrzyni, rozkręci, ściągnie itp. ;-/
Gdyby uszkodzone było łożysko oporowe lub przekładnia miała pęknięcia czy ubytki to 5 by wyskakiwała nawet podczas dodawania gazu. Od siłowania się ze skrzynią przy już wyskakującym biegu tak jak Tobie to można uszkodzić szybko przekładnie. Skoro piszesz że wyskakuje tylko przy zwalnianiu, a do tego szumi skrzynia to ja obstawiam braki oleju.
Podjechać do olejarza, poprosić o zbadanie stanu oleju przekładniowego.
Po co rozkładać całość, zazwyczaj proste rozwiązania okazują się najskuteczniejsze.
Prawdopodobnie mało oleju w skrzyni biegów, pierwszym objawem jest wyskakiwanie 5tego biegu, zębatki da się wymienić bez ściągania skrzyni biegów, są pod metalowym deklem.
Dolanie oleju powinno wyeliminować ten problem na wszystkich biegach oprócz 5tki, przy 5tce będą koła zębate do wymiany i uszczelnienie skrzyni biegów.
KPL nowych kół zębatych to wydatek rządu 600-800 pln !!
A to przy spaleniu sprzęgła powinien być specyficzny smrodek (każdy kto raz spalił sprzęgło zapamięta go do końca życia), a do tego auto nie przyspiesza mimo wzrastających obrotów, o tym nie pisałaś
Widzisz...bo smrodku czuć nie było, ani objawów utraty "mocy" też nie...i w tym cały problem. Się rozsypało w drodze do mechanika na to wygląda. On dopiero poczuł "smrodek"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum